تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۶۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

جزییاتی از امکانات مدرسه فرهنگ حداد عادل/ در خانه ویلایی الهیه چه می‌گذرد؟ +تصاویر

مجموعه مدارس فرهنگ زیر نظر غلامعلی حداد عادل اداره می‌شود. سخنان طیبه ماهروزاده همسر حداد باعث شد فعالیت این مدارس زیر ذره بین قرار بگیرد. رویداد۲۴ در این گزارش امکانات مدرسه، شهریه، وضعیت داخل مدرسه و ... را بررسی کرده است.

از مدرسه فرهنگ حداد عادل چه می‌دانید؟/ از شایعه غصبی بودن مدرسه تا حجاب اجباری چادر

رویداد۲۴ سخنان اخیر طیبه ماهروزاده همسر غلامعلی حداد عادل درباره مدارس فرهنگ در برنامه تلویزیونی «زاویه» موجی از واکنش‌های مثبت و منفی را در فضای مجازی، رسانه‌ها و بطن جامعه به راه انداخت و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با نوشتن مطالبی طنز این اظهارات انتقاد کردند.

طیبه ماهروزاده در این برنامه تلویزیونی می‌گوید: «با تاسیس مدارس غیر انتفاعی مخالف بودم، اما خودم به عنوان موسس، مدرسه‌ای راه اندازی کردم. زیرا پسرم می‌خواست به رشته علوم انسانی برود و ما نیز به دنبال مدرسه‌ای بودیم که محیط آن سالم باشد، اما پیدا نشد چرا که مدارس برای رشته علوم انسانی، دانش‌آموزان ضعیف را جذب می‌کردند.» این سخنان موجب شد که ماهیت راه اندازی و فعالیت مدارس فرهنگ در کشور به چالش کشیده شود.

در این بین برای بسیاری از مخاطبان نیز سوالات و ابهاماتی نیز درباره فعالیت این مدارس به وجود آمده است، در واقع مدارس فرهنگ چگونه مدارسی هستند؟ چه کسانی و تحت چه شرایطی می‌توانند به این مدارس راه پیدا کنند؟ سطح کیفی و تحصیلی این مدارس چه میزان است و شهریه این مدارس چه رقمی است؟


بیشتر بخوانید: بدهی ۳۶ میلیاردی حداد عادل به بیت المال بابت اجاره مدرسه فرهنگ


برای بررسی این موضوع خبرنگار رویداد۲۴ به یکی از مدارس فرهنگ در تهران مراجعه کرده تا اطلاعاتی را از چند و چون فعالیت این مدارس کسب کند. دبیرستان دخترانه فرهنگ که در منطقه الهیه قرار دارد یکی از این مدارس است، سال ۷۲ و یکسال بعد از تاسیس دبیرستان پسرانه فرهنگ واقع در سیدخندان، تاسیس شد. البته بعد از آن هم دبستان دخترانه و پسرانه فرهنگ و اخیرا نیز مهدکودک فرهنگ تحت نظر و مدیریت حداد عادل تاسیس و مشغول به فعالیت کرد.

حیاط مدرسه فرهنگ الهیه

از مدرسه فرهنگ حداد عادل چه می‌دانید؟/ از شایعه غصبی بودن مدرسه تا حجاب اجباری چادر

از مدرسه فرهنگ حداد عادل چه می‌دانید؟/ از شایعه غصبی بودن مدرسه تا حجاب اجباری چادر

از مدرسه فرهنگ حداد عادل چه می‌دانید؟/ از شایعه غصبی بودن مدرسه تا حجاب اجباری چادر

مردان حق ورود به مدرسه را ندارند و از پله‌های سمت راست به کانکس بزرگ هدایت می‌شوند


دبیرستان دخترانه فرهنگ/ اجبار در پوشیدن چادر در خانه ویلایی الهیه

دبیرستان دخترانه فرهنگ در منطقه الهیه خیابان چناران کوچه یاسمن واقع شده است. خانه‌ای قدیمی با حیاطی نسبتا بزرگ که وجود درخت و گیاهان سرسبز، نمای زیبایی به حیاط این مدرسه داده است. این دبیرستان و عموما دبیرستان‌های فرهنگ صرفا دانش آموزانی را می‌پذیرند که می‌خواهند در رشته علوم انسانی درس بخوانند. برای تحصیل در این مدارس حتما باید آزمون ورودی بدهید و معدل دانش آموز بالای ۱۹ باشد.

این مدرسه درست روبروی سفارت سویس قرار دارد و ورودی مدرسه در آهنی بزرگی قرار دارد که به هیچ عنوان نمی‌توانید داخل مدرسه را ببینید. پوشیدن چادر در این مدرسه اجباری است و دانش آموزانی که در این مدرسه ثبت نام می‌کنند حتما باید این قانون را رعایت کنند. یکی از دانش آموزان این مدرسه به رویداد۲۴ می‌گوید: اگر آن‌ها بیرون از مدرسه توسط مسئولین مدرسه بدون چادر دیده شوند، روز بعد حتما به آن‌ها تذکر داده می‌شود.

با اینکه این مدرسه فقط در رشته علوم انسانی دانش آموز جذب می‌کند، اما به علت کوچک بودن مدرسه در هر مقطع تنها یک کلاس وجود دارد که تعداد دانش آموزان هر کلاس نیز به ۳۰ الی ۳۵ نفر می‌رسد. تا جایی که خبرنگار رویداد۲۴، اطلاع پیدا کرده است، هیچ مردی اعم از نگهبان مدرسه و پدران دانش آموزان نیز حق ورود به محیط مدرسه را ندارند و اگر کاری باشد، مسئولان و معلمان مدرسه به جلوی در مدرسه می‌آیند تا با آنها صحبت کنند.

بخش ورود مردان به مدرسه، با در آهنی بزرگی جدا شده بنابراین اگر اولیای دانش آموزان بخواهند از وضعیت درسی فرزندشان با خبر بشوند، از همان قسمت به کانکس ورودی مدرسه هدایت می‌شوند که برای مردان تعبیه شده است.

عکسی از فضای داخلی مدرسه فرهنگ

از مدرسه فرهنگ حداد عادل چه می‌دانید؟/ از شایعه غصبی بودن مدرسه تا حجاب اجباری چادر

از مدرسه فرهنگ حداد عادل چه می‌دانید؟/ از شایعه غصبی بودن مدرسه تا حجاب اجباری چادر
شهریه‌های دبیرستان‌های فرهنگ در تهران

از سوی دیگر شهریه مدرسه دخترانه فرهنگ الهیه که دانش آموزان کلاس هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم در آن مشغول به تحصیل هستند هم کمی متفاوت‌تر از سایر مدارس غیر انتفاعی است.

شهریه این مدرسه از ۱۷ میلیون تومان شروع می‌شود و برای دانش آموزان کلاس‌های بالاتر مانند دهم، یازدهم و دوازدهم به ۲۵ میلیون تومان هم می‌رسد. دانش آموزان این مدرسه باید از ساعت ۷ صبح تا ۳ بعد از ظهر، در مدرسه حضور داشته باشند. این دانش آموزان حتی روز‌های پنج شنبه نیز به مدرسه می‌روند.

نکته قابل توجه اینکه دختر و عروس حداد عادل نیز در این مدرسه تدریس می‌کنند. یکی از دانش آموزان می‌گوید خود حداد عادل برخی روز‌ها برای تدریس دروسی مانند بینش اسلامی و تفسیر قرآن به این مدرسه می‌آید. احتمالا حداد عادل تنها مردی است که توانسته به این دبیرستان قدم بگذارد!

از ادعای غصبی بودن تا جهت‌گیری‌های سیاسی مدرسه

یکی از دانش آموزان ورودی سال ۷۸ این مدرسه به رویداد۲۴، می‌گوید: من سال ۷۸ وارد این مدرسه شدم و آن زمان شهریه برای مقطع ما یک میلیون و پانصد هزار تومان بود. از آنجایی که موسس و مدیریت این مدرسه متعلق به حداد عادل و همسر ایشان بود و فرزندان برخی از مسئولین و مقامات در این مدرسه حضور داشتند، افکار خاصی هم در فضا حاکم بود و نحوه تدریس و آموزش‌ها و سخنرانی‌ها همگی جهت‌گیری سیاسی داشت.


بیشتربخوانید: پس‌لرزه‌های مدرسه خصوصی فرزند حداد عادل/ سرلیست اصولگرایان تغییر می‌کند؟


این دانش آموز سابق که اکنون وکیل دادگستری است، ادامه می‌دهد: امکانات مدرسه مناسب بود. ساختمان مدرسه یک ساختمان قدیمی و برای دوران پهلوی است و همان زمان شایعه شد که چند تکه و اشیا از زمان شاه در مدرسه پیدا شده است. البته ما چیزی ندیدیم ولی از این حرف‌ها خیلی زیاد زده می‌شد.

او می‌گوید: مدرسه قبلا ویلای بزرگ شخصی شود و اصلا کاربری آموزشی نداشت و چون توسط بنیاد مستضعفان مصادره شده بود، آن را به آقای حداد عادل دادند. گمان می‌کنم از سالن نمازخانه قبلا به عنوان سالن رقص می‌شده است.

این دانش آموز سابق به شائبه‌های دیگری که آن زمان در مدرسه پیش آمده بود، اشاره می‌کند و می‌گوید: برخی از دانش آموزان آن زمان به مدیران مدرسه و آقای حدادعادل نامه نوشتند و درباره غصبی بودن فضای مدرسه و عدم امکان نماز خواندن در آن سوال می‌پرسیدند.

وی در ادامه می‌گوید: دختر و عروس حداد عادل نیز که آن زمان نسبتا سن کمی داشتند به عنوان معلم در مدرسه، دروسی مانند نقد فیلم، نقد روزنامه، نقد گلستان و بوستان را تدریس می‌کردند.

 

فرزندان کدام مقامات در مدارس فرهنگ تحصیل کردند؟

 

گفته می‌شود فرزندان آقایان میرسلیم، سردار قاسم سلیمانی، مهدی کوچک زاده، آملی لاریجانی، علی قاضی عسگر، احمد توکلی، صادق زیبا کلام، محمد علی زم، مجتبی خامنه‌ای و همچنین حورا صدر همسر سید علی خمینی در این مدرسه تحصیل کرده‌اند.

بررسی‌هان نشان می‎دهد مجموعه مدارس فرهنگ تهران پنج مدرسه غیر انتفاعی زیر نظر غلامعلی حداد عادل تاسیس شده و خانواده او از جمله همسر و فرزندانش در حال حاضر مدیریت آن‌ها را برعهده دارند. دو دبیرستان دخترانه و پسرانه فرهنگ، یک هنرستان پسرانه، دو دبستان دخترانه و پسرانه و یک مهد کودک نیز اخیرا تاسیس شده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۱
شیعه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
2
15
نگران نباشید حداد زود اسم اینو هم عوض میکنه استاد اپورتونیسمه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
2
26
خدایاله همه دنیامیگن کافرکجای دنیاانقدرتبعیض طبقاتی هستش بیچاره بچه های سیستان وبلوچستان بااون مدرسه های کپریشون اون دنیامن یکی یقه شمااشراف زاده هارومیگیرم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
با سلام
قسمت غم انگیزش اینجاست که محل این مدرسه غصبیه و بیت المال محسوب میشه و حتی نمازی که توش خونده بشه مورد داره و اکثر آقازاده ها تو اونجا درس خوندن نتیجتاً آقازاده ای که تو مکان غصبی آموزش ببینه بیشتر از این نمیشه میشه یه ح...زاده و بعد این فرد میشه مدیر فلان بخش مملکت و بعد وضع مملکت این میشه میخوام بدونم مدیر بخش ارزی بانک مرکزی کجا درس خونده بود
فقط متاسفم
شیعه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
7
21
این ناعادل در زمان شاه ملعون هم رییس دفتر فرح بود خودش و خانوادش از اریستو کراسی است
ابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
2
18
قانون برای فقیر بیچاره هاست وگرنه حداد خودش قانونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
13
به به!:
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
1
15
یه سفره ای باز شده دیگه
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
15
8
باسلام .ایشانکه مقصرنیست .تقصیر اون کسیست که قبل از انقلاب این ساختمانرا ساخت خدایا معذرت مبخواهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
والا مسخره شما یه مشت بسیجی ملت تورین
محمود
|
United States of America
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
22
واقعا شرم اوره ! اینو بفهمید که این انقلاب ۳۰۰ هزار شهید داده که همه این اقایون و خانواده هاشون به یک تار موی یکی از اون شهدا نمی ارزند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
0
22
ظاهرا اسلام ایشون فقط و فقط چادره. مردم با خیال خام انقلاب کردند که نمایندگانشان مثل مولی علی فقیرترین باشند
ح یعقوبی
|
Germany
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
1
22
افرادی مثل حدادعادل که ادعای فرهنگی بودن داره بقدری این قبا به تنش گشاده که از فاصله‌های بعید و دور ریاکاری به چشم می‌آید.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
1
14
متاسفم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
0
4
میخادتوزمان به گزشته صفرکنه فرهنگ باقاجاررفت
شهریار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
0
9
خانم حداد میخواست کپی برداری کند از خانم دیگر ی که سالها قبل کاری ماندگاربرای دانش آموزان کرد
ولی نتونست فیلم خودشو ،خودش خوب بازی کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
0
11
اگر بدهی داره اقای حداد عادل چرا اجازه تاسیس مدرسه بهشون میدن با بدهی به بیت المال ،خدا شکر که قیامت هم هست والا اون دنیا اگر حساب و کتاب نبود اون دنیا هم طلب امتیاز می کردند
فرهود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
1
16
این ملک غصبی خانه شخصی یکی ازاعضای خانواده خوشنام رضایی هاست که سالها در اعتلای صنایع سنگین و معادن کشور در سطح ملی کوشیدند که هنوز هم منبع اشتغال هزاران کارگر و صنعتگر ایرانیست . جای تاسف است ، جای بسی تاسف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
0
15
اگر اجاره هم داده بود یک ریالش نصیب مردم نمی شد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
1
7
باسلام بنده خدا .گفت به یک ریال پول مدرسه دست نزده ریخته بحساب توی بانکها
شاگرد دبیرستان فرهنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
30
12
سلام
ببخشید من یکی از شاگردای این دبیرستان هستم و الانم دارم توش درس می خونم . به جرات میتونم بگم حرفایی که توی فضای مجازی پشتش در اومده ،، اصلا با واقعیت امر مطابقت نداره .
مشکل ما مردم اینه که نمی تونیم ببینیم یکی داره درست توی مملکت کار می کنه ! و می ریزیم سرش ، شاید یک علتش این باشه که چون این کارا از دست خودمون بر نمی اد ، چشم دیدنش رو هم نداریم که ببینیم یکی دیگه داره انجامش می ده !
پیشنهاد می کنم برای بهتر شدن زندگی خودمون هم که شده ، قدرت تحلیل خودمون رو بالا ببریم و به حرفای بی خود و بی سند و مدرک هم اکتفا نکنیم .
این خاصیت رسانه س که هر چیزی رو که بخواد به نفع خودش جلوه بده ، حتی شده با تحریف واقعیت ها !
پاسخ ها
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
خانم با درک و سند یه سر بیا این پایین مایین ها ببین خودم و هم کلاسی هام هم درس میخونیم و هم کار میکنیم.از 24 ساعت فقط یه 6الی 7 ساعت میخوابیم بقیش رو مشغولیم.اگه من و امثال من امکانات تو وامثال تو رو داشتیم ایران گلستان میشد نه این کثافت خونه ی که توش زندگی میکنیم
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
اگه مدیریتش درست هم باشه اینکه امثال تو فقط از چنین مدارسی بهره ببرن در آرمان های انقلاب گنجانده نشده بود. شما جواب بچه های سیستان و بلوچستان رو چی میدی!؟
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
تو خودتو از مردم می دونی . مردم یعنی 99 درصد نمی تونن همچین جایی ثبت نام کنن. پس دهنتو ببند درستو بخون برو لباس وارد کن بشو ژن خوک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
16
7
اینکه فردی علمی و فرهیخته توان خودش رو صرف جذب و ارتقاء علمی و فرهنگی بخشی از جامعه که توان مالی هم ممکنه داشته باشند کند، چیز بدی نیست. برخی خانواده ها با حقوق زیر متوسط حاضرند به جای رفتن به خارج از کشور و ولخرجی های آنچنانی و غوطه در هوا و هوس نفسانی، پس انداز خودشون رو خرج شهریه فرزندشون کنند تا کمی فراتر از سطح عمومی تدریس که فقط گرفتن مدرک مد نظر داره، عمل کنند و فرزندشون با علم و فرهنگ و تربیت دینی بار بیاد. کجای این ایراد داره. مسائلی هم که از موضوع مالی و غیره حاشیه می خوره، بیشتر تخیلاتی است برای زدن و تخریب حداد عادل و خانواده اش.متاسفانه سیاستزدگی عوامانه زندگی خیلی ها رو آنهم در فضای سطح نازل مجازی درگیر خودش کرده!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
نکنه در مدرسۀ علوم انسانی حدادعادل یک چنین منطق اشرافیگری رو بهت یاد دادن! آخه یک چنین مدرسه ای با چنین دبدبه و کبکبه ای کی فرزندان کسانی رو در خودش جا می ده که به قول تو خرج خارج رفتنشون رو صرف تحصیل فرزندانشون بکنن!
ضمناً سیاستزدگی عوامانه رو خوب اومدی!
شاگرد دبیرستان فرهنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
بهتره بدونید که اصلن آقای فریدالدین حدادعادل در دبیرستان فرهنگ درس نخوندن ، و اصلا علوم انسانی نخوندن !
ایشون توی مدرسه جلال آل احمد درس خوندن . اینکه خانم ماهروزاده در برنامه تلویزیونی زاویه اون حرف رو زدن به این معنا نیست که برای پسرشون مدرسه زدن ، برای بچه های این مملکت و آینده ی این مملکت تاسیس کردن
اصل ۳۰ قانون اساسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
2
12
نقض قانون اساسی کشور توسط حداد عادل .
جالب است ایشان از قوانین هم اطلاع داشته اند وای بر تو وای بر تو وای بر تو بخاطر ستمی که روا داشتی .
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
2
12
بر شرف نداشته ریا کاران لعنت
