تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸
رییس دانشگاه شهید بهشتی مطرح کرد:

ضرورت بازنگری در قوانین جذب دانشجویان سهمیه‌ای

رییس دانشگاه شهید بهشتی درباره حواشی اخیر جذب دانشجو بر اساس سهمیه گفت: ما علاقه‌مندیم؛ بازبینی در قوانین مصوب در این زمینه صورت بگیرد.
 دانشجویان سهمیه‌ای
رویداد۲۴  سعدالله نصیری قیداری، درباره نحوه جذب داوطلبان المپیادی در دانشگاه‌ها و اعتراض برخی از آن‌ها به عدم پذیرش در دانشگاه موردنظرشان گفت: در سال‌های اخیر استقبال از داوطلبان المپیادی در دانشگاه‌های بزرگ و برتر کشور خیلی زیاد شده و ما این را به فال نیک می‌گیریم که جوانان باهوش و علاقه‌مند را در دانشگاه‌های خوب از جمله دانشگاه شهید بهشتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در راستای جذب و تسهیل داوطلبان المپیادی هر گونه کمکی از دست ما بر بیاید، آن را انجام خواهیم داد و تمام تلاش‌مان را در این زمینه می‌کنیم تا هرچه بیشتر از این جوانان باهوش و با استعداد‌های درخشان در دانشگاه‌های کشور داشته باشیم.

رییس دانشگاه شهید بهشتی درباره آمار پذیرش داوطلبان المپیادی در دانشگاه شهید بهشتی گفت: فعلا آمار جذب داوطلبان المپیادی کامل نشده، اما نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است. سازمان سنجش آموزش کشور همچنان داوطلبان المپیادی را به ما معرفی می‌کند و ما نیز باید آن‌ها را جذب کنیم، از این رو آمار مشخصی از جذب آن‌ها نداریم، اما در اولین فرصت آمار آن‌ها را اعلام خواهیم کرد.

نصیری قیداری درباره حواشی اخیر آن دسته از دانشجویانی که بر اساس انواع سهمیه جذب دانشگاه‌ها شدند و این امر موجب اعتراض دیگر داوطلبان آزاد شده بود، گفت: علاقه‌مندیم یک بازبینی در این زمینه در قوانین مصوب صورت بگیرد. تا زمانی که قوانین مصوب مجلس این حکم را دارد، ما موظف به تبعیت از آن‌ها هستیم. در عین حال علاقه‌مندیم بعد از سال‌ها اجرای این قوانین با توجه به اینکه برخی از مصوبات در این زمینه در عمل گاهی مشکلاتی برای کشور ایجاد می‌کند، بازنگری شود که ما هم از آن استقبال می‌کنیم.

وی درباره اعمال تحریم‌های علمی و پژوهشی آمریکا علیه ایران گفت: بدترین نوع تحریم، تحریم علمی- پژوهشی است، گرچه اقتصاد نیز در حوزه تحریم بحث مهمی است، اما از لحاظ بین‌المللی هر کسی در هر جای دنیا باخبر می‌شود که ایران از طرف آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم علمی- پژوهشی شده، تنفر خودشان را از این حرکت اعلام می‌کند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی توضیح داد: علم دریچه‌ای است که باید به سوی همگان باز شود، در دین و اعتقادات ما اینطور آمده که "اطلب العلم ولو بالصین" به این معنی که علم محدوده و مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و جوانان و اساتید باید در هر جای دنیا بتوانند به راحتی تردد کنند و علم و پژوهش خود را به دنیا ارائه دهند و از یافته‌های دنیا نیز بهره‌مند شوند.

نصیری قیداری تصریح کرد: این اقدام آمریکا بسیار کار زشتی است و ما به عنوان دانشگاه شهید بهشتی که به طور خاص تحریم هم شده است آثار این حرکت نامطلوب را مشاهده می‌کنیم، ولی جوانان و اساتید ما به هیچ وجه تسلیم این حرکات نابخردانه نخواهند شد و ما با اتکا به انرژی درونی و اتکا به جوانان نخبه کشورمان این سد‌ها را مانع پیشرفت خود نمی‌دانیم.

رییس دانشگاه شهید بهشتی در پایان اظهار داشت: در کنار تحریم کلی که نسبت به کشور ما اعمال شده است؛ دو دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه شهید بهشتی هم به طور ویژه تحریم هستند که هر دوی این تحریم‌ها اساسا غلط است. ما نیز به زعم خود اقدامات حقوقی متعددی انجام دادیم تا مانع این حرکت نامطلوب شویم. این مساله حتی در انعقاد قرارداد‌های پژوهشی نیز اثرگذار است، زیرا تحریم‌ها در همه جای کشور آثار نامطلوب خودشان را می‌گذارند، اما هیچ کدام از این حرکت‌ها در حدی نیستند که مانعی برای پیشرفت ما شوند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان