تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

اعتراضات مردم عراق جواب داد/ عادل عبدالمهدی استعفا می‌کند

پس از افزایش اعتراضات مردم عراق عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق امروز (جمعه) اعلام کرد که نامه‌ای رسمی را درباره استعفایش به پارلمان ارائه می‌دهد.

عبدالمهدی استعفا می‌کند

رویداد۲۴ به گزارش المیادین، در پی اعتراضات مردم عراق و واکنش‌های بسیار نسبت به برخوردهای صورت گرفته با معترضان از جمله پیام امروز مرجعیت عراق، عبدالمهدی گفت، نامه‌ای رسمی را درباره استعفایش به پارلمان تقدیم می‌کند.

عبدالمهدی در بیانیه خود اعلام کرده است: به خطبه مرجعیت عالی دینی در روز ۲۹ نوامبر با توجه بسیار گوش دادم که در آن ذکر کرده‌اند "با توجه به شرایط دشواری که کشور شاهد آن است و آن ناتوانی آشکاری که در تعامل گروه‌های ذی‌ربط با تحولات دو ماه اخیر و ناتوانی در تضمین حقوق و ممانعت از ریختن خون‌ها نمود پیدا کرده است، از پارلمان که دولت از آن شکل گرفته است، خواسته می‌شود تا در گزینه‌های خود در این خصوص تجدید نظر کرده و بر اساس منافع عراق رفتار کند"، برای پاسخ به این دعوت و تسهیل و تسریع در انجام آن در سریعترین زمان ممکن، نامه‌ای رسمی را درباره درخواست استعفایم از ریاست دولت کنونی به پارلمان محترم عراق ارائه خواهم داد تا پارلمان بتواند در گزینه‌های خود بازنگری کند.

عبدالمهدی افزوده است: شایان ذکر است همگان می‌دانند که بنده در گذشته این گزینه را علنا و طی یادداشت‌های رسمی در راستای تحقق منافع ملت و کشور مطرح کرده بودم. خداوند عراق، مردمش و مرجعیت آن را که چراغ راهی برای همگی ما است حفظ کند.

در همین حال ابوجهاد الهاشمی، مدیر دفتر نخست وزیر عراق هم استعفای خود را اعلام کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سعید حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
0
.

نمیدونم چرا
یک هو یادم اومد از مرجع عالی قدر و بزرگوار ، مرحوم میرزای شیرازی رحمت الله علیه

.
نظرات شما
پیشخوان