تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۰ آبان ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
خطیب جمعه تهران:

مردم عراق صف خود را از شیعه‌های انگلیسی جدا کنند/ اطراف ما را آشوب گرفته‌ است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: مردم متدین عراق تحت مرجعیت و چارچوب قانونی می‌توانند مشکلات را حل کنند.


رویداد۲۴ آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به تحولات اخیر ایجاد شده در دو کشور عراق ولبنان اظهار کرد: مردم عراق در صد سال اخیر به دلیل برنامه‌های غلط و بودجه بندی‌های غلط در فقر به سر می‌برند.

وی با اشاره به بهره‌مندی برخی گروه‌ها سیاسی از بودجه این کشور گفت: مردم عملا بهره‌ای از بودجه ندارند و در تجمعات خیابانی خود خواهان عدالت هستند. مرجعیت محترم عراق دولت را موظف به اصلاحات و رسیدگی به اعتراضات نمودند.

موحدی‌کرمانی ادامه داد: آنچه در روز‌های اخیر از عراق شنیدیم فقط مطالبه اقتصادی نبود. دشمنان عراق از گوشه‌ای وارد شدند؛ در بعضی شهر‌ها به خشونت روی آوردند و مردم مظلوم را مورد حمله قرار دادند. جمع کثیری را کشتند و برخی متدینین را قطعه قطعه کرده و برخی را در آتش سوزاندند.

وی گفت: دشمن دنبال این است که فرصتی به دست آورد. سفیر آمریکا هم در عراق به طور علنی از خشونت حمایت کرد و با صراحت نیرو‌های نظامی عراق را از کمک کردن منع می‌کند. همین‌ها در طول ۱۶ سال گذشته روزانه یک میلیون بشکه نفت تحت عنوان غرامت جنگی از عراق دریافت می‌کنند.

امام جمعه تهران گفت: مردم متدین عراق تحت مرجعیت و چارچوب قانونی می‌توانند مشکلات را حل کنند. کما اینکه در سال‌های گذشته توانستند مسئله امنیت را نیز حل کنند. برخی گروه‌های منحرف که ما آن‌ها را شیعه انگلیسی می‌دانیم هم هستند که مردم عراق باید صفوف خود را از آن‌ها جدا کنند.

موحدی کرمانی سپس به اعتراضات مردم لبنان اشاره کرد و گفت: ریشه اصلی اعتراضات مردم لبنان عدم توجه دولت به اقتصاد مردم بوده است. دولت حریری از خارج وام گرفت و مردم را مقروض کرده بدون آنکه بر زندگی مردم اثری داشته باشد. دولت‌های لبنان بدهی بر دست مردم گذاشتند. مردم از فساد و تبعیض به تنگ آمدند. دولت لبنان باید از آهنگ عمومی برای اصلاح استفاده کند.

موحدی کرمانی در ادامه همین بحث گفت: اطراف ما را آشوب گرفته‌است. ما به خاطر راهنمایی‌های مقام معظم رهبری از این آشوب‌ها به دور هستیم.

امام جمعه تهران در بخش دیگری از این سخنرانی، خطاب به مسئولین کشور گفت: مسئولین محترم یادتان باشد هر مسئولیتی که در این دنیا دارید در قیامت از آن سؤال می‌شود. در وقت عبور از پل صراط سؤال می‌شود که با امانت انقلاب چه کردید و آیا وظیفه‌ای که برعهده شما گذاشته شده بود را خوب انجام دادی یا نه؟ به یاد فقرا و مستضعفان بودی یا نه؟ سعی کردی مشکلات را حل کنی یا نه؟ آیا امضائی که باید انجام می‌دادی را زود انجام دادی یا به امید دریافت زیرمیزی، آن را به تأخیر انداختی؟

وی ادامه داد: مردم به مسئولان امنیت و فرهنگ کشور اعتماد می‌کنند؛ فرزندانشان را به دبستان و دبیرستان و دانشگاه‌ها می‌فرستند؛ این مغز‌ها به‌عنوان امانت دست شماست، با این مغز‌ها چه می‌کند؟ این مغز‌ها را با چه محتوایی پر می‌کنید؟

وی خطاب به والدین گفت: ببینید فرزندتان در موبایل خود چه می‌بیند؟ اگر صحنه‌های آلوده دید، این دیگر آلوده شده است و باید مراقب باشید. کسانی که می‌گویند بگذاریم این صحنه‌ها آزاد شود تا خودشان انتخاب کنند، عجیب است؛ آیا اجازه می‌دهید وزارت بهداشت غذای مسموم در اختیار مردم قرار دهد و بگوید خودتان تشخیص دهید؟ نوجوان و کودک تشخیص دهد؟ جوانی که در مسائل فقهی اطلاعات کافی ندارد تشخیص بدهد؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
0
شیعه نگلیسی!!!!دست بردارین از این همه
فتنه وایجاد دسته بندی و برادر کشی!!!!
بیچاره کردن ایران و ایرانی کافی نبود
نوبت ملت های دیگس که در آتش بی تدبیری شماها بسوزند! !
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان