تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
آخرین جزئیات اعتراضات به گرانی بنزین؛

۸۰ فروشگاه زنجیره‌ای تخریب شد/ ۱۷۰ میلیارد تومان برآورد خسارت به فروشگاه‌ها در پی افزایش قیمت بنزین

اعتراضات سراسری در ایران نسبت به افزایش قیمت بنزین، از هفته گذشته در کشور شروع شده است و باعث شده کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از هموطنانمان و وارد شدن خسارت به اموال عمومی شده است.

اعتراضات سراسری در ایران

رویداد۲۴ در پی اعتراضات مردم به افزایش قیمت بنزین، حدود ۸۰ فروشگاه زنجیره‌ای تخریب شد. بر این اساس اغلب این فروشگاه‌ها در شهر‌های اطراف تهران قرار دارند؛ از جمله مارلیک (جنوب کرج)، پرند، شهریار، رباط کریم، فردیس (کرج)، ملارد، شهرقدس، ورامین و حسن‌آباد (ری). یک فروشگاه زنجیره‌ای هم در شرق تهران و چند فروشگاه زنجیره‌ای در اصفهان، سرآسیاب البرز، بعثت سنندج و دولت آباد کرمانشاه.

خبرگزاری فارس گزارش داد که حدود ۸۰ فروشگاه زنجیره‌ای تخریب و به آتش کشیده شد.

براساس برآورد‌های اولیه خسارت مالی ناشی از تخریب به فروشگاه‌های زنجیره‌های حدود ۱۷۰ میلیارد تومان است. در این برآورد مالی آسیب‌های جزئی به سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور محاسبه نشده است.

این خبرگزاری پیشتر در روز شنبه یعنی در روز دوم اعتراضات به نقل از یک نهاد امنیتی گزارشی آماری از وضعیت اعتراضات را اعلام کرده بود. بر این اساس میزان تخریب‌های اعتراضات بنزینی در کشور نسبت به تجمعات دی ماه ۹۶ گسترده‌تر بود. اعتراضات و تجمعات از میان ۱۰۸۰ شهر در ۱۰۰ نقطه کشور در جمع‌های ۵۰ تا حداکثر ۱۵۰۰ نفره صورت گرفته بود. تعداد کل معترضان از شب جمعه روز شنبه مجموعا ۸۷۴۰۰ نفر برآورد شده که از این میزان حدود ۸۲۲۰۰ نفر مرد و ۵۲۰۰ نفر آن‌ها زن بوده اند. این خبرگزاری گفته بود آمار دقیقی از تعداد کشته‌ها در دست ندارد، اما در کل کشور هزار نفر بازداشت شده‌اند و فقط در یک استان، بیش از ۱۰۰ بانک و ۵۷ فروشگاه بزرگ به آتش کشیده شده یا به غارت رفته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
برخیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
1
خوب بنزین و گاز که وحشتناک گرون شده و هوا هم سرد شده،پس باید آتیش درست کنن که گرمشون بشه یکم،از شوخی گذشته که جنگ با خدا (رباخواری) راه انداختن و باعث ایجاد تورم وحشتناک شدن. فروشگاههای زنجیره ای همه که متعلق به آقازاده هاست
نظرات شما
پیشخوان