تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸

انتقاد پلوسی از تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از شمال سوریه

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از شمال سوریه انتقاد کرد و خواستار تجدید نظر رئیس جمهوری ایالات متحده در این زمینه شد.

رویداد۲۴ به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که ترامپ باید در این «تصمیم خطرناک» خود و خروج نیرو‌های آمریکا از شمال سوریه «تجدید نظر» کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دوشنبه گفت که عملیات ارتش این کشور علیه کرد‌های سوریه ممکن است هر لحظه آغاز شود. وی این اظهارات را ساعاتی پس از آن مطرح کرد که واشنگتن اعلام کرد نیرو‌های نظامی خود را از مناطق مرزی سوریه و ترکیه خارج می‌کند.

این در حالی است که یک مقام آمریکایی دوشنبه به خبرگزاری «رویترز» گفت که نیرو‌های آمریکایی تنها از از مناطقی خارج می‌شوند که آنکارا و واشنگتن از قبل بر سر ایجاد منطقه امن بر سر آن توافق کرده بودند.

به نوشته اسپوتنیک، نانسی پلوسی در انتقاد از تصمیم تازه ترامپ گفت: «این تصمیم تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه است و برای ایران و روسیه و همپیمانان ما پیام خطرناکی مبنی بر این می‌فرستد که ایالات متحده دیگر شریک قابل اعتمادی نیست.»

«لیندسی گراهام» سناتور ایالت کارولینای جنوبی در پیامی در توییتر، ترکیه را در صورت حمله به شمال سوریه تهدید کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «در صورتی که ترکیه به شمال سوریه حمله کند، تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال خواهیم کرد.»
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان