تاریخ انتشار: ۰۷:۴۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

باز هم یک عضو جبهه پایداری دروغ گفت؟

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که سال‌هاست، دبیری هیات رییسه مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد، برای ذکر آخرین بحث داغ مطرح شده در هیات رییسه می‌گوید: «برخی از دوستان ما معتقد بودند حالا که کار کشور به مشکل خورده، حضرت آقا قائم‌مقام اجرایی منصوب کنند و مسوولیت‌ها را به قائم‌مقام اجرایی بدهیم.»

رویداد۲۴ این اظهارنظر قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با این پرسش مجری برنامه تلویزیونی دستخط مواجه می‌شود که «موضوع مربوط به چه زمانی است؟» این عضو اصولگرای هیات رییسه نیز درپاسخ می‌گوید: «برای چندماه قبل است که گفتیم این چه حرفی است؟! این حذف نهاد‌های مدنی و اجرایی کشور است.»

مجری برنامه درباره هویت پیشنهاددهندگان می‌پرسد و درپاسخ می‌شنود: «اجازه دهید بیان نشود. دوستان طرفدار دولت بودند! کار دولت قفل کرده بود و نمی‌توانستند کار خود را درست انجام دهند.»

قاضی‌زاده هاشمی حاضر نیست نامی از افرادی که مساله تعیین قائم‌مقام اجرایی برای رهبری را در نشست هیات رییسه مجلس شورای اسلامی مطرح کرده‌اند، رسانه‌ای کند، ولی با بیان کلیدواژه «حامیان دولت» عملا انگشت اتهام را به سمت اعضای فراکسیون امید و مستقلین ولایی نشانه می‌رود؛ بنابراین می‌توان گفت که این پیشنهاد درصورت صحت و سقم گفته‌های قاضی‌زاده هاشمی، احتمالا ازسوی یکی از ۶ نماینده غیراصولگرای هیات رییسه یعنی «مسعود پزشکیان، محمدعلی وکیلی، علیرضا رحیمی، علی‌اصغر یوسف نژاد، بهروز نعمتی یا محمد آشوری» مطرح شده است، ولی باتوجه به اینکه قاضی‌زاده هاشمی تاکید دارد که علی لاریجانی با پیشنهاد مطرح شده مخالفت کرده، می‌توان اعضای فراکسیون مستقلین ولایی را کنار گذاشت و گفت که احتمالا منظور این عضو اصولگرای هیات رییسه پارلمان یکی از ۴ اصلاح‌طلب باقی‌مانده بوده است.

تکذیب پشت تکذیب

«مسعود پزشکیان، محمدعلی وکیلی، علیرضا رحیمی و علی‌اصغر یوسف‌نژاد» ۴ اصلاح‌طلب عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی محسوب می‌شوند که حتی درصورت مخالفت علی لاریجانی در قامت رییس مجلس شورای اسلامی با یک طرح، می‌توانند بر نظر و پیشنهاد خود پافشاری کنند، ولی با این حال هنوز یک ابهام باقی است. آن هم زمان طرح پیشنهاد تعیین قائم‌مقام اجرایی رهبری است. قاضی‌زاده هاشمی موضوع را به «چند ماه قبل» ربط می‌دهد و این یعنی جلسه مدنظر او می‌تواند پیش از برگزاری اجلاسیه چهارم مجلس شورای اسلامی و در زمانی برگزار شده باشد که علی مطهری هنوز ردای نایب‌رییسی پارلمان را در اختیار داشت.

از همین‌رو موضوع را با این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتیم و صحت‌وسقم گفته‌های قاضی‌زاده هاشمی را از او جویا شدیم، ولی درمقابل نه‌تن‌ها تاییدی در کار نبود، بلکه مطهری تاکید کرد که به‌خاطر ندارد تا زمان عضویتش در هیات رییسه قوه‌مقننه چنین بحثی شکل گرفته باشد یا اساسا چنین موضوعی در دستورکار هیات رییسه پارلمان باشد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، دیگر عضو اصلاح‌طلب هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در مواجهه با ادعا‌های مطرح شده ازسوی قاضی‌زاده هاشمی پاسخی متفاوت از آنچه مطهری گفت به زبان نمی‌آورد و تاکید می‌کند که «اساسا مساله داشتن یا نداشتن قائم‌مقام اجرایی توسط رهبری موضوعی نیست که در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا هیات رییسه باشد؛ بنابراین لزومی ندارد چنین بحثی در هیات رییسه قوه‌مقننه مطرح شود و اعضا به بحث و گفتگو درباره آن بپردازند.»

یوسف‌نژاد همچنین با انتقاد از کلی‌گویی‌هایی قاضی‌زاده هاشمی در جریان گفت‌وگویش با یک برنامه تلویزیونی می‌گوید: «قاضی‌زاده هاشمی آدم خوبی است، ولی موضوعات بسیار کم اهمیت‌تر از انتخاب قائم‌مقام اجرایی ازسوی رهبری در هیات رییسه نباید به بیرون درز کند و این مساله‌ای است که تمام اعضای هیات رییسه آن را می‌دانند. اما وقتی ایشان چنین مساله‌ای را مطرح می‌کند، بهتر است جزییات آن را نیز بگوید. بهتر بود مساله را جناحی نمی‌کرد و می‌گفت که این پیشنهاد از سوی چه کسانی در هیات رییسه مجلس شورای اسلامی مطرح شده است.»

این عضو فراکسیون امید پارلمان با اشاره به بخش دیگری از ادعای قاضی‌زاده هاشمی مبنی بر طرح موضوع ازسوی «حامیان دولت» در هیات رییسه تصریح می‌کند: «وقتی بدین شکل موضوع را مطرح می‌کند، یعنی اصولگرایان مخالف بوده‌اند و این یعنی رای‌گیری صورت گرفته وگرنه ایشان که توانایی خواندن ذهن افراد و اصلاح‌طلبان هیات رییسه را ندارد، اما بطور کلی بنده به‌شدت اظهارات او را تکذیب می‌کنم و می‌گویم در هیچ جلسه‌ای در هیات رییسه تا آنجا که به خاطر دارم این موضوع مطرح نشده است و بنده از بیان چنین مسائلی از سوی قاضی‌زاده هاشمی تعجب می‌کنم.»
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جبهه پایداری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
0
مطالب دیگری هم گفت از جمله اینکه بیشتر نمایندگان با فشار خود و بستگانشان را به استخدام شرکت نفت در می اورند هیچ کس هم هیچ چیزی نمی گه ولی اراجیف را ......
نظرات شما
پیشخوان