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
2
10
حداد اول انقلاب میرفت توی تظاهرات با یک اسلحه تیر میزد که بگه شاه کشته این ادم با کرباسچی و احمدی نژاد کارشون همین بود اگر از قدیمیها در محله نارمک بپرسید حقایقی برایتون می گن که باور نمی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
20
4
اول از همه اینکه محض اطلاع همه عزیزانی که اینقدر با صراحت تمام توی دست به دست کردن یک دروغ مشارکت داشتن خسته نباشید میگم .
دوم اینکه شما که میگید توی این مدرسه اشراف درس می خونن ، چه سندی برای اثبات حرفتون دارید ؟
من در بین همکلاسی های خودم فدی رو می شناسم که پدرش توانایی پرداخت نداره و مدرسه بخشی از هزینه رو تقبل کرده تا این بچه از هوشش استفاده کنه . این دوست بنده نه اشراف زاده س و نا با پارتی و ژن خوب تو این مدرسه س ! مثل یه آدم معمولی داره درسش رو می خونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
15
4
این قشر غریگرا برای خراب کردن انقلابیون هر کاری میکنند ومتاسفانه یکسری آدم بی لطلاع بدون تحقیق حرفهای اونها رو قبول میکنند، بروید خودتون مدارس فرهنگ رو ببینید و تحقیق کنید به حرف دیگران گوش ندهید، این مدارس واقعا مدارس خوب برای تربیت فرزندانمان در رشته علوم انسانی هست و هزینه این مدارس از مدارس غیرانتفاعی کمتر ولی با امکانات بیشتر می باشد
علی نظر زاده
|
United States of America
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
3
9
از دین فقط احکامشو یاد گرفتن
دانه ی فلفل سیاه و خال.....
ما باید تو ایلان با این وضع گرما با یه پنکه خراب درس بخونیم
مت که زورمون بهتون نمیرسه ولی اون دنیا حقمون و میگیریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
6
0
اینکه مدرسه درب بزرگ آهنی داشته باشه که به داخل مدرسه دیدی وجود نداشته باشه، امکانات ویژه ایه ؟ یا پیام خاصی میرسونه ؟
لطفا سطح اطلاعاتتون رو بالا ببرید حداقل به یکی دومورد از مدارس دیگر سری بزنید تا گزارشی برخاسته از عدم آگاهی ننویسید.
تمام مدارس مذهبی دخترانه در تهران و شهرستان های دیگ این ویژگی رو دارن که آقایون بدون اطلاع و هماهنگی با مسئولین مدرسه اجازه ورود به مدرسه رو ندارند و فضای مدرسه طوری پوشیده میشه که دختران به راحتی در مدرسه تردد داشته باشن و مزاحمتی براشون ایجاد نشه !
از همین پیداس که باقی داده هاتون هم فاقد اعتبار میشن.
وقتی تنها دستاویز شمابرای نقد در یک گزارش چنین امور بدیهی و معمول در مدارس دخترانه مذهبی میشود ( در آهنی بزرگ که دیدی ندارد!!!! ) چه اعتباری میتوان باقی استدلال ها داد ؟
نقد منطقی به جاست. اما تحلیل با حب و بغض نه.
خواننده باید عاقل باشد و بفهمد گزارشگر تنها حب و بغض شخصی خود را در متن منعکس میکند یا از روی سلیقه ی شخصی نشخوارهای مغزی خود را به خورد دیگران میدهد.
چرا اینقدر غلوآمیز و با حب و بغض این مطلب نوشته شده بود.
پاسخ ها
مهدی
| Sweden |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
اینکه در گزارش میگه در اهنی بزرگ داره منظورش چیز بدی نیست داره شرح میده....مشکل اینجاست که 1-چرا بیت المال چند صد میلیاردی باید دست این اقا و خانواده اش باشه 2-چرا اجاره نداده در این سالها 3-چرا پس نمیده ساختمان را بعد این همه سال 4-چرا رفته در منطقه گران قیمت خانه غصب کرده چرا نرفته مرکز شهر... 5-چرا تا الان مخفیانه کار کرده و صداشو درنیاورده که اقا ملک مال بیت المال است 6-چرا اعضا و مسولان اصلی مدرسه فزندان خودش هستند 7-اگر فرزندانش نخبه و کاربلد هستند چرا در هیچ جایی دیگری جایگاهی ندارند ( البته به غیر از جاهایی که با پارتی بازی رفتن ..مثلا شبکه 3 به واسطه پسر خاله...فلانجا به واسطه رفاقت زاکانی و پدرش...) 8-بگوید فرزندانش از کدام دانشگاه ها مدرک گرفته اند تا عیار واقعی علم آنها مشخص شود... 9-چرا اساسنامه مدرسه و میزان درامد و مخارج این مدرسه به تفکیک سال مشخص و در اختیار افکار عمومی نیست... و بسیار سوال دیگر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
22
3
چشم ندارید ببینید ۴تا دانش اموز دارن بجایی میرسن.....خداقوت اقای حداد عادل تشکر از وجود تربیت فرزندان برای اینده مملکت چشم دشمنان اسلام کور....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
چطور زمان شاه این حرفا رو نمیزدینن
میگفتین اینا طاغوتیان هااااااننننننن؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
شهريه بيست وپنج میلیونی،انقلاب مستضعفان، فرزندان مسئولین کشور ...فاین تذهبون
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
به اسامی آدما دقت کن . از هر دو جناح توشون هست . انگار همه اینا یه چیزو دنبال می کنن . بعضی عقاید سیاسی هم (اصولگرا -اصلاح طلب )بازی بیش نیست . سفره ای پهنه ..همه دورش نشستن . ما هیچ ما نگاه .. خدا کنه فرزدان ما بیشتر از ما بصیرت داشته باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
11
4
به نظر من اصلا اینکه آقای حداد عادل این مدرسه رو از کجا اورده مهم نیست و ابدا به ما ربطی نداره جرا توی زندگی مردم دخالت میکنید اگر کسی بد باشه جزاش رو میبینه اصلا به من و شما ربطی نداره .
دوست عزیز شما که به قول خودت ندرسه ی خوبی درس نخوندی انتظار نداری ک۶ چونکه شما توی مدرسه خوبی درس نخوندی بقیه هم حق ندارند توی مدرسه خوبی درس بخونن هرکسی که پول همچین مدارسی رو داره و رفته از پول من و تو نخورده و خانوادش برای اون پول زحمت کشیدن توی جیب هرکسی هم که رفته چون رفته و نرفتش نه برای من فرق میکنه نه برای تو حالا این مدرسه رو از هرجا اورده بده برای بچه هایی که دوست داشتن برن رشته انسانی محیط خوبی رو برای آموزش فراهم کرده ؟
حالا محیط مدرسه تو بد بوده دوست فزیز به کسی ربطی نداره حالا این ساختمان ویلایی از هرجایی که اومده باشه هم توش کار غیر قانونی انجام نمیشه بچه های مردم میان اونجا درس میخونن پول خوب میدن و اونها هم معلم های خوب میارن چون همین توقع ازشون میره .
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
اگه آقای عادل با هزینه چند خیر و... مدرسه فرهنگ می ساخت این موضوع شاید به کسی هم ربطی نداشت ولی وقتی ملک بیت المال و ۴۰ سال میگیری اجاره نمیدی افراد خاص و راه میدی به اسم علوم انسانی بالاخره جواب هم باید بدی آقای عادل لطفا ملک بیت المال و پس بده ۴۰ سال شما استفاده کردی بسه دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
1
2
خوش به حال پولدارها
علی مشکین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
1
5
با سلام
با توجه به مسئولیت های ذیل که جناب آقای حداد عادل داشته و اینک بعضی از آنها را دارند ، لازم دیدم به چند نکته مهم اشاره نمایم. همسر محترمه ایشان اظهار می دارند که چون مدرسه مناسب برای پسرم نبود ، ما مدرسه غیر انتفاعی زدیم. قطعا جناب آقای حداد عادل هم همینطور فکر می کردند و ایجاد مدرسه غیرانتفاعی را ضروری می دانستند البته ایجاد تحول در رشته علوم انسانی هم مورد توجه ایشان بوده است.ایجاد مدارس غیر انتفاعی توسط بخش خصوصی گر چه با بند 3 اصل 3 قانون اساسی و اصل 19 و 20 قانون اساسی مطابقت ندارد و دولت موظف است که آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح فراهم کند ، ولی ایجاد مدارس غیر انتفاعی توسط مقامات و شخصیت های سیاسی ، فرهنگی و مدیران ارشد دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که وظیفه اصلاح نظام آموزش و پرورش را بر عهده دارند ، اقدامی نامطلوب بنظر می رسد زیرا در اینصورت هیچ مقام مسئولی پیگیر اصلاح نظام آشفته و ناکارآمد آموزشی و تربیتی نخواهد بود. به این دلیل محکم که فرزندان مقامات و مسئولین و نمایندگان در مدارس غیر انتفاعی با شهریه های نجومی و با ارتباطات و رانت مشغول تحصیل می باشند و دیگر نیازی به فکر کردن اصلاح وتحقق عدالت اجتماعی و فرهنگی بخصوص در مناطق محروم سیستان و بلوچستان و زاهدان و غیره.. ندارند. جناب آقای حدادعادل برای تحقق سند تحول بنیادین نظام آموزشی و پرورشی چه اقداماتی را انجام داده اند؟. این سند چندین سال است که خاک می خورد ولی موادی از سند 2030 آمریکایی و صهیونیستی در حال اجراست . ایجاد مدارس غیر انتفاعی توسط مقامات و شخصیت های مهم و مدیران ارشد دولتی و نمایندگان نه تنها مشکلات علوم انسانی را بر طرف نمی کند بلکه مشکلات اجتماعی و فرهنگی و بی عدالتی و تبعیض را افزایش می دهد آنچه که ما امروز شاهد آن هستیم. ایجاد یک یا چند مدرسه غیر انتفاعی راه حل مشکلات کشور نمی باشند.زیرا در اینصورت مدارس دولتی همچنان به حال خود رها شده و هیچ گونه اصلاحاتی از نظر کمی و کیفی و تربیتی صورت نمی پذیرد.متاسفانه وقتی که نیروهای اصولگرا و مسئول با ایجاد مدارس غیرانتفاعی در جهت بی عدالتی و تبعیض گرچه با حسن نیت اقدام می کنند و فقط برای فرزندان عده ای خاص چنین امکاناتی فراهم می شود، بدیهی است که لیبرالها و غربگرایان بدنبال تحقق سند 2030 خواهند بود.
معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش
نمایندهٔ تهران در مجلس شورای اسلامی دورهٔ ششم، هفتم و هشتم و نهم
دریافت‌کنندهٔ نشان درجه دو تعلیم و تربیت (۱۳۷۴)
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دورهٔ هشتم.
مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی
رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی
عضو شورای عالی آموزش و پرورش
عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
4
2
از مقام رهبری می خواهم از حاتم بخشی اموال دولت خودداری کنند ایشان مرور کنند قضیه حضرت علی ع وبرادرش،عقیل را
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
2
5
بزودی لشکر مردم این کاخ هارا بر سرهای کثیف این دزد های رژیم ملایان خراب میکنند فعلا با این زود گذر ها خوش باشید بزودی دادگاه ملی علیه این ابر جنایتکاران برگزار خواهد شد
Ali
|
United States of America
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
2
چرا انقد خودمونو اذیت میکنیم،یه مدرسه ساختن که توش اغا زاده تربیت کنند،مدرسه مخصوص اغا زاده ها،زنش میگه یه مدرسه خوب برا این رشته نبود مجبور شدیم مدرسه تاسیس کنیم!خب اخه خودتون با زبون خودتون میگید یعنی باقی مدرسه ها بد هستن،یه محیطش بده یعنی باقی بچه ها و معلما که محیط مدرسه رو میسازن بدن دیگه حتما!چرا تفات؟
هادی
|
Germany
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
و خدا هم در این نزدیکی است آقا حداد یا هر کدوم از آقا زاده های که این مطلب میخونید خونتان از خون کدامیک از مردم ایران رنگین تره اشکال نداره فقط خواهش شعار ندید که دیگه حالمان از شاعران به هم میخورد شاه را با این شعار بیرون کردیم حالا خودتون صد برابر آون دارید رفتار میکنید فقط با شعارتون اسلام که نابود شد رفت انسانیت شرافت را لگد مال نکنید نوش جون تون فقط شعار ندید التماس میکنم عدالت آموزشی عدالت اجتماعی هیچی نگیر بینید بخورید بخدا من ی که تو هزینه سرویس بچه م موندم باید تو سرما پیاده دوکیلومتر بفرستمش راضیم فقط شعار ندید بخورید
پاسخ ها
یک انسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
ببین وقتی چشم نداری ببینی چن تتا بچه از همین رشتهانسانی به یه جایی میرسن زیپ دهنتو بکش بشین یه گوشه منخودم شاگرد همین دبیرستان هستم هیچ کدوم از حرف های این سایت و شما واقعیت نداره و فقط و فقط جبهه سیاسی داره
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
1
2
همه ى ادم ها فقط عادت به قضاوت كردن. يك مطلبي رو ميخونن و بدون اينكه بدونن درسته يا نه راجبش
صحبت ميكنن.
شما بزرگوارانى كه همه اينجا در مورد تبعيض و ... صحبت كرديت اين رو هم ميدونين كه مدرسه ى فرهنگ
چند شعبه در مناطق محروم داره و رايگان به اون ها تدريس مي كنه
قطعا نميدونين و فقط دوست داريد تا يك فردى رو كه داره به يك جامعه خدمت ميكنه رو خراب كنيد
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
2
3
براتون متاسفم كه نديده و نشنيده همه چيز ميگين
تهمت ميزنين و از نظر خودتون هم يك انسان شايسته هستين كه حتما داره حقيقت
رو ميگه
متاسفم
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
1
2
چقدر عقده ای و بی اطلاع دشمن احمق هم بد مقوله ای دعا میکنم دشمن عالم باشه چون میشود به نتیجه رسید هم دشمن باشی و هم احمق و هم عقده ای هم بی اطلاع !!!!!چه معجونی میشه
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
1
1
لطفا وقتی میخواین نظر بدین قبلش درست فکر کنید!
چرا انقدر از مدرسه فرهنگ عقده دارین؟!! چشم ندارین حقیقت رو ببینین، فقط شایعات مسخره رو باور میکنین!
ح.م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
0
0
اللهم عجل لولیک الفرج
خدایاموندم اینهامیخوان دراین مدارس نیروهایی راتربیت کنن که پرچم راتحویل امام زمان بدن وهرروز صبح دعای ندبه میخونن.موندم من خانواده5نفری واقعاً سالی25میلیون ندارم که خرج خانوادم رابدم.حالا درکشورامام زمان وسردمداران اسلامی ان مدرسه غیرانتفاعی باشهریه های انچنانی درست میکنن ودم از اقتصاد مقاومتی می زنند.

واویلا

واویلا

واویلا

خدایامارا از شر اینان نجات بده
خانم درتهران 10میلیونی مدرسه خوب برای پسرش پیدانکرده
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
0
0
دوستی می گفت اقای حداد در مناطق محروم مدرسه رایگان زده زحمت بکشید ادرس یکی از این مدارس رو بدید من که فرهنگیم تا حالا نشنیدم . باور کنید اگر اینطور بنیاد مستضعفان فضای رایگان در اختیار نخبگان قرار بده دیگه کسی از کشور مهاجرت نمی کنه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
0
0
گویند جهان بهتر از این خواهد شد
در کام تو زهر انگبین خواهد شد
من معتقدم که این سپهر گردون
پیوسته همین بود وهمان خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
1
1
چه دفاعیات مضحکی!
شاگرد محترم دبیرستان فرهنگ!
خیلی خیلی گرونتر ازین مدرسه هم هست..
بحث بر سر مدعیانی است که سر سفره ی انقلاب چنپره زدن و فیش حقوقشون از حد وزارت کار هم کمتره!!!
مردم از شعار و ریاکاری خسته شدند
پاسخ ها
یک انسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
جناب اگر از این موارد هم بگذریم همهی مدارس دخترانه در اهنی دارند یا حد اقل دیواری بین در ورودی و اصلی هست این هم به کنار حالا که دو تا ادم حسابی پاشدن اومدن توی این مدرسه درس
خوندن شد چنپره زدن سر سفره ی انقلاب؟ اگر طبق عقیده ی شما این میشه چنپره زده و فلان و بهمان که تنها کاری که میشه کرد اینه که خدا شما رو توی راه راست هدایت کنه که حداقل عقیده ی درست داشته باشید
یک انسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
1
0
اخه یکی نیست بیان به اینا بگن اخه مرد مومن وقتی چشم نداری موفقیت دخترای این سرزمین و ببینین
یکم رو حرفاتون فکر کنید تا چرت و پرت نگید
من خودم دانش اموز این مدرسه هستم بعضی از خانواده ها که بضاعت مالی ندارن مدرسه باهاشون راه میاد تا بچه از تمام هوشش توی علوم انسانی استفاده کنه
نمیدونم اینا رو از کدوم سایت یا هر چیزی در میارین که فقط بگین که من هستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
1
واااای که چقدر سیاسیش کردین توی همه ی دبیرستان ها و دبستان های دخترانه دو در اهنی وجود داره تا مرد ها به مدرسه مشرف نباشن حد اقل سطح اطلاعاتتونو بالا ببرین بعد بیاین یه ریز پرت و پلا بگین خدایااا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
0
0
فقط نظرات موافقین مدرسه دیده میشه که ظاهرا از اولیا و یا صاحبان ان هستند اینطور که سینه چاک می کنند .کسی که رانت دولتی و حکومتی دارد و از بستگان و خودیها است هر کار خصوصی که بکند در راستای منافع شخصی و خانوادگی است .کشور را ملک خصوصی خود کرده اند .در کنارش درامدهای جانبی در حد پول توجیبی اقازاده هم در میاورند.
یک فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
0
شما با این مطلبتون یک جنبه ی سیاسی ساختین در حالی که مدرسه فضایی کاملا سالم داره و هیچ هم جنبه ی سیاسی نداره پس لطفا الکی شلوغ نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
0
1
انواع رذائل اخلاقی در طول بچگي و نوجوانی خانم حداد وجود داشته که در تلویزیون و شبکه رسمی اعلام نژاد پرستی میکنه و هیچ مدرسه ای در شان پسرش نمیدونسته
اینها دست و روی شاه و خاندان او را سفید کردن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان