تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸
پروانه سلحشوری:

کمیته حقیقت‌یاب درباره حوادث اخیر تشکیل می‌شود/ برخی جان باختگان اعتراضات اخیر نوجوان هستند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است سال‌هاست تصمیم‌گیران با مردم حرف نزدند که این خود می‌تواند منجر به اتفاقاتی شود که شاید نتوان آسیب‌هایش را جبران کرد.
اعتراضات مردمی
رویداد۲۴ پروانه سلحشوری، درباره تشکیل کمیته حقیقت‌یاب از سوی نمایندگان مجلس، گفت: از همان روز‌های ابتدایی که اعتراضات و اتفاقات رخ داد، نمایندگان به این فکر افتادند تا یک راهکاری پیدا کنند و به حقایق موجود پی ببرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اخبار جسته و گریخته از جا‌های متفاوت به دست ما می‌رسد که تفاوت آماری فاحشی دارد.

وی ادامه داد: مشاهده می‌کنیم بین جان باختگان نوجوانان هستند که بسیار تاسف‌آور است. با توجه به همین شرایط و اتفاقات بود که ما خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب شدیم.

سلحشوری ادامه داد: از آقای پارسایی پیگیر شدم که گفتند که در کمیسیون اصل نود باتوجه به آئین نامه یک کمیسیون ویژه تشکیل خواهد که می‌تواند به طور قانونی این موضوعات را پیگیری کند که باید گفت این کمیسیون تخصصی‌تر از کمیته است.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: معتقدم نمایندگان این طرح را امضا خواهند کرد، زیرا حساسیت در اغلب شهر‌ها وجود دارد و آن‌ها هم دلشان می‌خواهد به مردمشان بگویند که چه اتفاقی رخ داده است.

وی تاکید کرد: کمیسیون ویژه باید با قید سه فوریت به مجلس بیاید و سریع شروع به کار کند. باید در اسرع وقت اعضایش مشخص شود تا ما بتوانیم در چندماه باقی مانده در مجلس دهم نتایجی را به دست بیاوریم و گزارش دهیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کشور در شرایط خوبی به سر نمی‌برد ما باید برای مردم احترام قائل شویم به همین خاطر مجلس باید هوشیارانه عمل کند.

وی درباره این که آمار‌های افراد بازداشت شده و یا جان باخته بسیار با یکدیگر اختلاف دارد، گفت: قصوری که در این زمینه رخ می‌دهد عدم اطلاع‌رسانی دقیق است، من به شخصه تلویزیون نگاه نمی‌کنم، اما گفته می‌شود اخبار به شدت یک سویه است که همین امر مردم را به سمت منابع دیگری سوق می‌دهد، آن هم منابعی که مشخص نیست صحت اخباری که بیان می‌کنند در چه حدی است.

سلحشوری ادامه داد: مردم عصبانی و سرخورده هستند، در این چند روز تحقیر شده‌اند. فشار اقتصادی از یک سو سرخوردگی از سوی باعث شده است امروز فکر کنند انسان بودن‌شان کتمان شده است.

وی تاکید کرد: نادیده گرفتن مردم بسیار خطرناک است، تصمیم‌گیران باید بدانند این کار چه عواقبی دارد، شاید تا یک مدتی مردم خاموش شوند، اما دل‌ها پر از کینه است که باید فکری کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با مردم حرف بزنیم، گفت: سال‌هاست تصمیم گیران با مردم در ارتباط نیستند وظیفه حکم می‌کند به مردم احترام بگذاریم، زخمی که خنده‌های آقای روحانی به دل مردم زد یک زخم کاری است.

وی درباره اینکه بعضی از نمایندگان اعلام می‌کنند قصد حضور در مجلس یازدهم را ندارند، زیرا اختیاری از خود ندارند، بیان کرد: نمایندگان در مجلس هفتم، هشتم و نهم هم اختیاری از خود نداشتند، اما هیچ کسی نمی‌فهمید، زیرا با هم همنوا بودند و همنوایی داشتند و از دستوری که داده می‌شد اطاعت می‌کردند.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: در این مجلس اختلافات دیده می‌شود، چون همنوایی نیست و نگرش یکسانی وجود ندارد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان