تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸

عذرخواهی دو نفراز امضاکنندگان بیانیه حمایت از مدرسه فرهنگ

چندروز پیش جمعی از فارغ­ التحصیلان دبیرستان فرهنگ درباره فضای تخریب‌ها نسبت به دکتر حداد عادل و نقش دبیرستان فرهنگ در توسعه آموزش علوم انسانی در ایران بیانیه‌ای صادر کردند، اما اخیرا دو نفر از امضاکنندگان بابت امضای این بیانیه عذرخواهی کردند.
بیانیه حمایت از مدرسه فرهنگ
رویداد۲۴ مهدی یزدانی خرم و محسن آزرم، دو روزنامه نگار و نویسنده و منتقد شناخته شده، از امضای نامه‌ای که چندی پیش در حمایت از دبیرستان فرهنگ منتشر شده بود عذرخواهی کردند.

یزدانی خرم در این خصوص نوشت: پای بیانیه‌ای را امضاء کردم در بابِ دبیرستان فرهنگ. چهار سالی در اوایل دهه‌ی هفتاد که من و بسیاری را دچار کرد به جدی‌بودن در نوشتن. اما بسیاری که کلا دهان باز و چشمِ بسته دارند و گاه سبیل‌های از بناگوش‌دررفته خواستند شلتاق کنند که از امروز این موسسه دفاع کردیم. خیر، سخنان همسر آقای حدادعادل مگر جای دفاع دارد؟... اگر کسانی از من رنجیده‌اند عذر می‌خواهم، اما این احساسِ من بود به چهار سالی که می‌خواندم و می‌گریختم به سوی کتاب‌فروشی‌ها. به دیدن عباس معروفی.

محسن آزرم، روزنامه نگار و منتقد سینما نیز نوشته است: اسمم پای بیانیه‌ای بود که چندروز پیش درآمد. قرار بود درباره‌ی مدرسه‌ی فرهنگ باشد نه مؤسس مدرسه... بندِ آخر آن بیانیه زیادی مهربان بود. از آن مهربانی‌هایی که آدم را حرص می‌دهد. معلوم است کسی که این بیانیه را خوانده از این مهربانی عصبانی شده. حق داشته. معلوم است بابتش باید از همه عذرخواهی کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان