تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

آخرین اخبار از ورزشگاه آزادی/ زنان بالاخره به استادیوم رسیدند! +عکس و فیلم

ورود زنان به ورزشگاه آزادی مجاز شد و دیدار تیم‌های ایران و کامبوج تحت‌تاثیر حضور نزدیک به ۴۰۰۰ هوادار بانو در استادیوم آزادی است.
رویداد۲۴ این یک روز تاریخی در فوتبال ایران است. پس از سال‌ها در استادیوم هرچند که به صورت محدود و با فشار فیفا، اما به هر حال به روی بانوان باز شده و آن‌ها می‌توانند بازی تیم ملی کشورشان را از نزدیک نگاه کنند. بلیت فروشی این بازی انجام شده و ۴ جایگاه در اختیار بانوان خواهد بود و نکته جالب این که در فاصله چند ساعت تا شروع بازی، برخی از هواداران وارد جایگاه‌ها شده‌اند.


۱۵:۳۴ - فعلا هیچ شعاری در ورزشگاه داده نمی‌شود و هواداران مشغول خالی کردن هیجان خود هستند. آن‌ها که مورد توجه عکاسان قرار دارند، با پرچم‌های خود انرژی موجود را خالی می‌کنند.
 
زنده از آزادی؛ بانوان به استادیوم رسیدند!


۱۵:۳۰ - بانوان خبرنگار که در قسمت تماشاگران حضور داشتند، تهدید به گرفتن کارت شدند. ماموران زن که در این قسمت حضور دارند، اجازه فیلمبرداری، تهیه گزارش و عکس برداری را به بانوانی که آیدی کارت دارند، نمی‌دهند.

۱۵:۲۰ - هنوز صندلی‌های خالی در قسمت بانوان وجود دارد و آن‌ها در حال ورود به استادیوم هستند.

زنده از آزادی؛ بانوان به استادیوم رسیدند!
۱۵:۱۴- در نزدیکی سکوها، درون تونل آزادی؛ صدای همهمه، فریاد خوشحالی و شیپور می‌شنویم. بانوانی که وارد ورزشگاه شده اند این چنین حضور خود را جشن می‌گیرند.

زنده از آزادی؛ بانوان به استادیوم رسیدند!

۱۵:۱۱ - همیاران هوادار نقش پررنگی در استادیوم دارند و با کاور‌های نارنجی در نقاط مختلف ورزشگاه دیده می‌شوند.


۱۵:۰۸ - بازار سیاه در اطراف استادیوم به وجود آمده و بلیت جایگاه بانوان با قیمت‌هایی عجیب و ۱۰ برابری نیز به فروش می‌رسد!


۱۵:۰۵ - در ورزشگاه آزادی بانوان زیادی بدون بلیت اینترنتی حضور دارند؛ عده‌ای از آن‌ها با بلیت کاغذی که احتمالا به فدراسیون و وزارت ورزش اختصاص دارد، وارد استادیوم خواهند شد، اما بقیه که بلیت خریده اند باید هرچه زودتر به خانه برگردند.


۱۵:۰۱ - بانوان خبرنگار برای نخستین بار است که چنین رویداد مهمی را پوشش می‌دهند. بی تردید حضور آن‌ها در بازی‌های لیگ، فضای رقابتی بین خبرنگاران را بیشتر می‌کند و به پویایی این شغل نیز یاری می‌رساند. شاید هم سبب شود فضای میکسدزون، نشست خبری و... شرایط سخت افزاری بهتری را پیدا کند.
 
زنده از آزادی؛ بانوان به استادیوم رسیدند!

۱۵:۱۰ - با موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار تیم‌هاى ملى فوتبال ایران و کامبوج با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت مرحوم جعفر کاشانى آغاز مى‌شود

۱۴:۵۶ - در قسمت بانوان، هشدار‌های انتظامی از سوی مامورانی که بلندگو در دست دارند ادامه دارد؛ آن‌ها تلاش می‌کنند تا صف بانوان را مرتب‌تر کنند تا اتوبوس برسد.


۱۴:۵۰ - وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به چند خبرنگار خانم نیز آیدی کارت داده اند، اما تکلیف عکاس‌ها مشخص نیست.

۱۴:۴۰ - در ورودی پارکینگ بلیت قسمت بانوان چک و سپس اجازه ورود داده می‌شود؛ از آنجا بانوان با اتوبوس‌هایی که به داخل استادیوم منتقل می‌شوند.
 
زنده از آزادی؛ بانوان به استادیوم رسیدند!
 


۱۴:۳۶ - در داخل استادیوم مسئولان ورزشگاه با اقلام خوراکی مختلف از بانوان پذیرایی می‌کنند.
 
زنده از آزادی؛ بانوان به استادیوم رسیدند!

۱۴:۳۲ - چند خبرنگار خارجی در اطراف استادیوم هستند که قصد تهیه گزارش از ورود بانوان را دارند.


۱۴:۲۹ - ترافیک در اطراف استادیوم روان گزارش شده؛ فروش پرچم، تخمه و... نیز در سمت شرقی استادیوم دیده می‌شود و بانوان از آن استقبال کرده اند.

۱۴:۲۰ - احتمالا همه اولین حضورشان در استادیوم را به خاطر دارند؛ بی تردید جذاب‌ترین لحظات همان دقایقی هستند که پس از بازرسی بدنی و عبور از گیت، به تونل نزدیک شده اید و بعد سکو‌های سفید و آبی که البته ۱۰ سال است به این رنگ تغییر کرده اند. بانوان نیز با تجربه این حس، روز جالبی را پشت سر خواهند گذاشت.

زنده از آزادی؛ بانوان به استادیوم رسیدند!
 

۱۴:۱۵- نماینده فیفا به همراه مسئولان ایرانی در مقابل در شرقی وضعیت را بررسی کردند.

۱۴:۰۸ - در پارکینگ سمت شرقی ورزشگاه باز شده و هواداران نیز وارد محوطه استادیوم شدند.

۱۴:۰۶- هواداران بدون بلیت موفق به ورود به ورزشگاه نشده اند و احتمالا نخواهند شد. در شرایطی که حدود ۳۰۰۰ بلیت از جایگاه آقایان فروخته شده و حدود ۷۰ هزار صندلی خالی در سایت وجود دارد، بانوان بدون بلیت ناامید ورزشگاه را ترک خواهند کرد.

۱۳:۵۵ - در مقابل پارکینگ‌های قسمت بانوان ازدحام عجیبی وجود دارد؛ مسئولان کنترل بلیت هنوز در جایگاه خود مستقر نشده اند و به همین خاطر اجازه ورود بانوان به محوطه آزادی داده نمی‌شود.

۱۳:۴۹ - بسیاری از بانوان با فرزندان خود به استادیوم آمده اند و فضای خانوادگی جالبی را در محوطه ورزشگاه آزادی رقم زده اند.

۱۳:۴۰ - حضور بانوان با پرچم تیم‌های پرسپولیس و استقلال در اطراف استادیوم سبب شده تا آن‌ها به کری خوانی بپردازند و البته در کمال دوستی، یک تقابل جذاب را فارغ از بازی عصر امروز به وجود بیاورند.

۱۳:۳۵ - هوندا همچنین در پیامی یک دقیقه‌ای خطاب به زنان ایرانی گفت: «به شجاعتتان آفرین می‌گویم، این راه را ادامه دهید، شما اشتباه نمی‌کنید».

۱۳:۳۰ - کیسوکه هوندا چهره ویژه تیم کامبوج است؛ ستاره‌ای با سابقه گلزنی در جام جهانی و پوشیدن پیراهن شماره ۱۰ میلان که حالا در این تیم آسیایی مربیگری می‌کند.


۱۳:۲۰ - عده‌ای از هواداران خانم بدون بلیت در مقابل ورزشگاه حضور دارند. به نظر می‌رسد باید تعداد سکوی بیشتری به آن‌ها اختصاص می‌یافت تا چنین اتفاقات و بی نظمی‌هایی رخ نمی‌داد.


۱۳:۱۵ - در شبکه‌های اجتماعی هواداران با انتشار بلیت‌های خود، ذوق و علاقه خود را به حضور در استادیوم نشان می‌دهند. در اطراف استادیوم نیز بسیاری از هواداران با پرچم تیم‌های باشگاهی وارد شده اند تا این چنین وارد ورزشگاه شوند.


۱۳:۰۰ - آخرین ورود زنان ایرانی به استادیوم به مهر ماه سال ۶۰ مربوط می‌شود. حالا ۳۸ سال بعد حدود چهار هزار زن ایرانی وارد استادیوم می‌شوند تا به حمایت از تیم ملی خود بپردازند؛ البته باتوجه به بیانیه فیفا احتمالا پای آن‌ها به زودی در تمام استادیوم‌ها باز خواهد شد.


۱۲:۵۵ - این اتفاق می‌توانست زودتر رخ بدهد. ایران کشوری با فرهنگ غنی است که در تمام دنیا متمدن شناخته می‌شود. این حق طبیعی زنان است که در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند و می‌توانند بدون هیچ مشکلی در کنار مردان از دیدن مسابقات فوتبال لذت ببرند. (شهناز یاری -سرمربی تیم فوتسال بانوان)


۱۲:۴۴ - حمید خواجه نژاد مسئول روابط عمومی معاونت سیما با تکذیب عدم پخش بازی ایران و کامبوج به ایرنا گفت: برای پوشش بازی تعدادی از همکاران خانم خبرگزاری صدا و سیما در ورزشگاه حضور خواهند داشت.

۱۲:۴۰-علی ربیعی سخنگوی دولت در توییتر خود نوشت: تجربه من نشان می‌دهد در تاریخ تحولات اجتماعی، همواره افراطی‌گری مارا یک گام به پیش و چندگام به عقب رانده است. در استادیوم‌های ما گاهی آلودگی‌های هیجانی کلامی وجود دارد. باید چنان فرهنگ والایی نشان دهیم که هیچ بهانه‌ای به دست بهانه‌جویان نیفتد.


۱۲:۳۶ - علی دایی: جای شکرش باقی که با فشار فیفا، بانوان به بخشی از حق خود رسیدند.

زنده از آزادی؛ بانوان به استادیوم رسیدند!

۱۲:۳۴ - ایران و کامبوج تنها دو بار با یکدیگر باز کرده اند و هر دو در جام ملت‌های ۱۹۷۲؛ ایران هر دو بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت. از آن مسابقه ۴۷ سال گذشته است.


۱۲:۳۲ - یوری ژورکائف، نماینده سرشناس فیفا و همراهانش از سه‌شنبه وارد تهران شده‌اند. قرار است آن‌ها بر نحوه رفتار فدراسیون فوتبال ایران در مورد ورود زنان نظارت کنند. این گروه دیروز از استادیوم آزادی بازدید کردند و حتی در کنفرانس خبری مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی ایر:ان حاضر شدند. با وجود این هنوز هیچ اظهارنظری از آن‌ها منتشر نشده است.

۱۲:۳۰ - پست قدیمی اینستاگرام امیر قلعه نویی که مریوط به ماه‌ها پیش است. آنچه امروز به دست آمده حاصل مطالبه‌ای طولانی از سوی اکثر فوتبالی‌ها و ورزشی هاست.


۱۲:۲۵ - شاید محمد محبی که برای نخستین بار به تیم‌ملی دعوت شده غافلگیری اصلی ویلموتس در ترکیب اصلی باشد تا این پدیده بوشهری که می‌گویند با مهدی طارمی همسایه بوده در این بازی تاریخی نامش را وارد تاریخچه تیم‌ملی ایران کند.

۱۲:۲۷ - یکی از این شرکت‌ها اسپانسر حمل و نقل زنان داخل ورزشگاه آزادی شده است و به طور رایگان کار حمل و نقل را انجام می‌دهد. به این ترتیب شاید سوددهی مالی حضور زنان در ورزشگاه آزادی برای فدراسیون فوتبال تنها به بلیت‌فروشی آن خلاصه شود، اما نمی‌توان از درآمدزایی‌هایی که در این حضور در مشاغل مختلف ایجاد می‌کند، چشم‌پوشی کرد. درآمد‌هایی که نصیب تاکسی‌های اینترنتی می‌شود یا به فروشندگان کالا‌های هواداری می‎رسد.


۱۲:۱۰ - جلد روزنامه ایران ورزشی طرحی از شهاب جعفرنژاد است که امروز حسابی وایرال شده. با این تیتر:تیم ملی تمام ایران.
زنده از آزادی؛ بانوان به استادیوم رسیدند!


۱۲:۰۵ - به جز رسانه‌های خارجی که به خاطر حضور زنان در بازی ایران - کامبوج روز پنجشنبه به ایران می‎آیند، استقبال سفرای کشور‌های دیگر از این بازی هم در نوع خود جالب است. سفارت خانه دانمارک قصد دارد با ۱۵ نفر به استادیوم آزادی برود و رکودزنی کرده است. سفارت بلژیک در رتبه بعدی قرار دارد!


منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان