تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸

پوتین از ترامپ دفاع کرد

رئیس جمهور روسیه طی مصاحبه امروز (یکشنبه) خود با چند خبرگزاری عربی گفت مسکو، تقصیر ناکامی در بهبود روابط روسیه و آمریکا را به گردن ترامپ نمی‌اندازد. دونالد ترامپ، همواره در کارزار انتخاباتی خود وعده به ارتقای روابط با روسیه داده است.

پوتین از ترامپ دفاع کرد

رویداد۲۴  ولادیمیر پوتین در مصاحبه با شبکه‌های خبری العربیه، اسکای‌نیوز و روسیاالیوم، گفته است: «او (ترامپ) در کارزار انتخاباتی قبلی خود نیز خواهان تعدیل (روابط میان روسیه و آمریکا) بود؛ اما این موضوع متاسفانه هنوز رخ نداده است؛ ما ادعایی در این خصوص نداریم، چون آنچه را که رخ می‌دهد، مربوط به سیاست داخلی آمریکا می‌بینیم».

به گفته پوتین، «دستورکار سیاسی داخلی»، به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه اقدام در راستای بهبود روابط دوجانبه را نمی‌دهد؛ رئیس‌جمهوری روسیه گفته است مسکو، از تمام جوانب، «تا حدودی که خود واشنگتن بخواهد، با هر کدام از دولت‌های آمریکا همکاری خواهد کرد».

پوتین در ادامه اظهار داشت روسیه، دارای تسلیحاتی است که تهدید موشک‌های ناتو که در لهستان و رومانی استقرار یافته‌اند را خنثی می‌سازد.

او در این باره می‌گوید: «این به طور واضح، تهدیدی متوجه ماست، زیرا تلاشی در راستای برابری با توان هسته‌ای و راهبردی ما به شمار میرود. این [تلاش]محکوم به شکست است؛ این موضوع از قبل واضح است».

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان