تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸
اتفاقی که از استقلال قربانی می‌گیرد؛

سرنوشت عرب پیش روی امیرحسین فتحی

با آنچه که در ماجرای استخدام گری هوپر رخ داده، به نظر می‌رسد ناقوس جدایی امیرحسین فتحی از این باشگاه به صدا در آمده باشد.

سرنوشت عرب پیش روی امیرحسین فتحی

رویداد۲۴ امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال با سابقه طولانی در فوتبال ایران، در حالی جانشین رضا افتخاری مدیرعامل پیشین این باشگاه شد که استقلال در آن زمان درگیر مسائل و مشکلاتی مثل لغو همکاری یا ادامه قرارداد با دو بازیکن مطرح تیم سرور چپارف و مامه بابا تیام بود؛ دو بازیکنی که حضورشان می‌توانست فصل متفاوتی را برای استقلال رقم بزند اما در نهایت باوجود فشار شدید هواداران استقلال، شرایط به نحو دیگری رقم خورد.

فتحی از زمان حضور در باشگاه استقلال به ندرت روز آرامی را پشت سر گذاشته است. او با دو سرمربی خارجی و یک سرمربی ایرانی کار کرده و یک بار دستور به اخراج وینفرد شفر سرمربی باتجربه و آلمانی تیمش داده است. در عین حال موضوع مدیر ورزشی باشگاه، یکی از چالش های مهم وی در دوران مدیریت اوست و فتحی پس از پندار توفیقی با علی خطیر کار کرده و با استعفای او نیز موافقت کرده است.

همچنین از مسائل دیگر فتحی می‌شود به موضوع همیشگی بی پولی استقلال و تهدید کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر حذف این تیم از رقابت های آسیایی اشاره کرد که ظاهرا با تلاش های او و هیئت مدیره، این مسئله رفع شده است. فتحی در این مدت مسائل دیگری هم داشته؛ از جمله حل و فصل موضوع پروپئیچ بازیکن سابق استقلال، جابجایی بازیکنان خارجی پرتعدادی که در این مدت به ایران آمده و رفته اند. همچنین محصول نهایی مدیریت او و عملگرایی علی خطیر مدیر ورزشی سابق استقلال منجر به ساخت استقلال فعلی با سرمربیگری آندره‌آ استراماچونی شده است، تیمی که همچنان به دلایل مختلف توقعات هواداران را برآورده نکرده است.

در این بین و در شرایطی که استراماچونی از هفته های قبل به دنبال تقویت تیم با حضور یک بازیکن خارجی جدید، برای خط حمله بود، گزینه استقلال برای تقویت خط حمله به دلایلی که دیروز درباره آن به تفصیل صحبت شده، در یک قدمی حضور در این باشگاه به کشور خود بازگشته تا اتفاق تازه ای در باشگاه همیشه خبرساز استقلال رقم بخورد. اتفاقی که احتمالا به این خاطر رخ داده که احتیاط های لازم در این زمینه صورت نگرفته، اگر چه شیطنت هایی نیز در این بین رخ داده و موضوع را کمی تا قسمتی حاد کرده است.

امروز همچنین روزنامه ایران ورزشی در یادداشتی به انتقاد از فتحی پرداخته و وی را متهم به از دست دادن زمان طلایی برای تقویت تیم کرده است. به زعم نویسنده، بحران مدیریت در استقلال که ریشه در گذشته دارد، همچنان ادامه دار است. با این وصف به نظر می‌رسد، باتوجه به ادامه نارضایتی ها از عملکرد فتحی، باید وی را مثل ایرج عرب مدیرعامل سابق پرسپولیس در موقعیت جدایی از استقلال بدانیم.

در مورد عرب هم بحث جدایی او کمی قبل از استعفایش مطرح بود و او با انشای یک استعفا و ارسال به دفتر وزیر، کار سلطانی فر را برای جابجایی راحت کرد و جانشین او محمدحسن انصاری فرد نیز فعلا از حمایت نسبی هواداران برخوردار است. این که استقلال فردی در حد و اندازه ها و مقبولیت انصاری فرد برای اداره امور باشگاه دارد یا نه، سوال دیگری است اما در حال حاضر مسئله اصلی احتمال قریب به یقین پایان کار مدیرعامل فعلی استقلال در این باشگاه است؛ باشگاهی که به صورت طبیعی باید جزو مدعیان هر ساله لیگ برتر فوتبال ایران باشد و اگر چنین اتفاقی برایش رخ نمی‌دهد، باید ریشه آن را در برخی تصمیمات بین دو فصل جستجو کرد.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان