تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۸

کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم قرار می‌گیرد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در اواخر فردا (۱۳ مهرماه) همزمان با ترافیک شبانگاهی در اکثر مناطق، هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.
کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم قرار می‌گیرد
رویداد۲۴ بر اساس نتایج پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، با برقراری شرایط جوی نسبتاً آرام، تجمع ذرات معلق در برخی مناطق شهر تهران و به تبع آن کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین با رشد ناپایداری جوی در طی روز از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود. اگرچه با توجه به سرعت اندک باد شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نشده است و در ساعات بعدازظهر همراه با افزایش ترافیک در برخی مناطق، افزایش غلظت آلاینده‌ها سبب برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد شد. در شامگاه امشب (۱۲ مهرماه) نیز با حاکمیت جو آرام، در ساعات اوج ترافیک با کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد روبه‌رو خواهیم بود.

به‌تدریج در نخستین ساعات روز شنبه (۱۳ مهرماه) با افزایش نسبی سرعت باد و رشد ناپایداری جوی، شرایط لازم جهت پراکندگی آلاینده‌ها تا حدودی فراهم می‌شود. اگرچه در صبحگاه شنبه با آغاز تردد خودرو‌ها در نخستین روز هفته، افزایش نسبی غلظت ذرات معلق، شرایط نامطلوب کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.

در طی روز شنبه نیز با توجه به برقراری جو آرام و آسمان صاف، انتظار می‌رود در برخی مناطق تجمع غلظت ذرات معلق ادامه داشته باشد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند. در اواخر وقت شنبه نیز همزمان با ترافیک شبانگاهی در اکثر مناطق، وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ناشی از افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته با میانگین ۹۹ در شرایط سالم قرار داشت و هم اکنون نیز با میانگین ۸۱ در شرایط سالم قرار دارد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان