تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸

آلمان: از سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران حمایت نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز چهارشنبه در واکنش به درخواست واشنگتن از برلین برای اعمال فشار حداکثری علیه ایران گفت: آلمان از سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران حمایت نمی‌کند و به تلاش خود برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و بازگرداندن ایران به تعهدات هسته‌ای خود ادامه خواهد داد.

تحریم های آمریکا علیه ایران

رویداد۲۴ راینر برول، سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز چهارشنبه در واکنش به درخواست واشنگتن از برلین برای اعمال فشار حداکثری علیه ایران گفت: آلمان از سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران حمایت نمی‌کند و به تلاش خود برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و بازگرداندن ایران به تعهدات هسته‌ای خود ادامه خواهد داد.

وی همچنین تایید کرد که در ششم دسامبر نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر در وین برگزار خواهد شد.
 

بیشتر بخوانید:



 به تازگی رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا از سیاست‌های اقتصادی آلمان در قبال ایران انتقاد کرده و از دولت آلمان خواسته است تا به مبادلات بازرگانی و همکاری اقتصادی با ایران خاتمه دهد و "سیاست اعمال تحریم‌های شدید علیه جمهوری اسلامی ایران" را در پیش گیرد.

وی همچنین خواستار اعمال فشار بیشتر بر ایران با هدف کسب یک توافق هسته‌ای جامع و دائمی با ایران شده است.

به عقیده اوبراین، آلمان نیز می‌بایست راهکار دولت دونالد ترامپ در قبال ایران را به عنوان الگوی خود برگزیند و اقدام به اعمال تحریم‌های اقتصادی شدیدی علیه ایران کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفته است که او نمی‌تواند علت اصرار آلمان به ادامه معامله و همکاری اقتصادی با تهران را متوجه شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آلمان
نظرات شما
پیشخوان