تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۸

تظاهرات در لبنان در اعتراض به طرح دولت برای وضع مالیات‌های جدید / پلیس: ۴۰ نفر از نیرو‌های امنیتی زخمی شدند

تظاهرات‌کنندگان در لبنان، در اعتراض به وضعیت اقتصادی و برخی برنامه‌های دولت برای وضع مالیات‌های جدید به خیابان‌ها آمدند.

رویداد۲۴ هزاران نفر در سراسر لبنان شامگاه پنجشنبه در اعتراض به برنامه‌های جدید دولت برای وضع مالیات‌های جدید به خیابان آمده و شعار‌هایی علیه دولت سر دادند.


روزنامه دیلی‌استار لبنان نوشته هزاران شهروند از شهر «طرابلس» گرفته تا شهر‌های «صور»، «بعلبک» و «بیروت» اعتراض خود را به طرح دولت برای اعمال مالیات‌های جدید بر برخی کالا‌ها از جمله سوخت و برخی شبکه‌های اجتماعی مانند «واتساپ» ابراز کردند.


تظاهرات‌ها، عصر پنجشنبه از بیروت آغاز شد و سپس به شهر‌های دیگر لبنان سرایت کرد و تا ساعات آغازین بامداد جمعه ادامه داشت. معترضان در بیرون ساختمان‌های دولتی در میدان «ریاض الصلح»، واقع در بیروت با نیرو‌های امنیتی درگیر شده با سوزاندن لاستیک، برخی جاده‌های اصلی را مسدود کردند.


حساب کاربری پلیس لبنان در توئیتر در پیامی اعلام کرد که ۴۰ نفر از نیرو‌های امنیتی در جریان تظاهرات‌ها زخمی شده‌اند. پلیس از معترضان خواست از خشونت و ایجاد هرج و مرج پرهیز کنند.


خبرگزاری ملی لبنان (NNA) گزارش داده معترضان جاده‌های منتهی به فرودگاه بین‌المللی بیروت را مسدود کردند و مسافران مجبور شدند پیاده به سمت خارج از فرودگاه حرکت کنند.


این رسانه دولتی گزارش داده سرایت آتش به ساختمانی در نزدیکی محل اصلی اعتراضات در بیروت موجب شده دو کارگر خارجی بر اثر استنشاق دود جانشان را از دست بدهند. عوامل امدادی در تلاش هستند اجساد این کارگر‌ها را بیرون آورده و آتش را مهار کنند.


دولت از طرح خود برای اعمال مالیات بر تماس‌های صوتی با نرم‌افزار واتساپ عقب‌نشینی کرده است. «سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان گفته بود این طرح سالانه ۲۰۰ میلیون دلار برای کشور درآمد ایجاد می‌کند.


خبرگزاری رویترز به نقل از معترضی به نام عبدالله نوشت: «ما برای واتساپ اینجا نیستیم، برای همه چیز اینجا هستیم: سوخت، غذا، نان و همه چیز.»


لبنان یکی از بدهکارترین کشور‌های دنیا است و دولت در جستجوی راهی برای کاستن از کسری بودجه خود است. «علی حسن خلیل»، وزیر دارایی لبنان گفت در پیش‌نویس بودجه‌ای که او تقدیم کابینه دولت کرده، مالیات‌های جدید حذف شده‌اند.


وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد مدارس روز جمعه تعطیل خواهند بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: لبنان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان