تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸

۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای انتخابات مجلس در کشور نام نویسی کردند

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: از آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکنون، تعداد ثبت نام کنندگان به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است و پیش بینی می‌شود تا پایان زمان قانونی، این تعداد به بیش از ۱۵ هزار نفر خواهد رسید.

۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای انتخابات مجلس در کشور نام نویسی کردندرویداد۲۴ جمال عرف روز سه شنبه در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات حوزه انتخابیه تهران, ری, شمیرانات, اسلامشهر و پردیس در جمع خبرنگاران افزود: تعداد کل ثبت نام شدگان نهایی در کشور در روز اول به نسبت زمان مشابه در دوره قبل افزایش را داریم بیش از ۱۵۰ نفر و در روز دوم بیش از ۱۰۰ نفر افزایش داشته است روز سوم هم شاهد افزایش این روند خواهیم بود.

وی یادآور شد: دوره قبل در مجموع نزدیک ۱۲ هزار نفر در کل کشور ثبت نام کردند و پیش بینی می شود با تدوام روند افزایشی کنونی این تعداد تا پایان مهلت قانونی به بیش از این مقدار برسد.

عرف اظهار داشت: در تهران آمار این مدت تا ساعت ۱۵ به ۶۳۲ نفر می رسد که برای امروز فقط ۱۷۸ نفر ثبت نام قطعی شده اند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در کل کشور نیز به نظر تعداد کل داوطلبان زن نسبت به دوره قبل در حال افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: به نظرم به روند افزایش ثبت نام کنندگان باید از دو منظر نگاه کرد, یکی اینکه وقتی افراد احساس می کنند می توانند داوطلب شوند افراد بیشتری امید دارند که بتوانند در عرصه تصمیم گیری وارد شوند و دیگر اینکه باید دید آیا این تعداد زیاد ثبت نام کننده مناسب است؟

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در ستاد انتخابات به لحاظ شکلی صلاحیت افراد مورد بررسی قرار می گیرد اما از نظر محتوایی باید کارآمدی و تسلط افراد ارزیابی شود و بررسی شود که فرد به درد مجلس می خورد یا نه.

وی اضافه کرد: به نظرم در دنیای امروز یکی از مکانیزم هایی که می تواند به عنوان یک فیلتر عمل کند احزاب است.

عرف اعلام کرد: احزاب می توانند در این سیستم بنشینند و بررسی کنند و افراد مناسب را معرفی کند و این همان مساله ای است که ما در لایحه اصلاح انتخابات در نظر گرفته بودیم اما آنچه که در قانون امروز است همین شرایط کنونی به شمار می رود.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: اگر قانونی باشد و ما بتوانیم فیلتری بگذاریم که کسانی که به لحاظ محتوایی هم شرایط بهتری داشته باشند قطعا کار هیات نظارت کمتر می شود.

وی بیان کرد: الان در ۲۰۸ حوزه و فرمانداری فرآیند ثبت نام انجام می شود و همه مشغول به کار هستند و امور به درستی در حال انجام است مشکلی نداریم و هماهنگ با هم حرکت می کنیم.

عرف افزود: همه به دنبال برگزاری یک انتخابات امن, پورشور و سالم هستیم.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: این دوره تلاش می کنیم بخشی از انتخابات را به شکل الکترونیکی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از خدمات الکترونیکی در این انتخابات در سه مرحله انجام می شود یادآورشد: در مرحله اول قطعا در این دوره احراز هویت ها به شکل الکترونیک انجام می شود یعنی ما دیگر شاهد استفاده از شناسنامه جعلی و متوفی نخواهیم بود.

عرف اظهارداشت: قدم دوم روند دریافت رای در پای صندوق های رای است که در حال رایزنی و گفت وگو هستیم که بتوانیم مسائل مرتبط را پاسخ دهیم و جلوتر برویم.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در مرحله سوم هم شمارش آرا الکترونیکی است ولی تلاش می کنیم تا جایی که بتوانیم کل فرآیند برگزاری انتخابات را به شکل الکترونیک برگزار کنیم.

وی در خصوص هزینه برگزاری انتخابات خاطرنشان کرد: آنچه که قاعدتا برای خود الکترونیک کردن دستگاه های احراز هویت که به حدود ۶۰ هزار دستگاه می رسد ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان