تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸

اینستاگرام پیام رسان Threads را برای دوستان نزدیک راه‌اندازی کرد

پیام‌رسان Threads اینستاگرام با امکان ارسال سریع عکس و فیلم و متن برای دوستان نزدیکتان منتشر شد.
پیام رسان Threads
رویداد۲۴ اینستاگرام اپلیکیشن جدیدی را با نام Threads منتشر کرده است که تجربه‌ی متفاوتی از پیام‌رسان را به‌ارمغان می‌آورد. این برنامه در واقع راهی برای ارتباط بیشتر با دوستان نزدیک یا Close Friends اینستاگرام خواهد بود. Threads دارای دو ویژگی جدید بوده که یکی Status و دیگری Auto Status است و به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق ایموجی‌هایی که به‌صورت دستی تنظیم شده‌اند، وضعیت و موقعیت خود را با دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارند.

پیام‌رسان تردز همچنین اجازه می‌دهد تا از طریق دسترسی اینستاگرام به موقعیت مکانی یا شتاب‌سنج، اطلاعاتی از شما به‌طور خودکار در اختیار دوستان نزدیکتان قرار گیرد. قابلیت‌های مهم این برنامه، عکاسی و دسترسی به دوربین در سریع‌ترین زمان و ارسال پیام برای دوستان نزدیک است. ناگفته نماند که فقط Close Friends اینستاگرام در برنامه پیام‌رسان Threads در دسترس خواهند بود که می‌توانید جزییات بیشتری از خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.
 
پیام رسان Threads

نکته جالب دیگر در پیام‌رسان تردز، دسترسی به ایموجی‌های Your Emoji فیسبوک است که در بخش وضعیت یا Status قابل استفاده خواهد بود. در واقع Status شما می‌تواند شروع مکالماتتان با دوستان نزدیکتان و فرصتی برای ارتباط بیشتر باشد. بخش عمده‌ی کاربرد Status به اعلام موقعیت مکانی کاربر و نشان دادن این نکته بازمی‌گردد که هم‌اکنون مشغول چه کاری است. رابی استین، مدیر ارتباطی اینستاگرام Threads را یک «ارتباط پایدار» می‌داند. تردز برای داشتن ارتباط بیشتر در شرایطی که وقت مکالمات روزانه را ندارید و برای کنترل و نظارت بر موقعیت افراد نزدیک طراحی شده، در واقع نکته اصلی تردز ارتباط بیشتر با دوستان نزدیک در طول روز است.

از آنجایی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف، چه به‌طور تصادفی و چه برای حفظ ادب، با دوستان و آشنایان دور نیز مواجه می‌شویم، در نتیجه فعالیتمان به نوعی تغییر خواهد کرد و محتاطانه عمل خواهیم کرد. در مواردی هم در اینستاگرام افرادی را داریم که فعالیت‌هایشان برایمان اهمیتی ندارد. به همین دلیل اینستاگرام به قابلیت Close Friends روی آورده و اکنون هم Threads را برای توسعه این بخش معرفی کرده است. قابلیت Close Friends به کاربر اجازه می‌دهد تا فهرستی از دوستان نزدیک خود را در اینستاگرام تهیه کند و با این دسته از افراد، فعالیت‌های جزئی‌تر خود را بدون نگرانی به اشتراک بگذارد. ناگفته نماند که عملکرد Close Friends بسیار هوشمندانه طراحی شده است و افراد دیگر متوجه فهرست Close Friends شما نمی‌شوند.

اینستاگرام قبلاً سعی کرده بود برنامه پیام‌رسان مستقل خود را بسازد، اما این پروژه موفقیت نبود و در نهایت غیرفعال شد. اکنون با Threads، بستگان نزدیک شما در فهرست Close Friends اینستاگرامتان می‌توانند با شما ارتباط بیشتری داشته باشند و از طریق این برنامه می‌توانید باهم مکالمه یا چت‌های گروهی داشته باشید. البته امکان تغییر، حذف یا به‌روزرسانی فهرست Close Friends وجود خواهد داشت. در نتیجه تنها راه استفاده از پیام‌رسان تردز، داشتن یک حساب کاربری اینستاگرم یا فیسبوک است.

معرفی قابلیت‌ها و نحوه استفاده از برنامه Threads

در پیام‌رسان تردز می‌توان یکی از تم‌های تاریک یا یکی از رنگ‌بندی‌های مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کرد. زمانی‌که کاربر بخش Status برنامه را باز می‌کند، بلافاصله دوربین فعال می‌شود؛ قابلیتی که شباهت بسیاری به سازوکار اسنپ چت دارد. در نتیجه می‌توان برای اعلام وضعیت عکس یا فیلمی برای دوستان منتشر کرد. از آنجایی که تردز روی سرعت بالای اعلام وضعیت تمرکز دارد، هیچ فیلتر یا ماسک واقعیت افزوده‌ای را ارائه نمی‌دهد. در نتیجه فقط نقاشی و قرار دادن متن برای توضیحات روی عکس ارائه شده است.

پس از کنار زدن صفحه‌ی دوربین، کاربر با صندوق یا Inbox برنامه Threads رو‌به‌رو خواهد شد که از این بخش می‌تواند به دوستان خود پیام بفرستد. این بخش به Direct اینستاگرام شباهت دارد که امکان اشتراک‌گذاری Gif، محتوای فیلم و عکس را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. محیط برنامه‌ی Threads کاملا خلوت و کاملا دوستانه خواهد بود در نتیجه فهرستی از افراد مهم زندگی کاربر در اختیار او خواهد بود.

قابلیت Auto Status در برنامه Threads

Status می‌تواند به مدت یک تا چهار ساعت، یک ایموجی را به‌عنوان شرح حال کاربر به اشتراک بگذارد. طیف گسترده‌ای از ایموجی‌ها برای این بخش وجود دارد که برای اعلام تمام وضعیت‌های کاربر مناسب و کاربردی خواهد بود. برای مثال می‌توان به ایموجی‌های Busy، Studying یا Free اشاره کرد. قابلیت Auto Status، وضعیت کاربر را به‌صورت خودکار منتشر می‌کند. به‌موجب این قابلیت که به‌صورت پیش‌فرض خاموش است، اینستاگرام از داده‌ها برای تشخیص وضعیت کاربر و انتشار آن با دوستان نزدیک او استفاده خواهد کرد. برای مثال اینستاگرام می‌تواند مکان دقیق کاربر (کتابخانه، کافی شاپ، دانشگاه و غیره) را در Status اعلام کند یا با قابلیت شتاب‌سنج می‌تواند اعلام کند که او در حال دوچرخه‌سواری یا رانندگی است.

اشتراک‌گذاری وضعیت باتری گوشی کاربر از جمله‌ی قابلیت‌های دیگری پیام‌رسان تردز به‌شمار می‌آید. هرچه در اپلیکیشن Threads فهرست دوستان کمتر باشد، ارتباط کاربر با آن‌ها می‌تواند صمیمانه‌تر و دوستانه‌تر شود. پیام‌رسان تردز از روز گذشته به‌صورت جهانی در اختیار کاربران iOS و اندروید گذاشته شده است.

 

 

منبع: زومیت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان