تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸
خطیب جمعه تهران:

کسانی که تریبون دارند، مراقب تبعات حرفشان باشند/ برای افزایش قیمت بنزین از مردم دلجویی کنید

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: امثال ما که تریبون داریم، مسئولین و کسانی که سخنان آنها موج در جامعه می‌اندازد و تبعات پیدا می‌کند، باید حواسشان باشد که سخنشان سدید باشد.

باید سخنان مسوولین سدید باشد/ برخی خیلی بی حساب سخن می‌گویند

رویداد۲۴ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه اول این هفته نماز جمعه تهران ضمن توصیه به نمازگزاران به تقوای الهی گفت: یکی از عالی ترین مصادیق رعایت تقوای الهی، سخن استوار و سنجیده گفتن است. پیشنهاد خدا برای سخن آن است که سخن شما کریمانه باشد، مخصوصا زمانی که با پدر و مادر سخن می گویید. گاهی بعضی ها مطلبی را مطرح می کنند که این سخن یک تخریبی به وجود می آورد و حقی را تضییع می کند و دل هایی را می شکند و آبروهایی را به مخاطره می اندازد و در حریم حقوق دیگران وارد می شود و از مصادیق ظلم لایترک می شود و صاحب سخن باید از عهده ستمی که روا داشته بر آید. زبان ما کار دست ما می دهد و باید اول آنچه را که می گوییم بسنجیم. سخنی که در آن مراعات قواعد الهی و حقوق مادی و معنوی مخاطبان در آن رعایت می شود، این سخن قول سدید می شود. اگر قول سدید وجود داشته باشد جامعه را می سازد.


بیشتر بخوانید: من هم روز جمعه فهمیدم بنزین سهمیه‌بندی شده است/ موضوع بنزین را به وزیر کشور و شورای امنیت کشور واگذار کرده بودم


وی افزود: چیزی که می نویسید قول شماست ولی مکتوب شده است. اگر سخن سدید باشد، انشالله اجر خواهد داشت ولی اگر سخن خطایی در آن باشد و ایجاد انحراف اخلاقی و معنوی و اجتماعی و خانوادگی و اشاعه فحشا داشته باشد، هر یک نفری که مطلب را ببیند تو بدبخت تر می‌شوی. هر کس مخاطب بیشتری دارد این مسوولیت بیشتر متوجه اوست.

وی تاکید کرد: امثال ما که تریبون داریم و مسوولین و کسانی که سخنان آنها موج در جامعه می‌اندازد و تبعات پیدا می کند، باید حواسشان باشد که سخنشان سدید باشد. برخی خیلی بی حساب سخن می گویند معلوم می شود که فکر نکرده‌اند. سخنی میگویند دهها عاقل دیگر نمی توانند عواقب آن سخن را جمع و جور کنند لذا ما به اصلاح وضعیت کلامی خیلی نیاز داریم و باید همه به هم کمک کنیم تا آیین سخن گفتن را انگونه که خدا می پسندد بیش از گذشته رعایت کنیم.

این خبر تکمیل میشود...

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان