تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸

پیروزی استقلال با تفکرات استراماچونی (استقلال ۲ - نساجی ۱)

استقلال با پیروزی ارزشمند و سخت برابر نساجی به رده سوم جدول مسابقات صعود کرد.

پیروزی استقلال با تفکرات استراماچونی ( استقلال2 - نساجی1)رویداد۲۴استقلال با کسب برد ارزشمند برابر نساجی در هفته یازدهم لیگ برتر با 21 امتیاز به رتبه سوم جدول مسابقات صعود کرد. شاگردان آندرا استراماچونی با ارائه نمایش منطقی به برد ارزشمندی در مازندران رسیدند و حالا به قهرمانی و حضور در صدر جدول امیدوار شدند. نساجی نیز در ششمین بازی متوالی ناکام بود و حالا به دنبال کسب نتایج بهتر است.

روز: دوشنبه، تاریخ: 4/9/98، ساعت: 15:30
ورزشگاه: شهید وطنی قائمشهر
هواداران: نزدیک به 15 هزار نفر
داور: علی صفایی
کمک ها: بابک داوری، محمدعلی پورمتقی
داوران پشت دروازه: علی بای، حسین زمانی
داور چهارم: رحیم حاجیلو
ناظر داوری: حاتم بک پور

اخطار

محمد مهدی نظری (۶۴)- رضا علیاری (۷۲) از نساجی

مسعود ریگی (۶)- علی دشتی (۷۵) از استقلال

نساجی:

علیرضا حقیقی

رضا علیاری

مجتبی بیژن

مجتبی ممشلی (دقیقه 70- علی شجاعی)

میلاد سرلک

علی اصغر عاشوری (دقیقه 58- محمدمهدی نظری(دقیقه 83- محمد قاضی))

رضا دهقانی

حسن جعفری

حامد شیری

سید محمد میری

محمد عباس‌زاده


سرمربی: رضا مهاجری

 

استقلال:

سید حسین حسینی

سیاوش یزدانی

روزبه چشمی

عارف غلامی

وریا غفوری

مسعود ریگی

علی کریمی

میلیچ

فرشید اسماعیلی (دقیقه 55- آرش رضاوند)

مهدی قائدی (دقیقه 70- علی دشتی)

دیاباته

سرمربی: استراماچونی

شرح گل:

نساجی صفر- استقلال یک (دقیقه 33- علی کریمی)؛ مهدی قائدی از سمت راست کرنر را به محوطه جریمه ارسال کرد و علی کریمی با استفاده از اشتباه مدافعان و گلر نساجی با ضربه سر توپ را به گوشه دروازه حقیقی فرستاد.

پیروزی استقلال با تفکرات استراماچونی ( استقلال2 - نساجی1)

نساجی صفر استقلال دو (دقیقه 48- مهدی قائدی)؛ فرشید اسماعیلی از سمت چپ زمین موقعیت خوبی به دست آورد و با ارسال پاس به داخل محوطه جریمه مهدی قائدی را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن با شوت پای چپ گل دوم را برای استقلال به ارمغان آورد.

نساجی یک استقلال دو (دقیقه 60- محمد عباس زاده)؛ نساجی از روی یک ضربه ایستگاهی موقعیتی به دست آورد که مجتبی بیژن از پشت محوطه جریمه با ضربه سر توپ را به عباس زاده رساند و کاپیتان سرخ‌ها با برگردانی زیبا گل اول را برای میزبان به ثمر رساند.

پیروزی استقلال با تفکرات استراماچونی ( استقلال2 - نساجی1)

دقایق حساس:

دقیقه 13- محمد عباس زاده داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت خطرناکی شد که شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 22- رضا دهقانی صاحب دومین موقعیت نساجی در داخل محوطه جریمه شد که شوت بی دقت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 23- استقلال از یک ضربه ایستگاهی موقعیت خطرناکی به دست آورد که شوت قائدی پس از برخورد به پای دیاباته به روزبه چشمی رسید و این مدافع توانست دروازه حقیقی را باز کند اما با تصمیم کمک داور این موقعیت آفساید گرفته شد.

دقیقه 34- محمد عباس زاده با فرار از عمق دفاع استقلال صاحب موقعیت شد که شوت او را حسینی به خوبی دفع کرد.

دقیقه 37- میلیچ از سمت چپ سانتر خوبی به محوطه جریمه انجام داد که شوت دیابته از شش قدم راهی اوت شد.

دقیقه 39- حسن جعفری از سمت راست دروازه سانتر خطرناکی به داخل محوطه جریمه انجام داد که ضربه سر عباس زاده به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه 45+1- فرشید اسماعیلی پشت محوطه جریمه توپ را کنترل و سپس شوتی به سمت دروازه شلیک کرد که این موقعیت در اختیار حقیقی قرار گرفت.

دقیقه 59- شوت خطرناک عباس زاده از داخل محوطه جریمه را حسینی با سوپر سیو به کرنر فرستاد.

دقیقه 90- آرش رضاوند با نفوذ به محوطه جریمه پاس را برای دشتی ارسال کرد که شوت این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 90+3- شوت شیخ دیاباته از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

پیروزی استقلال با تفکرات استراماچونی ( استقلال2 - نساجی1)

گزارش بازی:

در روزی که مالکیت بازی در دست نساجی بود، استقلال بازی را برد تا بالاتر از پرسپولیس قرار بگیرد. سرخ‌های مازنی در این دیدار 8 شوت به سمت دروازه حسینی شلیک کردند و در این بین استقلالی ها با 11 شوت آمار بهتری نسبت به حریف خود داشتند. دیداری کاملا برابر از لحاظ آماری که در نهایت به سود آبی‌ها پایان یافت. وجه تمایز این دو تیم را باید تجربه بازیکنان استقلال و استفاده بهتر آن‌ها از موقعیت ها را بدانیم. به طوریکه نساجی از پنج شانس خوب گلزنی در نیمه اول و دوم تنها به یک گل رسید و استقلال از 4 موقعیت دو گل ساخت تا حالا فاتح این دیدار سخت باشد. هر چند که از درخشش حسینی در دروازه استقلال هم به راحتی نباید گذشت. او دو موقعیت خوب در نیمه اول و دوم از محمد عباس زاده گرفت تا تیمش را زنده نگه دارد.

پیروزی استقلال با تفکرات استراماچونی ( استقلال2 - نساجی1)

بهترین بازیکن زمین:

مهدی قائدی- بازیکن 19 ساله استقلال در این بازی مرد همه کاره تیمش برای کسب برد ارزشمندی بود. او در صحنه گل اول با ارسال کرنری زیبا به داخل محوطه جریمه باعث شد تا علی کریمی با ضربه سر گل اول را برای آبی ها به ارمغان آورد. در نیمه دوم نیز از پاس خوب اسماعیلی نهایت استفاده را برد و به شوت پای چپ گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا برد حساسی به دست آید.

اتفاق ویژه:

اسقلال با این برد بعد از 1300 روز رتبه ای بالاتر از پرسپولیس کسب کرد. شاگردان استراماچونی حالا با 21 امتیاز در رتبه سوم جدول قرار دارند و پرسپولیس با 19 امتیاز چهارم است.

حاشیه ها:

* در غیاب رضا مهاجری، حسن بادامکی وظیفه هدایت نساجی را در قائمشهر مقابل استقلال برعهده داشت. این مربی مشهدی تحرک ویژه در منطقه فنی داشت.
* محمد قاضی، مهاجم سابق تیم های استقلال و پرسپولیس سرانجام با دریافت کارت بازی در این مسابقات برای دقایقی فرصت حضور پیدا کرد.
* محمد عباسزاده مهاجم نساجی و کاپیتان این تیم، انگیزه زیادی برای باز کردن دروازه استقلال داشت و سرانجام موفق شد با ضربه دیدنی یکی از گل‌های زیبای این هفته را به نام خود کند.
* تعدادی از هواداران استقلال با وجود خرید بلیت راهی به سکوهای ورزشگاه شهید وطنی نیافتند.
* برخلاف سال گذشته که نساجی در بازی‌های خانگی به هیچ کدام از مدعیان باج نداد، آنها در این فصل مقابل استقلال و تراکتور مغلوب شده‌اند.
* فرشید اسماعیلی، هافبک استقلال به دلیل مصدومیت در نیمه دوم از زمین خارج شد و جای خود را به آرش رضاوند داد.
* در تیم نساجی اولین تعویض مربوط به مهدی نظری بود که او به دلیل مصدومیت کمتر از یک نیمه بازی کرد و جای خود را به محمد قاضی داد.
* نساجی در 10 دقیقه پایانی به دلیل مصدومیت محمد عباسزاده و انجام هر سه تعویض خود، 10 نفره بازی را ادامه داد.
* علی کریمی، هافبک ملی پوش استقلال همانند چند دیدار گذشته این تیم که بعد از گلزنی شادی نداشت، اینبار هم بدون انجام شادی گل، در حلقه هم‌تیمی‌هایش قرار گرفت.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان