تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۸

گلکسی S۱۰ لایت با مشخصات فوق‌العاده در راه است

اخبار تکنولوژی حاکی است در حالیکه به نظر می‌رسد سامسونگ هندست‌های نسبتا محبوب سری گلکسی S اکتیو خود را به‌کلی کنار گذاشته است، اما به‌تازه‌گی، شایعات زیادی درباره نسخه‌های جدید سری‌های گلکسی نوت و S شرکت، در حال شنیده شدن است. با وجود اینکه سامسونگ امسال هر دو سری بالارده نوت و S خود را با دو مدل نوت ۱۰ و سه مدل S۱۰ توسعه داد، با این‌حال، ممکن است که دو نسخه گلکسی نوت ۱۰ لایت و S۱۰ لایت را نیز به این مجموعه اضافه کند.
  رویداد۲۴سامسونگ سال گذشته یک مدل گلکسی S Light Luxury را که به S۸ لایت هم معروف بود، منحصرا در بازار چین عرضه کرد، اما درک این موضوع که چرا وقتی گلکسی S۱۰e در بازار وجود دارد، کسی به سراغ گلکسی S۱۰ لایت برود، برای ما هنوز بسیار سخت است. ولی به‌هرحال، همچنان یک دستگاه مرموز به شماره مدل SM-G۷۷۰F وجود دارد که احتمال داده می‌شود مرتبط با گلکسی S۱۰ معمولی (با شماره مدل SM-G۹۷۳F) و S۱۰e (با شماره کد SM-G۹۷۰F) باشد.


هرچند، این احتمال نیز وجود دارد که دستگاه مذکور سال آینده به عنوان گلکسی S۱۱ لایت معرفی گردد. اما به نظر می‌رسد که این هندست در نهایت با برچسب S۱۰ لایت و در چند ماه آینده روانه بازار خواهد شد. اخیرا گزارشی ادعا کرده بود که مشخصات اصلی این گوشی را افشا کرده است. حالا امروز، بنچمارک دستگاه SM-G۷۷۰F، تعدادی از آن مشخصات و قابلیت‌ها را تایید می‌کند.


اگر اطلاعات لیست‌شده در دیتابیس گیک‌بنچ درست باشند، بسیار سخت است که باور کنیم این دستگاه یک نسخه لایت خواهد بود. دلیل آن هم این است که براساس شایعات اخیر، گلکسی S۱۰ لایت سامسونگ ظاهرا قرار است مانند نسخه‌های آمریکایی S۱۰، S۱۰e و S۱۰ پلاس و حتی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس، مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۵۵ کوالکام باشد. ضمن اینکه حالا SM-G۷۷۰F، با یک رم بسیار بالای ۸ گیگابایتی نیز در لیست گیک‌بنچ ظاهر شده است. همانطور که احتمالا می‌دانید، به غیر از نوت ۱۰ پلاس که رم بالاتری داشت، بقیه پرچمداران ۲۰۱۹ سامسونگ از چنین رم بالایی برخوردار نیستند و حتی در مورد گلکسی S۱۰e هم شاهد یک رم ۶ گیگابایتی در کنار حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بودیم. متاسفانه، به جز اطلاعات مربوط به این دو مشخصه اصلی، بنچمارک مذکور تنها به استفاده از نرم‌افزار اندروید ۱۰ در مراحل تست دستگاه اشاره کرده است. این موضوع هرچند خبر خوبی است، اما تاحدودی قابل پیش‌بینی بود.

بنابراین ما درباره مشخصاتی مانند سایز و رزولوشن نمایشگر، فناوری تشخیص بیومتریک، ظرفیت باتری و قابلیت‌های دوربین گلکسی S۱۰ لایت در حال‌حاضر هیچ اطلاعاتی نداریم. البته ذکر این نکته هم لازم است که بدانید در لیست گیک‌بنچ همیشه احتمال ارایه اطلاعات غلط وجود دارد. با این‌حال، مطابقت این جزییات با شایعات گذشته قابل تامل است.

سامسونگ با این محصولات گیج‌کننده، دقیقا به دنبال چه چیزی است؟

تنوع سخت‌افزاری، یکی از آن چیز‌های مهمی است که اکوسیستم اندروید را برای خیلی‌ها در سراسر دنیا خواستنی کرده است. با این‌حال، سامسونگ ممکن است که با ارایه دستگاه‌های زیادی که سخت‌افزار‌های نسبتا مشابهی با هم دارند، در این کار زیاده‌روی کند. شایعات موجود حکایت از آن دارند که گلکسی S۱۰ لایت، احتمالا شباهت زیادی به دستگاه گیج‌کننده دیگری که هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده است، خواهد داشت.

بله، منظور ما هندست میان‌رده گلکسی A۹۱ است که خود این گوشی هم به نظر می‌رسد مشخصات تقریبا مشابهی با گلکسی A۹۰، ۵G فعلی داشت باشد. گلکسی A۹۱، به احتمال زیاد از فناوری ۵G پشتیبانی نخواهد کرد و مجهز به یک سیستم دوربین چهارگانه با سنسور‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی (!)، ۱۶ مگاپیکسلی، ۱۲ مگاپیکسلی و مدت زمان پرواز سه بعدی در پشت خود خواهد بود. ضمن اینکه، باید به نوت ۱۰ لایت هم اشاره کنیم که در حال‌حاضر درباره مشخصات و قابلیت‌های آن سوالات زیادی وجود دارد، اما این دستگاه نیز آب را برای کسانی که به دنبال خرید دستگاه‌های بالارده سامسونگ با کمترین قیمت ممکن هستند، گل‌آلود خواهد کرد.

در مورد قیمت‌ها هم باید بگوییم که، اگر S۱۰ لایت در بازار آمریکا عرضه گردد، با وجود چیپست اسنپ‌دراگون ۸۵۵ و یک رم ۸ گیگابایتی، به نظر می‌رسد که نباید انتظار برچسب قیمت زیر ۷۰۰ دلار را برای آن داشته باشید.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان