تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

ادعای جدید العرب نزدیک به سعودی/ مقتدی صدر می‌خواهد با قربانی کردن عبدالمهدی، نخست وزیر عراق شود

تحلیلگران بر این عقیده اند که صدر تلاش می‌کند بار دیگر خود را بعنوان راه حل مشکلی مطرح کند که به عقیده تظاهر کنندگان، خود او، بخشی از این مشکل است.

رویداد۲۴ العرب نزدیک به عربستان سعودی نوشت: موج اعتراض‌های مردمی در عراق و اصرار ملت برای ادامه آن، نظام احزاب حاکم را در برابر تنگنای بی سابقه‌ای قرار داده و باعث شده است تا سقوط این نظام، به امری محتمل تبدیل شود.

در ادامه این مطلب آمده است: روز سه شنبه، مقتدی صدر از سفر ایران، به عراق بازگشت تا مستقیما وارد موج تظاهرات مردمی شده و به هزاران معترضی بپیوندد که در شهر نجف تجمع کردند.

تحلیلگران بر این عقیده اند که صدر تلاش می‌کند بار دیگر خود را بعنوان راه حل مشکلی مطرح کند که به عقیده تظاهر کنندگان، خود او، بخشی از این مشکل است!

العرب مدعی شده: آن‌ها احتمال می‌دهند که صدر در تهران نقشه‌ای را بررسی کرده باشد که براساس آن، قصد دارد زمام رهبری معترضان را بر عهده بگیرد، تا در نهایت بتواند با قربانی کردن عبدالمهدی، جانشین وی شود.

در همین راستا، مقتدی صدر از رهبر شبه نظامیان بدر خواست تا برای اجرای رأی گیری در شورای نمایندگان، در مورد برکناری نخست وزیر، با او همراهی کند.

کارشناسان بر این عقیده اند که رسیدن سطح خشم مردم به کربلا، دلیلی است برای تمرد و سرکشی شیعیان، که عملیات سیاسی در عراق، همواره مشروعیت خود را از آن اخذ کرده است.

منابع سیاسی در بغداد، در گفتگو با العرب تصریح کردند که حکومت فعلی عراق، اتحادیه معلمان این کشور را تهدید کرده است که در صورت ادامه اعتصاب، مجازات سختی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

تحلیلگران معتقدند در این شرایط، احزاب شیعی پیرو تهران، در معرض فروپاشی قرار دارند و این مساله به معنای از میان رفتن هیمنه ایران در عراق و در نتیجه، کاهش نفوذ آن است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
****
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
0
عراق صاحب داردوصاحب آن حکیم وطرفدارانش هستند.
و...
محمدرضا بهرامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
0
این سخنان ،یا تفسیر آن ،چرندیات است ،
دلیل ؟بلی دلیل:
مرجعیت ،در نماز جمعه مقام مرجعیت امر به اطاعت آرامش و امنیت و خواسته های مشروع ،
هرگز چه اهل سنت چه شیعه چه سایرین ،عراقی متعصب اهل ناامنی نیستند بخصوص که در این مورد خیلی بحث و روشنگری و آگاهی میشوند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
0
باز هم به کوری چشم وهابیت خبیث پیروزی از آن ایرانیهاست‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
0
خدا را شکر . تا پول ما کمتر اونجا خرج بشه
نظرات شما
پیشخوان