تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸

انتقاد از محدودیت حضور معلمان مرد در مدارس دخترانه برای تدریس به المپیادی‌ها

مشاور امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش نسبت به اعمال محدودیت برای حضور معلمان مرد در حوزه المپیاد و تدریس دروس مربوطه در مدارس دخترانه انتقاد کرد.
انتقاد از محدودیت حضور معلمان مرد در مدارس دخترانه برای تدریس به المپیادی‌ها
رویداد۲۴ فرحناز مینایی‌پور در نشست معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تبریک ۱۳ آبان و روز دانش آموز گفت: یکی از مشکلات آموزش و پرورش، ممنوعیت و محدودیت حضور مردان به عنوان مدرس المپیاد در مدارس دخترانه است که هر ساله تکرار می‌شود، اما بنابر مصلحت سنجی برخی مسئولان فقط کم و زیاد می‌شود.

وی افزود: در زمان تحصیل خودم نیز حضور مردان در مدارس کنترل می‌شد و با حضور بازرسان این معلمان را بیرون می‌کردند، اما در دوره‌هایی نیز دست مدارس بازتر گذاشته می‌شد. در حالی این محدودیت‌ها اعمال می‌شود که دختران مقطع پیش دانشگاهی سال بعدش وارد فضای دانشگاهی می‌شود که اساتید آن‌ها مردان هم هستند.

مینایی‌پور افزود: سال گذشته حضور معلمان مرد به طور ۱۰۰ درصدی در مدارس دخترانه ممنوع شد. بازرسان وزارتخانه نیز تاکید زیادی روی این موضوع داشتند.

به گفته مینایی‌پور، این شرایط دو ویژگی مثبت و منفی به همراه دارد. نخست اینکه فرصت برای معلمان زن بازتر می‌شود که این قضیه نمود مثبت دارد، اما از سوی دیگر حتی اگر معلمان زن بتوانند به نحو احسن تدریس کنند، در برخی دختران دانش‌آموز احساس تبعیض به وجود می‌آید، چرا که با این ممنوعیت آن‌ها احساس می‌کنند فرصت‌های بسیار بیشتری برای پسران وجود دارد و در عین حال این دختران همواره نیز نگران این موضوع هستند.

به گفته مینایی‌پور تا حدی می‌توان از این مشکلات پیشگیری کرد.

وی تاکید کرد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته و بر اساس بخشنامه نیز معلمان مرد تنها می‌توانستند در مدارس سمپاد و نه المپیاد حضور داشته باشند.

وی در ادامه از ابتکار درخواست تا این موضوع در جلسه هیات دولت و با وزیر آموزش و پرورش مطرح شود تا حداقل فتیله بازرسی را پایین بکشند و تصمیم گیری در مورد این موضوع را به عهده روسای مناطق بگذارند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان