تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸

گلایه محسن هاشمی از دولت/ در ۶ سال گذشته حتی یک اتوبوس به تهران تحویل ندادند/ وضعیت حمل و نقل بحرانی است

رئیس شورای شهر تهران گفت: این واقعیت که دولت روزانه ۸۰ میلیارد تومان یارانه بنزین تهران را می‌پردازد، اما تاکنون یک ریال یارانه بلیط مترو پرداخت نشده و طی شش سال گذشته یک دستگاه اتوبوس از سوی دولت به تهران تحویل داده نشده است، تلخ و برخلاف سیاست حمایت از محیط زیست، اقشار آسیب پذیر و اقتصاد مقاومتی است.

گلایه محسن هاشمی از دولت

رویداد۲۴ محسن هاشمی با اشاره به افزایش برودت هوا در نیمه دوم سال اظهار داشت: با افزایش برودت هوا در این ایام سال، در صورت عدم تداوم بارندگی شاهد افزایش آلودگی هوا و خطرات ناشی از آن برای سلامت جامعه هستیم که تنها راهکار آن استفاده بیشتر از سیستم حمل ونقل عمومی در این ایام توسط شهروندان است.

وی با اشاره به انتظار به حق مردم درخصوص رفع کمبود‌های ناوگان اتوبوسرانی و مترو در ساعات پیک ترافیکی گفت: در حوزه مترو طی ماه‌های آینده شاهد اضافه شدن ده قطار شامل ۷۰ واگن به ناوگان خواهیم بود که البته این سه قطار تنها چند درصد از نیاز مترو را تامین می‌کند و وضعیت در اتوبوسرانی، به مراتب دشوارتر است.

هاشمی افزود: تعداد ناوگان اتوبوسرانی تهران، طی ده سال گذشته از بیش از ۷ هزار دستگاه، به جای سی درصد افزایش مطابق برنامه، به کمتر از شش هزار دستگاه رسیده و عمر آن نیز از ۵ سال به ۱۱ سال رسیده است به نحوی که نیمی از ناوگان فعلی اتوبوسرانی تهران در حال حاضر فرسوده است و روزانه بیش از ۳۰۰ مورد توقف ناشی از خرابی اتوبوس در تهران رخ می‌دهد که موجب افزایش ترافیک و نارضایتی شهروندان می‌گردد.

رییس شورای شهر با بیان اینکه این امر باعث شده که طی دهه گذشته استفاده از اتوبوس توسط شهروندان حدود سی درصد کاهش یابد واز ۳.۲ میلیون به ۲.۳ میلیون سفر در روز برسد، ادامه داد: این باعث شد خودرو‌های شخصی و تاکسی‌های اینترنتی کمبود اتوبوس را جبران کنند که موجب تشدید آلودگی هوا شده است.

هاشمی از مسئولان در شهرداری تهران و مسئولان دولتی درخواست کرد در چارچوب دستور رییس جمهور برای تامین ۱۹ هزار اتوبوس شهری که ۵ هزار دستگاه آن متعلق به تهران است و همچنین تامین ۱۳۰۰ واگن مترو پیگیری‌های خود را افزایش دهند تا وضعیت ترافیکی و آلودگی هوای تهران بحرانی‌تر نشود.

رئیس شورای شهر ادامه داد: این واقعیت که دولت روزانه ۸۰ میلیارد تومان یارانه بنزین تهران را می‌پردازد، اما تاکنون یک ریال یارانه بلیط مترو پرداخت نشده و طی شش سال گذشته یک دستگاه اتوبوس از سوی دولت به تهران تحویل داده نشده است، تلخ و برخلاف سیاست حمایت از محیط زیست، اقشار آسیب‌پذیر و اقتصاد مقاومتی است و امیدواریم با توجه به دستورات مساعد رییس جمهور و معاون اول، به سرعت اتفاق خوبی برای وضعیت بحرانی اتوبوسرانی تهران رخ دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان