تاریخ انتشار: ۲۰:۴۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸
۱+۱ خرید برای خط حمله پرسپولیس؛

خداحافظی با جونیور براندائو قطعی شد

زمستان از راه می‌رسد و پرسپولیس قصد دارد تا جانشین براندائو جونیور را به خدمت گیرد؛ بازیکنی که از نظر کالدرون باید باکیفیت‌تر باشد، اما باشگاه مسائل مالی را نیز در اولویت قرار خواهد داد.

خداحافظی با جونیور براندائو قطعی شد

رویداد۲۴ خرید یک یا دو مهاجم در دستور کار محمدحسن انصاری فرد و باشگاه پرسپولیس قرار دارد. پس از این که براندائو جونیور در بازی‌های نخست نمایش ضعیفی از خود نشان داد و علی علیپور نیز ناامیدکننده ظاهر شد، حالا لزوم خرید مهاجم برای پرسپولیس به شدت احساس می‌شود، اما در شرایط فعلی، باشگاه با چه برنامه‌ای به سراغ بازار نقل و انتقالات خواهد رفت؟

اوضاع نامناسب مالی و تلاش برای خرید‌های جدید

سال پیش بود که برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات تیم پرسپولیس در خصوص این وضعیت گفت: «فوتبال ایران به زودی آماتور می‌شود». شاید این جمله برانکو در آن زمان کلیشه‌ای به نظر رسید، اما نگاهی به وضعیت مالی باشگاه‌ها نشان می‌دهد که بدهی‌های انباشته و زیان دهی متوالی سبب شده تا چند باشگاه تا آستانه ورشکستگی نیز پیش بروند و تیم‌های دولتی بزرگ نظیر پرسپولیس و استقلال نیز از پرداخت حقوق بازیکنان و کادرفنی عاجز بمانند.

با این حال، فشار هواداران سبب شد تا پس از اخراج وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ، این دو باشگاه مربیان خارجی را استخدام کنند و سه بازیکن را نیز از برزیل، کرواسی و مالی به خدمت گیرند؛ پنج خارجی‌ای که روی هم در ترانسفر مارکت حدود ۵ میلیون یورو ارزش دارند. نکته جالب این است که پس از شروع فصل و نمایش ضعیف بازیکنان خارجی و کسب نتایج نامناسب، مدیران باشگاه‌ها وعده خرید خارجی‌های جدید را هم دادند و حتی در مقطعی، صفحات هواداری صحبت از اخراج مربیان و استخدام مربی جدید خارجی می‌کردند!

پرسپولیس هم اکنون بیش از یک میلیون یورو باید به برانکو ایوانکوویچ و دستیاران او بدهد و ۵۰۰ هزار یورو به ماریو بودیمیر بدهکار است. علاوه بر این، چند بازیکن پرسپولیس از جمله بشار رسن، علیرضا بیرانوند و... حدود ۲۰ درصد از فصل گذشته طلبکار هستند. در کنار بدهی‌های فصل قبل، امسال هم وضعیت پرداختی‌ها خوب نبوده و همین حالا باشگاه حدود ۱۰ روز برای پرداخت حقوق کالدرون فرصت دارد. بازیکنان نیز طبیعتا خواستار دریافت مطالبات خود هستند و با ادامه این روند، شاید دوباره کار به اعتصاب بکشد، اما به هر حال رقابت با تیم‌های خصوصی، چون تراکتور و پدیده و باشگاه‌های مدعی مثل استقلال و سپاهان و همچنین حضور در رقابت‌های آسیایی، خرید یک مهاجم جدید را ضروری کرده است.

۱+۱ مهاجم در رادار پرسپولیس

حالا در شرایطی که ۳۰ درصد از مسابقات لیگ برتر به انجام رسیده، سایه برکناری استراماچونی و کالدرون برداشته شده، اما نمایش ضعیف مهاجم برزیلی سرخپوشان باعث شده تا باشگاه برای فسخ با این بازیکن و خرید مهاجمی جدید تحت فشار باشد و وعده جذب مهاجم در ژانویه را بدهد. گابریل کالدرون که چند بازی متوالی به جونیور بازی داد، سرانجام چشم از او بست و در مقابل ماشین سازی برای دومین بازی متوالی وی را روی نیمکت نشاند و به نظر می‌رسد کار او در پرسپولیس به پایان خود نزدیک شده است.

این تصمیم از سوی سرمربی آرژانتینی در کنار صحبت‌های او مبنی بر درخواست برای خرید مهاجمی جدید و البته باکیفیت، به نظر می‌رسد با موافقت از سوی محمدحسن انصاری فرد مواجه شده و پرسپولیسی‌ها در زمستان، حداقل یک خرید جدید خواهند داشت. البته این که قرمز‌ها به بازیکنی باکیفیت در خط حمله احتیاج دارند، موضوعی بدیهی است، اما این که انصاری فرد با علم به بدهی باشگاه و وضعیت درآمدزایی نامطلوب چگونه قصد دارد خریدی جدید انجام دهد، مبهم است.

با این حال باشگاه پرسپولیس پروسه خرید مهاجم جدید را آغاز کرده است. این موضوع که شاید ماموریت نخست انصاری فرد باشد، در شرایطی آغاز می‌شود که باشگاه در ابتدا پیشنهادات ایجنت‌های مختلف را دریافت می‌کند، خود به بررسی وضعیت بازیکنان می‌پردازد و چند مهره را نیز کالدرون معرفی می‌کند. سپس باشگاه پیشنهاد خود را ارائه خواهد کرد و طبیعتا گزینه‌های بسیاری در این راه حذف خواهند شد و سپس نوبت به کالدرون می‌رسد که نظر نهایی را بدهد.

باتوجه به صحبت‌های کالدرون درباره براندائو جونیور و «گزینه نهم» خواندن او، این بار باشگاه تلاش خواهد کرد تا نظر نهایی را سرمربی تیم بدهد و خرید با رضایت کامل او انجام شود تا ماجرای مهاجم برزیلی پیش نیاید. در این راه امکان دارد یک مهاجم داخلی نیز به پرسپولیس ملحق شود که فعلا نامی از این بازیکن منتشر نشده است.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان