تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

عبدالله قرداش جانشین ابوبکر بغدادی کیست؟/ آینده داعش در دست زندانیان!

رییس جمهور آمریکا از کشته شدن رهبر داعش خبر داده و همزمان رسانه‌ها نام جانشین او را منتشر کردند. عبدالله قرداش افسر نظامی دوران صدام قرار است جای ابوبکر بغدادی را در گروه تروریستی داعش بگیرد.
جانشین ابوبکر بغدادی کیست؟
رویداد۲۴ صبح روز یکشنبه دونالد ترامپ در توییتر خود از یک اتفاق مهم خبر داد. ساعاتی بعد قبل از اینکه ترامپ اقدامی انجام دهد، نشریه نیوزویک آمریکا و در پی آن رویترز از کشته شدن ابوبکر البغدادی رهبر داعش خبر دادند.
 
عبدالله قرداش، که به حاجی عبدالله العفری نیز معروف است قرار است رهبری داعش را در پی مرگ البغدادی برعهده بگیرد. محمد سعید مولا از نام‌های دیگر اوست. عبدالله قرداش نام ابو عمر ترکمانی را برای خود انتخاب کرده که این نام تنها در جنگ‌ها استفاده می‌شود.
 
او در اگوست ۲۰۱۹ عملا به طور رسمی جانشین ابپبکر بغدادی شده بود و کنترل عملیات‌های روزمره سازمان تروریستی داعش را برعهده داشت. در ماه آگوست بغدادی در ویدئویی که در شبکه الاعماق منتشر شده رسما عبدالله قرداش را به ریاست امور مسلمین در داعش برگزید.
 
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قرداش پیش از این یک رهبر مذهبی در سازمان تروریستی القاعده بوده و بعد‌ها به داعش پیوسته است. او اصالتا اهل العفر عراق است و در حوزه اسلامی موصل تحصیل کرده است.
 
به گزارش رویداد۲۴ قرداش پیش از پیوستن به داعش افسر نیروی نظامی صدام حسین بود. او در سال ۲۰۰۳ توسط آمریکایی‌ها در زندانی در بصره به همراه البغدادی زندانی شده بود. او در زندان با ابوبکر البغدادی آشنا شده و به یکی از دوستان نزدیک او تبدیل شد.
بیشتر بخوانید:
 
یک افسر اطلاعاتی منطقه به نیوزویک گفته قرداش قرار است نقش بغدادی را برعهده بگیرد، اما با مرگ بغدادی، بخش عمده مشروعیت او نیز از بین رفته است.
 
روزنامه سان بریتانیا در گزارشی قرداش را «پرفسور» خطاب کرده و گفته عبدالله قرداش که به پروفسور نیز معروف است،  امور روزمرده داعش را در کنترل داشته است.
 
این روزنامه دلیل انتخاب قرداش به عنوان رهبر داعش در اگوست امسال را زخمی شدن البغدادی در جریان یک حمله هوایی خوانده نوشت: بغدادی از بیماری دیابت و فشار خون نیز رنج می‌برده است.
 
تایمز در گزارشی گفته معلوم نیست قرداش چند سال دارد، اما گفته می‌شود از ابتدا در کنار بغدادی حضور داشته است. او که به پروفسور معروف است، به عنوان یکی از از بی‌رحم‌ترین سیاست گذاران داعش شناخته می‌شود.
 
مهرداد فرهمند خبرنگار بی بی سی فارسی درباره عبدالله قرداش نوشته قرداش در تل عفر که بیشتر جمعیتش شیعه مذهب هستند زندگی کرده، اما نه تنها سنی است که در مدرسه امام اعظم موصل درس خوانده تا روحانی اهل سنت شود. مشخص نیست عبدالله قرداش کجاست و فعلا هیچ اعلام وجود و حضوری نکرده است.
 
همچنین مشخص نیست او بتواند دوباره به داعش جان بدهد. آنچه از داعش مانده، نیرو‌هایی است که یا فراری هستند یا هسته‌های خفته و همچنین چند هزار نفری در زندان نیرو‌های کرد سوریه.
 
او گفته: همین زندانیان، برای هر آنکه بخواهد داعش را چه با همان نام و چه با نامی تازه بازآفرینی کند، سرمایه گرانبهایی هستند. بی دلیل نیست که همه نگران آنهایند. زنده این‌ها از مرده‌شان بیشتر به درد می‌خورد وگرنه خلاص شدن از شرشان در بلبشوی سوریه کار سختی نبود.
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
0
قارداش درست است نه قرداش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
0
این قرداش ترسیده وقتی ابوبکر رو کشتن عمرا اگه بخاد دوباره داعش رو بسازه اگه هم بسازه مشخص میشه که داعش رو آمریکا حمایت میکنه اصلا من مشکوکم چرا باید جسد بغدادی رو بندازن دریا همینش خیلی مشکوکه خب قشنگ خاکش کنن یا بسوزوننش فقط میخام که کسی کنجکاو نشه و دی ان ای و این چیزا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان