تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

اسب‌سواری نمادین رهبر کره شمالی چه معنایی داشت؟

صبح امروز خبرگزاری رسمی (تنها خبرگزاری) کره شمالی تصاویری از کیم جونگ اون منتشر کرد در حالی که او بر اسب سفیدی سوار بود و در میان کوه‌های برفی می‌راند.
اسب‌سواری نمادین رهبر کره شمالی چه معنایی داشت؟
رویداد۲۴ تصاویر منتشر شده توسط رسانه رسمی کره شمالی از اسب سواری رهبر کره شمالی از جنبه سیاسی حائز اهمیت است. به گزارش کی سی ان ای خبرگزاری کره شمالی، این تصاویر رهبر این کشور را سر بر اسبی سفید در میان درختان و کوه‌های برفی نشان می‌دهد.
 
اما بر اساس گزارش این رسانه، این اسب دوانی در میان کوه‌ها امری عادی نبوده است. کیم جونگ اون در اولین برف کوه‌های پیکدو که یکی از مهمترین اماکن فرهنگی و جغرافیایی کره شمالی است حاضر شده است.
 
بر اساس افسانه‌های این منطقه، پیک تو بلند مرتبه‌ترین نقطه شبه جزیره کره است. این مکان محل تولد دنگون است که در افسانه‌های کره، موسس پادشاهی کره در ۴۰۰۰ سال قبل بوده است.
 
اسب‌سواری نمادین رهبر کره شمالی چه معنایی داشت؟
 
در زمان مذاکرات سال گذشته، کیم جونگ اون، رهبر کره جنوبی را به این کوه‌های نمادین برد و مون اولین رییس جمهور کره جنوبی شد که به قله کوه پیکدو راه پیدا کرده است.
 
کره شمالی اخیرا آزمایش نوع جدیدی از موشک‌های بالستیکش را اوایل این ماه به پایان رسانده است. این یازدهمین آزمایش از ماه می‌تا کنون بود. قبل از آزمایش اخیر، کره شمالی برای بیش از یک سال آزمایش‌های موشکی‌اش را متوقف کرده بود.
 
اسب‌سواری نمادین رهبر کره شمالی چه معنایی داشت؟
 
در گزارش رسانه کره شمالی آمده، در بازدید اخیر کیم جونگ اون از قله کوه پیک تو، کیم جونگ اون راه دشوار مبارزاتی که برای به قدرت رساندن کشور انجام داده بود را به خاطر آورد و همه همراهان او تحت تاثیر احساسات و شعفی قرار گرفتند که گویی این مکان قرار است در عملیاتی عظیم جهان را بار دیگر در تعجب فرو ببرد و قدمی نو و رو به جلو برای انقلاب کره باشد.
 
به گزارش سی ان ان، این کوه‌ها بخش مهمی از پروپاگاندای کره شمالی است. خاندان کیم ریشه الوهیت و دانش خود را از اساطیر این کوه‌ها به عاریت گرفته‌اند. جامعه کره شمالی خلوص خاندان کیم را تحسین می‌کنند و کوه پیک تو را نمادی از خلوص خون خاندان کیم می‌دانند که ریشه در افسانه‌ها و میراث شبه جزیره کره دارد.
 
اسب‌سواری نمادین رهبر کره شمالی چه معنایی داشت؟
به گزارش رویداد۲۴ گفته می‌شود کیم ایل سونگ ، موسس کره شمالی و پدر بزرگ کیم جونگ اون هنگام جنگ با ژاپن از این کوه‌ها برای مخفی شدن استفاده کرده است. رسانه دولتی کره شمالی اغلب برای نام بردن از کیم بزرگ از عبارت «قهرمان افسانه‌ای پک تو» استفاده می‌کند.
 
کره شمالی مدعی است که کیم جونگ ایل که پدر کیم جونگ اون است در این کوه‌ها به دنیا امده است. بسیاری از تاریخ نگاران و اندیشمندان معتقدند این داستان ساختگی و با اهداف تبلیغاتی است.
 
کیم جونگ پس از پایان اسب سواری در کوه‌های پیکدو گفته است: «وضعیت کشور به دلیل تحریم‌های بی وقفه و فشار نیروهای متخاصم با دشواری روبروست و مشکلات و محدودیت‌های زیاد برای کشور ایجاد شده است. دردی که نیروهای خصمانه ضد کره شمالی به رهبری ایالات متحده به مردم این کشور تحمیل کرده اند دیگر درد نیست اما مردم را عصبانی کرده است.»

او گفته «هر وقت دشمنان سعی می‌کنند با زنجیره فشار ما را خفه کنند کشور باید تلاش بیشتری انجام دهد تا به خوبی زیر پرچم بزرگ اعتماد به نفس زندگی کنیم به طوری که دشمنان در سر و معده خود احساس درد کنند.»

به گزارش مجله تایم، اسب سفید نماد تبلیغاتی خاندان کیم است که هفت دهه بر کره شمالی حکم رانی کرده اند. رسانه کره شمالی اغلب کیم، خواهرش و پدرشان را بر روی اسب‌های سفید نمایش می‌دهد. این سمبل به روایاتی در مورد کیم سونگ برمیگردد که میگوید او در زمان جنگ با ژاپنی‌ها بر روی اسب سفید مبارزه میکرد.

رسانه کره شمالی به سرعت پیش بینی کرده که کیم احتمالا در نظر دارد استراتژی جدیدی برای روابط با آمریکا در پیش بگیرد چرا که او قبلا از واشنگتن در خواست کرده بود که پیشنهاداتی برای نجات بن بست دیپلماسی در پایان ماه دسامبر ارائه کند.
 
رسانه رسمی کره شمالی همچنین نوشته کیم از سایت‌های نزدیک سمیجیون کانتی نیز بازدید کرده و از آمریکا و تحریم‌های سازمان ملل علیه کشورش انتقاد کرده است.
 
بر اساس این گزارش کیم گفته: وضعیت کشور سخت است و فشار دشمنان سختی‌های زیادی را به وجود آورده، اما مردم ما در این آزمون‌ها سرسخت بار آمده اند و راه خودشان را به سمت توسعه پیدا کرده و میدانند چطور میتوان در برابر سختی‌ها پیروز شد.
 
او همچنین گفته: درد ناشی از فشار نیرو‌های دشمن به رهبری آمریکا مردم کره را تحت تاثیر قرار داده و آن‌ها را خشمگین کرده است. مهم نیست دشمن ما چه می‌کند، ما میتوانیم به خوبی با تلاش خودمان زندگی کنیم و راه را به سمت توسعه و آینده روشن باز کنیم.
 
کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تا کنون ۱۱ آزمایش هسته‌ای داشته. تحریم‌ها از سال ۲۰۱۶ علیه این کشور تشدید شده چرا که کیم نوع جدید آزمایشات موشکی و هسته‌ای را در این سال اغاز کرده بود. مواردی نظیر صادرات ذغال، پارچه و غذای دریایی از جمله تحریم‌های صادراتی این کشور و واردات نفت از جمله تحریم‌های وارداتی علیه کره شمالی است که توسط سازمان ملل و امریکا اعمال شده.
 
در دور دوم مذاکره ترامپ و کیم جونگ اون در ویتنام که ماه فوریه اتفاق افتاد، کیم از آمریکا خواست تا تحریم‌های جدید را بردارد و در عوض او وعده داد تا سایت‌های هسته‌ای اصلی اش را معلق کند و قدمی برای خلع سلاح هسته‌ای بردارد.
ترامپ با این درخواست مخالفت کرد و نشست با شکست مواجه شد بدون اینکه به هیچ توافقی دست پیدا کنند. سران دو کشور در ماه ژوئن از احتمال برگزاری دور جدید مذاکرات خبر دادند.
 
مذاکره کنندگان دو کشور اوایل این ماه در استکهلم سوئد دیدار کردند و این اولین دور مذاکره بعد از مذاکرات شکست خورده ویتنام بود. کره شمالی امریکا را مسئول شکست مذاکرات میداند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان