تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸

خستگی و خواب آلودگی عامل ۶۰ درصد تصادفات اربعین

رئیس پلیس راهور ناجا گفت در ۴۸ ساعت گذشته، خواب آلودگی و خستگی که در نهایت منجر به واژگونی و انحراف به چپ شده، عامل ۶۰ درصد تصادفات در محور‌های مواصلاتی تردد زوار اربعین بوده است.
خستگی و خواب آلودگی عامل ۶۰ درصد تصادفات اربعین
رویداد۲۴  سردار سید کمال هادیانفر گفت: امسال ۹۷ درصد زائران از مرز زمینی و ۳ درصد از طریق هوایی به عتبات عالیات مشرف شده‌اند.

وی در تشریح جزئیات سفر زمینی زوار اربعین حسینی افزود: ۵۶ درصد از زوار عزیز از مرز مهران، ۲۵ درصد از مرز شلمچه، ۱۱ درصد از مرز چذابه و ۵ درصد از مرز خسروی برای تشرف به عتبات عالیات عازم عراق شده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه امسال بیش از ۶۰ درصد از زائران از خودروی شخصی برای حضور در مرز‌های چهارگانه استفاده کرده‌اند، ادامه داد: بیشترین تردد وسائل نقلیه در موج رفت را در مرز مهران شاهد بودیم و همزمان با آغاز و افزایش موج بازگشت، تردد در این محور، ترافیکی سنگین، نیمه سنگین و پر حجم است.

سردار هادیانفر در تشریح وضع راه‌ها بیان کرد: ترافیک در محور خسروی ـ کرمانشاه روان و طبیعی است و بار سنگین ترافیکی در این محور نداریم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در مرز مهران با توجه به افزایش موج بازگشت زوار، ترافیک در مواقعی سنگین و کند است و در برخی بازه‌های زمانی کوتاه به صورت مقطعی محور مهران ـ ایلام یک طرفه می‌شود و با اتخاذ این تصمیم، تردد‌ها در این محور هر چند نیمه سنگین، اما روان می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: تاکنون تصمیمی برای یک طرفه شدن مسیر مهران ـ ایلام اتخاذ نشده است، اما اگر بار بازگشت زائران به شهر ایلام سنگین شود این محور یک طرفه و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: در ۴۸ ساعت گذشته، خواب آلودگی و خستگی که در نهایت منجر به واژگونی و انحراف به چپ شده؛ عامل ۶۰ درصد تصادفات بوده است.

سردار هادیانفر تاکید کرد: رانندگان عزیز از شتاب و عجله در رانندگی پرهیز و با صبر و حوصله رانندگی کنند و هر ۲ ساعت یکبار ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

وی گفت: توقفگاه‌ها و استراحتگاه‌های موقتی در طول مسیر تردد برای زوار پیش بینی شده و رانندگان در صورت احساس خستگی، حتما پس از استراحت کافی، رانندگی کنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان