تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸

بهترین‌های جشن فوتبال آسیا؛ ایرانی‌ها دست‌خالی برگشتند

مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۹ میلادی در کشور هنگ‌کنگ برگزار شد تا برترین‌های قاره در این سال مشخص شوند.

جشن فوتبال آسیا

رویداد۲۴ مراسم بهترین‌های فوتبال آسیا امروز (دوشنبه) در هنگ‌کنگ آغاز بزگزار شد، در حالی که فوتبال کشورمان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخش‌های انفرادی و بهترین فدراسیون‌ها، برای کسب جایزه در پنج بخش انتخاب شده بود. فدراسیون فوتبال به‌عنوان کاندیدای برترین فدراسیون الهام بخشی، علیرضا بیرانوند به‌عنوان کاندیدای برترین بازیکن سال آسیا، سردار آزمون به‌عنوان کاندیدای برترین بازیکن بین‌المللی آسیا (شاغل در فوتبال خارج از آسیا)، مهدی جاوید به‌عنوان کاندیدای برترین بازیکن فوتسال آسیا و کتایون خسرویار به‌عنوان برترین مربی فوتبال آسیا در بخش بانوان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شدند که جایزه‌ای به هیچ‌کدام نرسید.

بهترین‌های سال آسیا؛ ایرانی‌ها دست‌خالی برگشتند

در ابتدای این مراسم، شیخ سلمان از دبیرکل و سپس از رئیس فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ تقدیر کرد. رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا سپس تقدیری از جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) داشت که در این مراسم حضور پیدا کرده بود.

الماس فوتبال آسیا: سلطان عبدالله، رئیس فدراسیون فوتبال مالزی این جایزه را کسب کرد.

لحظه به لحظه با مراسم بهترین‌های فوتبال آسیا

بخش بلندپروازی: اتحادیه فوتبال گوام موفق شد این جایزه را دریافت کند. فدراسیون فوتبال افغانستان و اتحادیه فوتبال یمن نیز در این بخش کاندیدا بودند.

لحظه به لحظه با مراسم بهترین‌های فوتبال آسیا

بخش توسعه فوتبال آسیا: این جایزه به فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ رسید که کره شمالی و سنگاپور را رقیب خود می‌دید.

لحظه به لحظه با مراسم بهترین‌های فوتبال آسیا

بخش الهام‌بخشی: اتحادیه فوتبال ژاپن برنده این جایزه شد. اتحادیه فوتبال کره جنوبی و فدراسیون فوتبال ایران در این بخش کاندیدا بودند.

لحظه به لحظه با مراسم بهترین‌های فوتبال آسیا

به رسمیت شناخته شدن از جانب رئیس AFC در بخش بلندپروازی: اتحادیه فوتبال برونئی دارالسلام برنده این جایزه شد. در این بخش اتحادیه‌های فوتبال گوام و فلسطین نیز کاندیدا بودند.

به رسمیت شناخته شدن از جانب رئیس AFC در بخش توسعه: اتحادیه فوتبال سنگاپور جایزه‌ای را دریافت کرد که برای کسب آن با اتحادیه فوتبال هنگ‌کنگ و فدراسیون فوتبال هند رقابت می‌کرد.

به رسمیت شناخته شدن از جانب رئیس AFC در بخش الهام‌بخشی: اتحادیه فوتبال چین در رقابت با سه اتحادیه فوتبال چین، ژاپن و مالزی موفق به دریافت جایزه شد.

بهترین مربی آسیا در بخش زنان: آساکو تاکاکورا از ژاپن. در این بخش کتایون خسرویار از ایران و نئونگروتای سراتنگویان از تایلند کاندیدا بودند.

جایزه بهترین مربی سال آسیا: جونگ‌یونک چونگ از کره جنوبی در رقابت با تسویوشی اوتسوکی و گو اویاوا از ژاپن این جایزه را دریافت کرد. جونگ‌یونک چونگ سرمربی تیم فوتبال جوانان کره جنوبی است.

برترین مرد سال فوتسال آسیا: توموکی یوشیکاوا از ژاپن در رقابت با مهدی جاوید از ایران و یوشی سکیگوچی هموطن خود جایزه این بخش را کسب کرد. این جایزه را مهدی تاج اهدا کرد.

بهترین بازیکن بین‌المللی آسیا (شاغل در فوتبال خارج از آسیا): هئونگ‌مین سون، مهاجم تاتنهام و تیم ملی کره جنوبی جایزه‌ را دریافت کرد. سردار آزمون، مهاجم زنیت و تیم ملی فوتبال ایران در کنار ماکوتو هاسبه، مدافع اینتراخت فرانکفورت و تیم ملی ژاپن به عنوان دیگر کاندیداهای این بخش معرفی شده بودند.

بهترین بازیکن جوان سال در بخش زنان: این جایزه به جون اندو از ژاپن رسید که با کارلی روستباکن از استرالیا و وانگ لینلین از چین رقابت داشت.

برترین بازیکن جوان سال در بخش مردان: کانگ این لی از کره‌جنوبی که با هیروکی آبه و دوان وان هائو از ویتنام رقابت می‌کرد، موفق به دریافت جایزه شد.

برترین بازیکن زن فوتبال آسیا: ساکی کوماگی بازیکن تیم المپیک لیون از ژاپن در رقابت با یینگ لی از گوانگدونگ هویجون چین و آشالاتا دوی لویتونگبام از تیم ستو اف‌سی اندونزی جایزه را دریافت کرد.

برترین بازیکن مرد فوتبال آسیا: اکرم عفیف بازیکن تیم السد قطر جایزه این بخش را دریافت کرد. علیرضا بیرانوند بازیکن پرسپولیس و تیم ملی ایران و توموآکی ماکینو، مدافع اوراوا رد دایموندز و تیم ملی فوتبال ژاپن در این بخش کاندیدا بودند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان