تاریخ انتشار: ۰۲:۰۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸
تاثیر عجیب قطع اینترنت بر سینما رفتن مردم
در خبر‌ها داشتیم که فروش همه فیلم‌ها در یک هفته گذشته از ۲۴ الی ۳۰ آبان حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است.

قطعی اینترنت

رویداد۲۴   شاید تصور می‌شد با قطع اینترنت و خالی شدن بخش عظیمی از زمان و فرصت مردم سالن‌های سینما پر شود و عدم دسترسی به فیلم‌ها در اپ‌ها مردم را به سالن‌های سینما بکشاند، اما واقعیت چیزی دیگر را نشان می‌دهد. از ۱۸ الی ۲۳ آبان، ۵۴۵ هزار نفر در کشور و ۲۵۹ هزار نفر در تهران به سینما‌ها رفته بودند و از ۲۴ الی ۳۰ آبان (همزمان با قطعی اینترنت) ۳۰۰ هزار نفر در کل کشور و ۱۴۵ هزار نفر در تهران به سینما‌ها رفته بودند. این آمار که در چند رسانه و صفحه خبری هم منتشر شد برای سینماداران و حتی صاحبان فیلم بسیار ناگوار است ونشان از این دارد که تبلیغات در فضای مجازی در فروش فیلم‌ها و تهیج مخاطبان در کشاندن مخاطبان به سالن‌های سینما نقشی اساسی دارد.

بدیهی است در چنین شرایطی هم سینمادار و هم صاحبان فیلم متضرر خواهند شد و اگر نتوانند شرایط تبلیغاتی جدیدی را تعریف کنند شاید تصمیمی عجیب در راه باشد. البته شایان ذکر است نمایش‌های روی صحنه نیز از این اتفاق و قطع شدن نت لطمات بسیاری خوردند و برخی از کارگردانان و تهیه کنندگان نمایش و حتی سالن‌ها تصمیم به تعطیلی نمایش خود کرده اند. باید دید آیا با بازگشت شرایط به حال عادس وضعیت گیشه‌های نمایش وسینما‌ها هم سر وسامان مجدد می‌گیرد.
 

بیشتر بخوانید:



فروش فیلم‌های در حال اکران از ۱۸ الی ۲۳ آبان حدود ۶ میلیارد تومان بوده و این میزان در تهران ۳ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان شده بود، اما در هفته‌ای که اینترنت قطع بود از ۲۴ الی ۳۰ آبان کل فروش به ۳ میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان در سراسر کشور و یک میلیارد و ۸۹۸ میلیون تومان در تهران رسیده است.

در میان فیلم‌ها نیز فیلم سینمایی مطرب در مجموع به فروش حدود ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، سمفونی نهم فروش حدود ۴۰۰ میلیون تومان، بنیامین به فروش حدود ۲۴۶ میلیون تومان، منطقه پرواز ممنوع به فروش ۴۸۶ میلیون تومان، تورنادو ۲۴۵ میلیون تومان و خانه پدری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش دست یافته است.
خبر های مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: