تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۱۵ آبان ۱۳۹۸

واکنش آمریکا به کاهش تعهدات برجامی ایران

وزارت خارجه آمریکا به کاهش تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد.

کاهش تعهدات برجامی ایران

رویداد۲۴  وزارت خارجه آمریکا به کاهش تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد و گام چهارم را گامی بزرگ در مسیر اشتباه دانست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره مدعی شد: ایران دلیل منطقی برای توسعه برنامه غنی سازی اورانیوم در تاسیسات فردو یا هیچ مکان دیگری ندارد مگر این که این تصمیم در راستای تلاش برای باج خواهی هست‌های که تنها به عمیق‌تر شدن انزوای سیاسی و اقتصادی ایران منجر خواهد شد اتخاذ شده باشد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران، روز سه‌شنبه، ۱۴ آبان‌ماه رسما آغاز گام چهارم از کاهش برجامی تعهدات ایران در چارچوب برجام را اعلام کرد. به گفته روحانی، آغاز گازدهی به سانتریفیوژ‌ها در [تاسیسات اتمی] فردو در نزدیکی شهر قم چهارمین گام ایران در راستای کاستن از تعهدات برجامی خود خواهد بود.
 
روز گذشته اتحادیه اروپا به مقامات جمهوری اسلامی هشدار داد که ادامه حمایتش از توافق اتمی منوط به پایبندی تهران به تعهداتش در چارچوب برجام است. میشیگان دیلی در گزارشی مدعی شده همه فعالیت‌های نیروگاه هسته‌ای بوشهر ۲۴ ساعته در حال رصد شدن است. رصد دائمی این نیروگاه بخشی از شرایط توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ یا برجام است. ایران نیز دسترسی روزانه را به آژانس انرژی اتمی و سازمان ملل داده تا تعهد به برجام و برنامه صلح آمیز هسته‌ای را به محک بگذارند، اما شاید این شرایط چندان دوامی نداشته باشد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان