تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸

واتس‌اپ باعث خالی شدن سریع باتری در تعدادی از گوشی‌های اندرویدی می‌شود!

اگر اخیرا متوجه شده‌اید که باتری گوشی اندرویدی‌تان خیلی سریع خالی می‌شود علت آن می‌تواند یک اپلیکیشن باشد. اخیرا گزارش‌هایی وجود داشته مبنی بر اینکه اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ شارژ باتری دستگاه‌ها را بیش از حد مصرف می‌کند. در حالیکه اکثر این افراد مشکل مذکور را بر روی یک گوشی وان پلاس مشاهده کرده‌اند، اما مدل‌های دیگری مانند سامسونگ گلکسی S۱۰e، گلکسی S۹، گوگل پیکسل ۳ و پیکسل ۴ نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند.

  رویداد۲۴ یکی از کاربران وان پلاس ۶ نوشته است که بعد از آپدیت واتس‌اپ به نسخه‌ای از آن که دارای قابلیت آنلاک کردن با اثرانگشت بود، هندست‌اش به او نشان داده که دارد به مدت ۱.۵ ساعت از واتس‌اپ استفاده می‌کند، در حالیکه او آن را فقط یک دقیقه پیش باز کرده بود.

بسیاری از افراد نیز نارضایتی خود را در بخش کامنت‌های اپلیکیشن در گوگل پلی استور اعلام کرده‌اند. یکی از مشترکین واتس‌اپ که از گوشی ردمی نوت ۵ پرو استفاده می‌کرد، نوشته است که باتری دستگاه او در اثر فعالیت این اپلیکیشن پیام‌رسان در پس‌زمینه، از ۷۴ درصد به ۱۹ درصد کاهش یافت. گزارش‌های زیادی حاکی از آن است که واتس‌آپ مسئول مصرف ۳۰ درصد یا بیشتر از عمر باتری است؛ حتی اگر با آن فقط به یک یا دو پیام جواب داده شود.

بیشتر بخوانید:



ظاهرا برخی از کاربران با پاک کردن برنامه و نصب دوباره آن توانسته‌اند مشکل را حل کنند. بعضی‌ها هم ادعا می‌کنند که دانلود نسخه جدید واتس‌اپ (ورژن ۲.۱۹.۳۲۵) چاره‌ساز بوده؛ با این‌حال، دیگرانی هم هستند که می‌گویند این کار تنها به‌طور موقتی و قبل از اینکه اپلیکیشن دوباره شروع به خالی کردن باتری کند، جواب می‌دهد. تعدادی از کاربران نیز ابتدا با بک‌آپ گرفتن از داده‌های واتس‌اپ، سپس پاک کردن اپلیکیشن از روی گوشی، نصب یک نسخه قدیمی‌تر (۲.۱۹.۲۹۱) و در نهایت بازگرداندن داده‌های بک‌آپ گرفته شده، توانسته‌اند مشکل را برطرف کنند. همچنین حداقل یکی از مشترکین واتس‌اپ گفته که حتما لازم نیست از یک نسخه قدیمی‌تر آن استفاده کرد. این کاربر در روش خود، ابتدا از داده‌های واتس‌اپ بک‌آپ گرفته، سپس کش و دیتای اپلیکیشن را پاک کرده و آخرسر هم ورژن ۲.۱۹.۳۲۵ اپلیکیشن را نصب کرده است. بعد از بازگرداندن داده‌ها، همه چیز حل شده بود.

آخرین راه‌حل این است که واتس‌اپ را پاک کنید و از یک پلت‌فرم پیام‌رسان دیگری مانند تلگرام استفاده نمایید. شما برای اینکه ببینید نحوه مصرف باتری توسط اپلیکیشن چگونه است، به بخش Settings > Battery گوشی اندرویدی خود رفته و در آنجا بر روی آیکون سه‌نقطه در گوشه بالا سمت راست صفحه بزنید و سپس بر روی گزینه Battery usage کلیک کنید. در زیر عنوان Battery Usage Since Full Charge می‌توانید ببینید که واتس‌اپ مسئول چند درصد از مصرف باتری دستگاه‌تان است. اگر این عدد، باتوجه به دفعات استفاده شما از اپلیکیشن بسیار بالا بود، می‌توانید یکی از راهکار‌های ذکر شده در بالا را امتحان کنید.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان