تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

از فیلم جوکر ۲۰۱۹ چه می‌دانید؟ +عکس و فیلم

نقد و بررسی فیلم جوکر 2019 با بازی خواکین فینیکس و رابرت دنیرو را در ادامه ببینید.

بررسی فیلم جوکر ۲۰۱۹

رویداد۲۴ فیلم جوکر به کارگردانی تاد فیلیپس Todd Phillips از ماه اکتبر ۲۰۱۹ میلادی اکران شده است. در این فیلم که بر پایه شخصیت جوکر است، خواکین فینیکس Joaquin Phoenix، رابرت دنیرو Robert De Niro، زازی بیتز Zazie Beetz و فرانسیس کانروی Frances Conroy نقش‌آفرینی کرده‌اند. فیلم جوکر در هفته اول اکران با استقبال بی‌نظیری از جانب تماشاگران مواجه شد و در صدر پرفروش‌های باکس‌آفیس قرار گرفت.

تاد فیلیپس پیش از این فیلم‌های سه‌گانه خماری The Hangover، سگ‌های جنگی War Dogs، سفر جاده‌ای Road Trip و مدرسه قدیمی Old School را کارگردانی کرده که همگی در ژانر کمدی بوده‌اند. پادکست گپ‌دایو در قسمتی ویژه به بررسی داستان و موسیقی جوکر پرداخته است، تماشا یا شنیدن این قسمت پر از حرف و حدیث را از دست ندهید.

 

فیلم جوکر ۲۰۱۹ با بازی واکین فینیکس فیلمی در ژانر تریلر-روانشناختی است که اگرچه با تحسین منتقدان همراه بود، اما انتقاداتی در مورد صحنه‌های خشونت‌آمیز آن نیز مطرح شد. فیلیپس در نگارش فیلمنامه جوکر۲۰۱۹ نیم‌نگاهی به فیلم‌های راننده تاکسی Taxi Driver و سلطان کمدی The King of Comedy ساخته‌ی مارتین اسکورسیزی Martin Scorsese داشته است. این فیلم در هفتاد و ششمین دوره جشنواره ونیز، برنده شیر طلایی بهترین فیلم شد. م

وسیقی متن فیلم جوکر۲۰۱۹ را هیلدور گودنادوتیر Hildur Guðnadóttir آهنگساز ایسلندی ساخته است.

بررسی فیلم جوکر ۲۰۱۹

تا کنون تم فیلم جوکر زیر سایه شخصیت بت‌من Batman بود، اما در این فیلم فیلیپس، چیزی مستقل از کمیک‌بوک‌ها Comic books ساخته و ارکستر پر حجم آهنگساز ایسلندی، هیلدور گودنادوتیر آن را همراهی کرده است. در موسیقی متن فیلم جوکر آهنگساز با استفاده از ساز‌های زهی سعی در ایجاد دلهره و وحشت کرده است، به‌غیر از زمانی که ضرباهنگ موسیقی اوج و فرود دارد، در اغلب موارد به صورت صدایی یکنواخت در پس‌زمینه فیلم قرار گرفته است. در لحظاتی که ماجرایی اتفاق می‌افتد موسیقی حالتی ریتمیک و اکویی می‌گیرد و شبیه سه‌گانه شوالیه تاریکی The Dark Knight کریستوفر نولان می‌شود.

موسیقی متن فیلم جوکر ویولن سل محور است و ملودی‌ها بر پایه ساز‌های زهی نوشته شده‌اند و توسط ارکستر سمفونیکی با ۹۰ نوازنده اجرا می‌شود. به گفته تاد فیلیپس موسیقی جوکر در مراحل پیش‌تولید ساخته شد. او بخش‌هایی از فیلمنامه را برای گودنادوتیر می‌فرستاده و او موسیقی هر صحنه را می‎نوشته است.

بررسی فیلم جوکر ۲۰۱۹

سپس گودنادوتیر نمونه‌ای برای فیلیپس می‌فرستد و می‌گوید: «فیلم به نوعی مطالعه شخصیت جوکر است، و روایت آن به صورت ملودی‌های ساده و مونوتونیک برای من معنی پیدا کردند، چون به‌نظرم شخصیت جوکر در این فیلم به همین شکل است. سپس تم او را با ارکستر ساده‌ای ساختم، چون عقیده داشتم که به آکورد و موسیقی پیچیده نیازی نیست. اما در بافت موسیقی غم نهان شخصیت داستان را گنجاندم.»

منبع: استودیو ملودایو

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیلم جوکر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
خسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
2
2
واقعا که مردم به کجا باید برن نقد فیلم جوکر
جوکر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
1
5
اگر همه ما یک جوکر بودیم هیچ کس جرات تصمیم گیری بر ما نداشت
!
پ.ن:دیدن جوکر در ایران معنی ندارد



پ.ن:دیدن جوکر تنها با فیلترشکن و از سایت های معتبر فیلم بدون سانسور مفهومی و جذاب است


و.ن:در سریال۲۴ فصل دوم حتی اسم رضا،علی، و طالبان سانسور شده


و.ن:اگر می توانی جلوی وقایع را بگیرید
غرش زمین و آسمان مبارک
نظرات شما
پیشخوان