تاریخ انتشار: ۰۶:۱۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۳۸ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

حیات حسنی؛ موسسه‌ای برای مقابله با ایده‌های کسینجر!/ مبلغان چند همسری چه می‌گویند؟

«مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی» موسسه‌ای که به تازگی به صورت رسمی دوره‌های آموزش چند همسری را به صورت رسمی در ایران برگزار می‌کنند. مدیران موسسه معتقدند آمریکا می‌خواهد جامعه ایران دچار پیری شود، به همین خاطر با ازدواج مخالف است. آنها در تلاش هستند برای مقابله با ایده‌های آمریکایی کسینجر باید به صورت تشکیلاتی فعالیت کنند.

تبلیغات چند همسری

رویداد۲۴ ازدواج مجدد یا چند همسری موضوعی است که در قوانین ما از جمله قانون مدنی از قبل از انقلاب اسلامی به رسمیت شناخته شده است، با این حال به لحاظ عرفی نگاه مثبتی به این مسئله وجود ندارد و افراد چند همسر با نگاهی منفی نگریسته می‌شوند. همین نگاه با موضوع باعث شد تصاویر برگزاری یک همایش برای تبیین چند همسری، سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا کند؛ از جمله هزاران توئیتی که در نقد این برنامه توسط کاربران این شبکه اجتماعی منتشر شده است.

برگزار کننده این همایش، موسسه‌ای به نام حیات حسنی است که از تیرماه ۹۷ آغاز به فعالیت کرده و در زمینه‌های مختلف، اقدام به آموزش به شهروندان تهرانی و قمی می‌کند. آنگونه که یکی از مدیران موسسه گفته، شهر بعدی برای فعالیت اصفهان است.

این موسسه در زمان تاسیس به آماری اشاره کرده که بر اساس آن دختران مجرد بالای ۳۰ سال، سه میلیون نفر بیشتر از پسران مجرد بالای ۳۰ سال هستند، لذا به این جمع بندی رسیده که باید با ترویج چند همسری، مشکلات این دسته از زنان را حل کند.

آنچه در کلیپ‌های تشویقی این موسسه دیده می‌شود، انتشار احادیث و فتوای مراجع تقلید، بررسی مشکلات زناشویی در خانواده‌های با تعدد زوجات و مسائلی از این دست است و عموما اصرار تولید کنندگان محتوا بر مسائلی بوده که نقش زن را تا صِرف فرزندآوری تقلیل داده و از زنانی تمجید شده است که گمنام بوده‌اند و اسمی از آنان در تاریخ نیست، اما همسرانشان به موفقیت‌های بزرگی رسیده‌اند.

نکته جالب اینجاست که مدیران موسسه حیات حسنی، از بستر نرم افزار سروش برای انتشار مطالب خود استفاده می‌کنند. شاید به این خاطر که محتوای عجیب برخی مطالب این رسانه‌ها با مخالفت عموم مردم مواجه می‌شود و برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی که امکان انتشار نظرات مخالف وجود داشته باشد، فعالیت این افراد به چالش کشیده می‌شود.

عمده نظرات این موسسه در سایت «مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی» منتشر شده و حجت الاسلام نوروزی مسئولیت موسسه را بر عهده دارد.

کتاب‌هایی همچون «کسر کوثر» که با موضوع تعدد زوجات از منظر آیات و روایات نوشته شده، توسط همین موسسه منتشر و توزیع می‌شود. دیدگاه دینی برخی روحانیون نیز به انتهای کتاب افزوده شده است. در معرفی کتاب کسر کوثر نوشته شده که این کتاب در شب میلاد حضرت زینب برای خانواده‌های موفق و موافق فرهنگ نبوی تعدد زوجات رونمایی شده است.
بیشتر بخوانید: وساطت برای ازدواج دختران با مردان متاهل در آخر کارگاه!

به گزارش رویداد۲۴ سایت حیات حسنی، بخش‌های مختلفی از جمله آموزش و پژوهش، مشاوره و خانواده، تبلیغات و رسانه و ... دارد و در هر کدام از این بخش‌های الگوی چند همسری تبلیغ می‌شود. در یکی از مقالات این سایت آمده است: تجربه اثبات کرده الگوی خانواده‌های متعالی و گسترده چند همسری، الگوی کامل‌تری نسبت به دیگر انواع خانواده‌هاست و چند همسری در راستای آیه قرآنی «قوا انفسکم و اهلیکم نارا» است.
 

تبلیغ چند همسریدوره آموزشی چند همسری برای مردان

 
 
دوره‌های آموزشی در سایت ویژه زنان و مردان است. حجت الاسلام سید محمد حسن آیت، سید محمد هادی ذاکری، سید منذر حکیم، حجت الاسلام عسگری و ... از استادان دوره‌های مردان هستند.

سید منذر حکیم مدیریت سازمان تبلیغات اسلامى استان خوزستان و مدیریت گروه فقه خانواده در جامعه المصطفى العالمیه است. او متولد کربلا در عراق است، اما فارسی را خوب و روان صحبت می‌کند و مثل سید محمد هادی ذاکری موسوی سخنرانی‌هایی درباره استحباب تعدد زوجات داشته است.

حجت الاسلام سید محمد حسن آیت متولد ۱۳۵۰ در شهر اصفهان و از همکاران رادیو معارف جمهوری اسلامی ایران، از دیگر روحانیون همکار با این مجموعه به شمار می‌رود. آیت، کارشناس پاسخگو در مرکز ملی پاسخگویی تلفنی به سوالات دینی است و به عنوان مبلغ نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها نیز فعالیت دارد.

حجت الاسلام عسگری از مدیران این کارگاه در گفت‌وگویی که با ایرنا داشته، گفته «در این کشور حدود ۱۰۰ هزار خانواده‌ای داریم که یک آقا چند همسر دارد. این‌ها نیاز ندارند مرکزی باشد که به صورت علمی و مشاوره‌ای به آن‌ها خدمت کند.» مبنای آمار عسگری مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد چندان دور از واقعیت هم نباشد.

عسگری در بخش دیگری از سخنان خود گفته موسسه به فکر میلیاردر‌هایی است که می‌توانند سفره دیگری پهن کنند! «ما سوپر میلیاردر‌هایی را داریم که بندگان خدا دوست دارند که زندگی دوم تشکیل بدهند، سفره‌ی دیگری را پهن بکنند، اما جریان فرهنگی غربزده، فمنیست‌های غربگرا و البته فمنیست‌های مذهبی و حتی مسجدی به همراه قانون ظالمانه‌ای که ایجاد شده، مانع از واقعیت مهم چندهمسری در جامعه ما شده‌اند.»

علی غلامی استاد دانشگاه امام صادق از دیگر اساتید این موسسه است. غلامی چندی پیش به عنوان کاندیدای عضویت در شورای نگهبان معرفی شد، اما نام او در لحظات آخر حذف شد.
 
حجت‌الاسلام غلامرضا قاسیمان مشاور بنیاد ملی نخبگان و مدیر حوزه علمیه «مشکات» نیز از افرادی است که با این موسسه همکاری دارد. قاسمیان درباره ترویج الگوی چند همسری سخنرانی‌های بسیاری داشته است؛ از جمله برنامه «بدون توقف» که از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش شد.
 
تبلیغ چند همسری
تبلیغ دوره‌های چند همسری در سایت حیات حسنی
 
یکی از استادان موسسه حیات حسنی به ایسنا گفته «یک‌سری ابهامات هم وجود دارد، اما می‌خواهیم برای ۵ میلیون خانم که امکان ازدواج ندارند بستری فراهم شود که کمترین آسیب متوجه خانواده‌ها شود.» مشخص نیست منظور از آسیب کمتر چیست! اما استدلال مدیران موسسه ایران که دقیقا بر پایه سنت‌های دینی و احادیث عمل می‌کنند و به همین دلیل باید از آن‌ها حمایت شود. با این حال فعلا چهره‌های سیاسی و مذهبی مقابل این طرح موضع گرفته‌اند.

به گزارش رویداد۲۴ پیش از این در دوره محمود احمدی نژاد، لایحه‌ای به مجلس رفت تا چند همسری را رسمیت ببخشد. در سال ۸۷ وقتی لایحه حمایت از خانواده به مجلس رفت، بسیاری از چهره‌های حامی حقوق زنان به آن اعتراض کردند. غلامحسین الهام که آن زمان وزیر دادگستری بود درباره این لایحه گفته بود «ماده ۲۳ لایحه پیشنهادی دولت در جهت حفاظت از کیان خانواده و تحقق عدالت بین همسران است که تکلیف شرع مقدس است، لذا ازدواج مجدد را تنها از طریق رسیدگی دادگاه ممکن و میسر دانسته و در حقیقت تعدد زوجات را تحت نظارت قضایی قرار می‌دهد.»

آن زمان خود اصولگرایان مقابل این طرح ایستادند. مریم بهروزی درباره آن نوشت «تکیه بر یک زاویه مادی (توان مالی مرد) و نادیده گرفتن بسیاری از مسایل مهم، تعدد زوجات را بدون ضابطه و غیرقابل کنترل ساخته است و به تعبیری برای خوشگذرانی پولدار‌ها سفره سودجویی جنسی پهن شده و میدان تاخت و تاز هواپرستی را برای آنان فراهم نموده است و حال این که این گونه افراد ممکن است چندان نیازی به قانون نداشته باشند، زیرا برای اینان پول و ثروت مطمئن‌ترین ابزار در جهت دستیابی به خواسته و تمایلات آنان است.»
 
تبلیغات چند همسری

مدیران «مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی» دیر ازدواج کردن خانم‌ها را طرحی آمریکایی می‌دانند و معتقدند برنامه‌های کسینجر پشت این طرح است، به همین دلیل با استناد به روایات در پی آن هستند تا جلوی اجرایی کردن برنامه‌های کسینجر در ایران را بگیرند. یکی از این راه‌ها برگزاری کلاس‌های آموزش و ترویج چند همسری است. با وجود انتقاد‌های زیادی که به آن‌ها وجود دارد، مدیران موسسه «حیات حسنی» معتقدند راهی که می‌روند نسخه حیات‌بخش اسلام برای رسیدن به جامعه‌ای آرمانی است که باید پیاده شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
1
18
اونایی که با بچه رفتن تو این کلاس واقعا چه سطحی از فرهنگ و شعور رو دارن آخه آموزش چند همسریه برای مردان ....نمیگین بچه دچار تعازض و انحراف فکری میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
0
21
خیلی بی خرد هستید .یک سوال دارم .همه معضلات ما یک ریشه در آمریکا دارد؟
فرزاد معین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
1
12
شما اول مشکل مردان میانسال(جوانان چند سال پیش) که به خاطر بیکاری و فقر هنوز مجرد موندن رو حل کنید، بعدش به مسیله پولدارها بپردازید. مگه قرار نیست همه باهم برابر باشیم؟ چطور یک مرد ثروتمند میتونه چندتا زن داشته باشه اما یک مرد فقیر یک زن هم نه؟... از سوی دیگه اگه برابری زن و مرد حقیقت داشته باشه... زنها هم میتونند از چنین حقهایی برخوردار باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
0
16
خوبه والله، سر مردم رو با این مزخرفات گرم کنید، تا گرسنگی یادشون بره، تازه فکر کنند چقدر هنوز خوشبختند، از این بدترش هنوز سرشون نیومده، انشالله کسانیکه این مباحث رو مطرح میکنند، سر خودشان و دخترانشان هزار تا هزار تا هوو بیاد ،ما که بخیل نیستیم ،اصلا یه گله هوو داشته باشند، حرمسرا راه بندازند به کسی چه،منتها ، لازم نیست بیان جار بزنند، ما انقدر گرفتار نون شبیم که وقت این چرت و پرتا رو نداریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اینا اصلا مشکل فقر و بیکاری و اینا رو قبول ندارن داداش میگن میشه با ماهی دو سه میلیون سه چهارتا زن و ۷ ۸ تا بچه داشت توی یه زیر زمین زندگی کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
0
12
چی بگم والا آدم زندگیشم بکنه اینا نمیذارن دل زنارواززندگیشون سرد میکنن.من که به نوبه ی خودم اصلا قبولش ندارم چون خانما بیشتر افسردگی میگیرن تا پیشرفت ...بعدشم قربونه حکمت خدابرم مازنارو چرازیادآفریده نمی دونم
پاسخ ها
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
افسردگی چیه؟ میدونی با این اتفاق آمار طلاق چقدر افزایش پیدا میکنه؟هیچ زن عاقلی حاضر نیست مردش و با یکی دیگه قسمت کنه پس میره برای طلاق اینا حالیشون نیست به جای اینکه شرایط ازدواج آسون و فراهم کنن دارن راه و برای هوس دل خودشون باز میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
2
9
حالا بیچاره جوونامون یکیشونو نمیتونن بگیرن چه برسه به چندهمسری بااین گرونی.بیچاره مردامگه چه گناهی کردن میخواین بمیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
دقیقا ..... جوونا و کسانیکه توی سن ازدواجن و میخوان یک زندگی سالم و عادی و نرمال داشته باشن گرفتار کلی معصلن شغل درامد مسکن رفاه نسبی
مهندس ژیلا موحد شریعت پناهی
|
United States of America
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
2
11
آمار مربوط به زیادتر بودن تعداد زنان نسبت به مردان غلط و دروغ است. به آمار سرشماری ها رجوع شود، تا این دروغ آشکار شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
دقیقا درست میگوئید، امار دختران به مراتب کمتر از پسران است، معلوم نیست اینها از آماری حرف می زنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
16
یعنی همه چی رو میندازن گردن امریکا.سن ازدواج رفته بالا چون بیکاریه چون گرونیه چون بدبختیه.چقدر پستین که با امنیت روانی زنان بازی میکنید شما ها از صد تا حیوون و تروریست بدترین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
من هم با شما موافقم، تا کی می خواهند به شعور زنان این مرز و بوم توهین کنند، چرا یک مرد باید چند همسر دلشته باشد، با این ادعا که آنها را تحت سرپرستی خود درآورده است، امروز خیلی از زنان ما سرپرست خانواده هستند، چرا انقدر زن را خوار و ذلیل نشان می دهند، که حتما نیاز به سرپرست دارد، زنان ما نباید در برابر این احمقها سکوت کنند، اینها زنان را چه فرض کرده اند، هر چه لایق خودشان است در مورد زنان می گویند و انجام می دهند، زن را موجودی سطح پائین و عقب مانده نشان می دهند، که حتما باید یکی بالای سرش باشد،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
9
خدا از رو زمین ور داره اونایی رو که خواسته های خودشونو به اسم دین و با اسامی مقدس مطرح میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
5
واقعا خدا لعنتشون کنه اینا از حیات نبوی و جامعه ارمانی فقط به عنوان وسیله ای برای هوس بازی خودشون استفاده می کنند کی میگه همه چی به امریکا بر می گرده بی شعور های داخلی خودمون ارتش سری هستند تو جامعه ای که همین طوری روز به روز داره بنیان های خانواده و ارزشهاش کمتر میشه اینو دیگه کجای دل مشکلات جامعه میشه گذاشت
یک مسلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
2
5
یعنی به خاطر شهوتشون هر کاری میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
4
ببخشید مگه این حیات حسنی چند متره، چند تا زن توش جا می شه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
حیاتش بزرگه، توش حوض.هم داره، مثل خونه قمر خانومه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
6
به جای اینکه همان سوپر میلیاردرها برای پسرهای مجرد امکان ازدواج فراهم کنن دنبال لذت خودشونن .تا اونجایی که من می دونم دو سوم پسرهای دهه شصتی هنوز ازدواج نکردن .پس اونا چی میشن ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
3
الان دیگه همه تو اجتماع هستن کم یا زیاد با روز مره کاملا در ارتباط هستن یه مردی که یه زن داره با یه بچه هنوز نمیتونه حتی شکم همین دو نفر رو سیر کنه شما از کجا دلتون خوشه که دارین مردا رو به سمت چند همسری که در نهایت منجر به تعداد فرزند بیشتر میشه رو در جامعه سوق میدین به جای این چرت و پرت ها دنبال کمپین زدن برای گرفتن دزد ها رانت خوارهایی باشین که مردم ما رو به نون شبشون محتاج کردن
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
6
خواهر برادرهای تنی با هم نمیسازند ناتنیها با همه چه میکنند؟هووها قدیس هم باشند دچار حسادت ناخواسته خواهند شد ماجرای فرزندان حضرت یعقوب را همه میدانیم که هووها و فرزندان با هم سر ناسازگاری داشتند و چه ماجراهایی پیش امد حال بگذریم از امکان توانایی جسمانی مرد و توانایی مالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
0
4
عزیزان بیخود حرص نخورید و دلیل و منطق نیارید اینا به هیچ صراطی مستقیم نیستن هرچی بگی بازم میگن ماست سیاهه
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
1
1
آفرین به این فکرو اقتدار هوشو زکاوت افرین که هوشمندانه فکر زنانه این سرزمین هستید،دوستان عزیز چرا کامنت منفی میزارین اینها عالمان شهرند چراکه میدونن دیگه اکثرجوونایه دهه هفتاد نه دستشون به زنشون ن خونه ماشینشون میرسه یمقدار خیلی زیاد بدتر و حدتراز دهه شصتیا اینطور قشنگ مساله رو حل شده بدونین فقط از روزی میترسیم که با اینهمه جوون تشنه گشنه تا چند سال اینده چکار باید کرد...
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
2
(الذی خلقکم من نفس واحده)ایه ۱ سوره نسا میگه زن ومرد با هم برابر هستند، پس اگر چند همسری برای مردان خوب است برای زنان هم باید آزاد باشد حال این سوال پیش میاد چرا پیامبر وائمه معصومین چند همسر داشتند اولا اینکه تنها معصومین میتوانند عدالت را بین همسران برقرار کنند دوما در زمان پیامبر بخاطر جنگهای متعدد و کشته شدن مردان تعداد زنان بدون همسر زیاد بوده است و زنان بی سرپرست برای امرار معاش مجبور به ازدواج بوده اند واین قوانین ۱۴۰۰ سال پیش نمیتواند برای جامعه ای که همواره در حال تحول است یکسان باشد کما اینکه ما می بینیم حتی در همان زمان پیامبر بنا بر مصلحت جامعه قانونی تدوین ویا منسوخ میشد برای مثال تغییر قبله مسلمین از بیت المقدس به خانه خدا . پس در همه جوامع قوانین نیاز به بازنگری و تدوین مجدد دارند واین را حاکم عادل جامعه اسلامی تعیین میکند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
همه فرمایشاتتون‌عالی‌بود‌جز‌چند‌شوهری‌زنان‌.حیف‌با‌این‌جمله‌کل‌متن‌راتحت‌الشعاع‌قرار‌دادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
3
خیای کارها زمان صدر اسلام رایج و مرسوم بوده خیلی کارها ۳۰۰ سال پیش رایج بوده آخه دلیل نمیشه که الانم شدنی باشه اینا که اصول دین نیست که تعییر ناپذیر باشن اون موقع به همه از بیت المال سهم‌میدادن الان میدن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
1
3
شما به پسرهای مجردکمک کنید ازدواج کنن اون وقت اگه زن اضافه امد همش براشما دروغ گوهای پست شمادلتون برایزنها نسوخته دنبال امیال خودتون هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
1
واقعا اینجاست که باید گفت کت شلوار و جلیقه بابا به به ب این سلیقه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
0
1
چرا اقای مطهری خودش چهارتا زن نمیگیره
Homa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
0
0
هزینه این همایش و کارگاهها و این تبلیغات رو دارن ولی پول ندارن ده تا شغل ایجاد کنن بیکارها کمتر بشن حال آدمو به هم میزنن این اون اسلامی نیست که محمد ص آورد
علی بیدگلیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
1
0
متاسفانه امروز زنان را چنان خوتر کرده اند که نیازمند داشتن یک آقا بالا سر بنام مرد هست که به او بگوید نان أور و سرپرست، مگر یک زن نمیتواند خود سرپرست خود باشد؟
یسنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
0
3
چرا همش گیر دادین به پولدارا تکلیف اون جوون بدبختی که بیکاره و نمیتونه زن بگیره چیه تکلیف اون دختری که خودش نون بیار خانواده اشه و نمیتونه ازدواج کنه چیه تکلیف بدبختیه مردم چیه اون که بخواد زن دوم بگیره میگیره چیکار به حرف من و شما داره شما خودت چهار تا زن میخوای برو حرمسرا بزن اون زمانم پیغمبر بعد از فوت حضرت خدیجه ازدواج کرد تعدد زوجاتشم به دلایلی بود الکی ربطش ندین به قرآن چرا امامای دیگه این ثوابو نکردن گذاشتن ثوابو واسه این موسسه خدا سر عقلتون بیاره نمیرین واسه این همه ثواب جواب خون شهدا هم همه با خودتون
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
0
4
با سلام من یه وختر مجرد ۳۴ ساله هستم و خودم کار میکنم ونیازی به اقا بالا سر ندارم. اگر جوان مجردی که شرایزش خوب باشه و بیاد خواستگاری ازدواج میکنم وگرنه هرگزززززز همسر چندم نمیشوم. اخه که چی بشه؟ سری که درد نمیکنه دستمال میبندند؟ جمع کنید این بساطو و شرایط ازدواج جوانها رو فراهم کنید صاحبان زر و ذر و زور.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
1
3
جالبه هیچ کسی به این موضوع اشاره نکرد که این موضوع تا چه حد میتونه آمار طلاق رو بیشتر کنه زنان ایرانی تحمل هوو ندارن بفهمید!!! یه عده مجرد بمونن بهتره تا زندگیا از هم بپاشه و تعداد زنان مطلقه بیشتر بشه یعنی اندازه فندق مغز تو سرتون نیست
رصا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
1
0
زن در صورت ازدواج دوم یا همون خیانت مرد نمی مونه...خوب آقایون چی میگید...تکلیف زندگی اول چی هست....مرد اونقدر عیاش و شهوت پرست باشه که چشمش رو ببنده بگه گور پدرش رفت....زن دوم رو داشته باشم.....
کار شما من رو یاد جهاد نکاح داعشی ها می ندازه....به جای آموزش مهارت ....و تحکیم کانون خانواده ... کانون خانواده رو خراب میکنید ...اسمش رو میزارید دین مداری
زن جاهلی درمانده از نان و پوشاک بوده....بایدم فقط ازدواج میکرده....رشد عقل چی میگه
کار شما عین اشاعه فحشا در جامعه هست
لطفا تبلیغ نکنید فقط خودتو تو ببری جهنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
1
1
با قانون خدا مخالفت نکنید.
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
2
1
اسلام یعنی چند همسری
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
0
0
خاک بر سرتون
به مقدار فهم و شعور خوبه
چرا دارید با دستور خداوند مخالفت می کنید
دیوانه ها تعداد دختران مجرد خیلی بیشتر از پسرهاست
العیاذبالله دخترها بروند گناه کنند
یکی از دلایل ورود اسلام به ایران در گذشته بیش از یک قرن پیش تعدد زوجات پدربزرگ های مون بوده
تو رو خدا بفهمید
کار سختی نیست فهمیدن
نظرات شما
پیشخوان