تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

چرا "حجتی" استعفا کرد؟/ مروری بر عملکرد وزیر سابق جهاد کشاورزی

برخی دستگیری‌های اخیر از جمله دستگیری معاون وی در امور جنگل بانی و اعتراض حجتی به این دستگیری را دلیل این استعفا می‌دانند. اما افشاگری‌های بی‌سابقه او با هدف مبارزه با فساد در این وزارتخانه از دیگر نقاط قابل توجه در سابقه عملکرد وی است.
استعفای حجتی
رویداد۲۴ در شرایطی که مجلس طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را در روز سه شنبه در دستور کار داشت، رئیس جمهور با استعفای وی موافقت کرد و بدین ترتیب یکی از وزیران موثر کابینه، از دولت دوازدهم کنار رفت.

مروری بر کارنامه حجتی نشان می‌دهد که در دوران وزارت وی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، تولید کالا‌های اساسی نظیر گندم، شکر و برنج به خودکفایی یا مرز خودکفایی رسیده است به طوری که به عنوان مثال تا پیش از سال ۹۲، ایران یکی از واردکنندگان بزرگ گندم در جهان محسوب می‌شد و سالانه حدود ۲.۵ میلیارد دلار برای واردات این محصول صرف می‌کرد.

با این حال، پیگیری صحیح سیاست قیمت تضمینی در سال‌های ۹۲ و ۹۳، به افزایش تولید این ماده غذایی استراتژیک در سال ۹۵ منجر شد و این موضوع تا سال گذشته یعنی سه سال پیاپی ادامه داشت. از سوی دیگر امسال با رشد ۴۲ درصدی تولید برنج، کشور برای نخستین بار در آستانه خودکفایی برنج نیز قرار گرفته است. این موضوع در سایه پیگیری برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در مدیریت واردات این محصول نظیر ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت و اعمال تعرفه ۴۰ درصدی برای واردات این محصول به دست آمد.


خودکفایی در تولید شکر نیز از دیگر خبر‌های خوب مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بود که در سال ۹۷ اعلام شد.

در عین حال برخی نیز دستگیری‌های اخیر از جمله دستگیری معاون وی در امور جنگل بانی و اعتراض حجتی به این دستگیری را دلیل این استعفا می‌دانند. اما این یک روی عملکرد حجتی در وزارت جهاد بود. افشاگری‌های بی‌سابقه او با هدف مبارزه با فساد در این وزارتخانه از دیگر نقاط قابل توجه در سابقه عملکرد وی است. با این حال، دیروز در شرایطی حجتی استعفا کرد که گفته می‌شود وی در زمانی که بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از این وزارتخانه جدا و به وزارت صنعت ملحق شد، ضمن اعتراض، استعفای خود را به رئیس جمهور ارائه کرده بود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حجتی ، استیضاح
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
این زمان گوید خزانه خالی است .خون ما . کند قربانیش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
1
0
.....این زمان گوید خزانه خالی است / این روحانی نما /
قصد دارد بریزد خون ما / این روحانی نما /‌‌‌‌‌‌‌ .... مردم ایران تنها امیدشان رهبری معظم است . داد از گرانی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
0
0
این فرد نه تنهابه کشاورزان کمک نکرد فقط فقط گرونی ادوات کشاورزی رو برای کشاورز به ارمغان آورد.وزیری که نتونه زیرمجموعه خودش رو کنترل کنه بهتره که بره.
نظرات شما
پیشخوان