تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸
طیبه سیاوشی:

حرکت‌های سیاسی در حال تبدیل شدن به بداخلاقی سیاسی است

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها در عرصه سیاسی کشور گفت: متاسفانه حرکت غالب در فرهنگ سیاسی ما در حال تبدیل شدن به بد و بیراه گفتن، تهمت زدن و بداخلاقی‌های سیاسی است.
حرکت‌های سیاسی در حال تبدیل شدن به بداخلاقی سیاسی است
رویداد۲۴ طیبه سیاوشی درباره ضرورت رعایت اخلاق و ادب سیاسی در بین فعالان سیاسی و چرایی برخی بی اخلاقی‌ها در این حوزه گفت: ما مردم ایران انسان‌های سیاسی هستیم، البته شرایط خاورمیانه اینگونه ایجاب می‌کند؛ ولی متاسفانه به دلیل اینکه نظام حزبی و تحزب در جامعه ما به خوبی جا نیفتاده و از سوی نظام سیاسی پذیرفته نشده فرهنگ سیاسی مشارکت را آموزش ندیده‌ایم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: فکر می‌کنم اگر دارای یک نظام حزبی بودیم و افرادی که قصد دارند به عنوان فعال سیاسی حرکت کنند آموزش داده می‌شدند، قاعدتا آن‌ها هم می‌توانستند در فرهنگ نقد سیاسی مشارکت داشته باشند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس با تاکید بر اینکه باید برای جای افتادن فرهنگ نقد سیاسی از نقد استقبال کرده و قدردان آن باشیم، اظهار داشت: شخصا هنگامی که به شبکه‌های اجتماعی مجازی مراجعه می‌کنم جدا از توهین‌ها از نظرات منتقدانه استقبال می‌کنم و گا‌ها به آن‌ها پیام داده و از نظراتشان استفاده می‌کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: متاسفانه حرکت غالب در فرهنگ سیاسی ما در حال تبدیل شدن به بد و بیراه گفتن، تهمت زدن و بداخلاقی‌های سیاسی است.

سیاوشی با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها در عرصه کلان سیاسی گفت: گا‌ها این افراد مباحثی را که باید در یک جمع خصوصی حل و فصل کنند به رسانه‌ها می‌کشانند و هنگامی که این اتفاق رخ می‌دهد هر که هر چه دلش می‌خواهد در این‌باره می‌نویسد، به همین دلیل فکر می‌کنم باید این آموزش را از روسای قوا و افرادی که دارای جایگاه سیاسی مهم هستند آغاز کنیم و این عرصه را به تشکل‌ها تسری دهیم، در واقع این افراد باید در یک نشست، سنگ‌ها را وا بکنند و سپس نتیجه را در سطح کلان مطرح کنند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگرچه عرصه سیاست خالی از تخریب نبوده و در همه جا شاهد آن هستیم، ولی ما مدعی هستیم که اخلاق سیاسی را رعایت کرده و خط قرمز‌هایی را که از سوی کشور‌های دیگر رد می‌شود ما رد نمی‌کنیم، ولی متاسفانه ما هم نتوانستیم این مباحث را رعایت کنیم.
منبع: ایسنا
برچسب ها: طیبه سیاوشی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان