تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸

فرشید اسماعیلی: نگران نباشید، ما به گروه مرگ عادت داریم

ما برخلاف سال های گذشته فصل بدنسازی بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم، بعد از چند هفته که از لیگ برتر گذشت شرایط مان بسیار خوب شد و ما می دانستیم امسال از نظر بدنی جزو بهترین تیم های لیگ هستیم. از نظر تاکتیکی بازیکنان در این فصل با روشی جدید بازی می کنند و طبیعی است هرچه پیش برویم بهتر می شویم.
فرشید اسماعیلی
رویداد۲۴ هافبک استقلال می‌گوید این تیم ترسی از بازی با الریان در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا ندارد.

استقلال باید در لیگ قهرمانان اسیا در سال ۲۰۲۰ کار خود را از مرحله پلی آف آغاز کند، جایی که آبی‌ها در راند اول در استادیوم آزادی باید با برنده الکویت کویت و الفیصلی اردن بازی کنند و در دور دوم در قطر باید با الریان این کشور بازی کنند. این موضوعی است که باعث شده بسیاری راه استقلال برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سخت بدانند.

فرشید اسماعیلی در گفتگویی صحبت‌های جالبی در مورد شرایط استقلال و بازی با الریان انجام داد که در ادامه آن را می‌خوانید:

از شرایط استقلال شروع کن. چرا اینقدر در ابتدای فصل بد نتیجه گرفتید؟

این حرف‌ها دیگر تکراری شده است. هر سال باید بگوییم بازیکنان جدا می‌شوند و کار سخت می‌شود، اما این یک واقعیت است که شخصا دوست ندارم به آن بپردازم. هرچه بود هم عدم هماهنگی و هم بدشانسی باعث شد ما نتوانیم برنده بازی‌های اول فصل بشویم.


به نظر خودت در کدام بازی‌ها می‌توانستید برنده شوید که نشدید؟

بینید ما می‌توانستیم به ماشین سازی نبازیم، برابر فولاد و ذوب آهن تا ثانیه‌های پایانی بازی برنده بودیم و اگر بدشانسی نمی‌آوردیم الان ۴ امتیاز بیشتر داشتیم و در رتبه دوم بودیم، واقعا این دو بازی دیگر آخر بدشانسی بود. بازی با پرسپولیس یک پنالتی نزدیم و به آن شکل عجیب گل خوردیم، واقعا گاهی به خودم می‌گویم خدا را شکر از آن شرایط سخت عبور کردیم، چون واقعا شرایط سخت بود.

صادقانه بگو، در آن زمان فکر می‌کردی استقلال بتواند به شرایط ایده آل برسد؟

این حرف‌هایی است که شاید ما هرگز در رسانه‌ها آن را مطرح نکردیم، اما ایمان داشتیم این تیم تیمی به مراتب بهتر از سال‌های گذشته می‌شویم. ما برخلاف سال‌های گذشته فصل بدنسازی بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم، بعد از چند هفته که از لیگ برتر گذشت شرایط مان بسیار خوب شد و ما می‌دانستیم امسال از نظر بدنی جزو بهترین تیم‌های لیگ هستیم. از نظر تاکتیکی بازیکنان در این فصل با روشی جدید بازی می‌کنند و طبیعی است هرچه پیش برویم بهتر می‌شویم.

این روش باعث شده خیلی از تیم‌ها نتوانند جلوی استقلال بازی کنند.

سیستم ۳ دفاعه سیستمی است که شاید سال‌ها در فوتبال ایران بازی نشده است و مشخص است تیم‌ها به سختی می‌توانند با آن مقابله کنند. البته من دیدم تیم‌هایی مثل تراکتور و صنعت نفت هم جلوی ما با همین سیستم بازی می‌کنند، ولی به نظر می‌رسد ما بهتر توانستیم این سیستم را اجرا کنیم که از این بابت خوشحال هستیم.

خودت بازی تیم‌های اروپایی که با سیستم سه دفاعه بازی می‌کنند را تماشا می‌کنید؟

واقعیت این است که هر وقت فرصت کنم بازی‌های اینتر را می‌بینم و از دیدن آن لذت می‌برم. من خودم اگر روزی مربی شوم دوست دارم تیمم تهاجمی بازی کند و خوشحالم در تیمی بازی کنم سبک بازی آن تهاجمی است. واقعیت فوتبال یعنی لذت بردن تماشاگران و به نظر من وقتی خوب بازی کنی، تماشاگران بیشتری از بازی‌ها استقبال می‌کند و به دنبال آن نتیجه هم می‌آید.

رابطه بازیکنان با استراماچونی چطور است؟ او در تمرینات کمی عصبانی به نظر می‌رسد.

هرگز اینطور نیست، او عصبانی نیست و رفتار کاملا حرفه‌ای با ما دارد. استراماچونی با بازیکنان صادق است و به قول داریوش شجاعیان ما در زمین برای او جان می‌دهیم.

فکر می‌کنی امسال استقلال چقدر برای قهرمانی شایستگی دارد؟

قهرمانی خیلی از ما دور است و خیلی نزدیک. (با خنده) واقعیتش را بخواهید ما تیم خوبی هستیم و قتی به سایر تیم‌های لیگ نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم می‌توانیم در کنار چند تیم دیگر برای قهرمانی رقابت کنیم. واقعا برای رسیدن به قهرمانی نیاز به امکانات داریم، من حرف کل تیم ما را می‌زنم، برای استقلال خوب نیست برای زمین تمرینش لغو شود. من امیدوارم یک بار برای همیشه این مشکل حل شود تا استقلال شبیه به یک باشگاه شود و ما هر روز دنبال زمین تمرین نگردیم.

استقلال پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به قرعه سختی خورده است و در دور دوم باید با الریان بازی کنید. از این موضوع نگران نیستید؟

به هرحال در این چند ساله ما همیشه در گروه مرگ بودیم و از این مساله ناراحت و نگران نیستیم. دو سال پیش همین الهلال را رفت و برگشت بردیم. ما همیشه در لیگ قهرمانان بازی‌های خوبی کرده ایم و اگر فرم مان را حفظ کنیم می‌توانیم الریان را شکست بدهیم.
منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان