تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۷۶ نظر
در گفت‌وگو با رویداد۲۴ بررسی شد؛

چرا سید مجید حسینی نمی‌تواند ادعای فسادستیزی داشته باشد؟

سید مجید حسینی از آن اساتیدی است که با اساس قرار دادن آشفته بازار جامعه ایران و استفاده از ابزار‌های مختلفی همچون فریاد‌های شورانگیز پشت تریبون‌ها، ارائه نقد‌های بی در و پیکر و بی‌راهکار، رفتار‌های پوپولیستی و عوام فریبانه و ... توانست به موفقیتی نسبی دست یابد.

سید مجید حسینی

رویداد۲۴ سید مجید حسینی برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد. او از چهره‌های نزدیک به قالیباف است که از سال گذشته خود را به عنوان نماد عدالت آموزشی و مبارزه با فساد مطرح کرده است و البته می‌گفت قصد ورود به انتخابات را ندارد و سخنانش دغدغه‌های شخصی او هستند.

رویداد۲۴در گفت‌وگویی با مجتبی بابایی جامعه شناس و فعال سیاسی پوزیشن سیاسی و سخنان سید مجید حسینی را بررسی کرده است و اینگونه تحلیل می‌کند که او نمی‌تواند نماد مبارزه با فساد باشد.

متن سخنان مجتبی بابایی را بخوانید: سال پیش ویدئوی فردی ناشناس را دیدم که با شور آتشینی سخن می‌راند. وقتی دربارهاش پرس‌وجو کردم، گفتند آقای دکتر مجید حسینی هستند، استادیار دانشگاه تهران! جوابی که شنیدم ساعت‌ها مرا به فکر فرو برد، زیرا من که دانش آموخته دانشگاه تهران بودم اساتید دانشگاه تهران را به ویژگی‌هایی می‌شناختم که در سخنرانی این بزگوار نمی‌یافتم! ویژگی‌هایی از قبیل متانت، رعایت چارچوب گفتمان علمی، نتیجه گیری علمی، روشمندی گفتار و ...! آنچه که در ایشان می‌یافتم بیشتر هوچی گری سیاسی-اجتماعی بود تا سخنرانی علمی استاد دانشگاه تهران! بی اختیار یاد حکایتی از سعدی افتادم «یکی در صورت درویشان نه بر صفت ایشان، در محفلی دیدم نشسته و شنعتی در پیوسته و دفتر شکایت باز کرده و ذم توانگران آغاز نهاده و...»

حسینی بیشتر از اینکه به دنبال اثبات موضوعی و حل مسئله‌ای باشد، در پی کسب شهرت ناشی از فضای روانی ایجاد شده بود! برایم ملموس بود که از تشویق حضار به وجد می‌آمد و بیشتر ارضا می‌شد! بیشتر به دنبال این بود که از آشفته بازار جامعه ایران، نردبانی برای خود دست و پا کند تا اینکه این بازار شام را نظم و نسقی بدهد و بیشتر بر زخم‌های دیرین ایران و ایرانی نمک می‌پاشید تا اینکه مرهمی بگذارد!

خلاصه هزاران مشخصه دیگر در این بزرگوار می‌شد یافت که در هیچ یک از اساتید دانشگاه تهران وجود نداشت که عنان طاقتش از دست تحمل رفته و تیغ زبانش برکشیده و اسب فصاحتش در میدان وقاحت جهانیده و بر همگان دوانیده بود!

بیشتر که تحقیق کردم دیدم در سال ۱۳۸۸ از دانشگاه تهران فارغ التحصیل و سپس عضو هیات علمی دانشگاه تهران شده‌اند! با اندک محاسبه سرانگشتی دریافتم که ایشان در همان سال‌هایی که بسیاری از اساتید طراز اول دانشگاه تهران در دولت احمدی‌نژاد از دانشگاه‌های کشور اخراج و خانه نشین شدند، زمینه‌ای برای جذب هیات علمی شدن فراهم کرده‌اند. هرچند بر ما مردمان پوشیده خواهد ماند که ایشان با چه لطایف الحیلی این روند را طی کرده‌اند!

خلاصه؛ بر کنجکاوی ام افزوده شد و از همین روی سوابقشان را جستجو کردم و دریافتم که در آن سال‌هایی که درآمد‌های ناپایدار شهرداری تهران به صورت افسارگسیخته‌ای افزایش یافت تا شهرداری وقت صرف فعالیت‌های مثلا فرهنگی نزدیک انتخابات کند، مجید حسینی ۲ سمت مدیریتی در حوزه فرهنگی شهرداری تهران بطور همزمان بر عهده می‌گیرد! ابتدا مدیرعامل موسسه نشر شهر شهرداری تهران در دوره محمد باقر قالیباف می‌شود، اما تحت هیچ شرایطی حاضر نمی‌شود در باب فساد مطلبی ایراد کند و قلمی براند! صدای مجید حسینی در آن دوران درنیامد، زیرا واقعیت این است که در کشور‌های توسعه نیافته و در حال توسعه، افرادی که تحت بیرق سیستم فسادخیز، تربیت شده و رشد یافته‌اند در تلاش هستند تا طلایه دار و تریبون‌دار میدان مبارزه با فساد شوند، چون در این حالت است که می‌توانند جریان فسادستیزی را به هر سمتی که سردمدارانشان می‌خواهند هدایت کرده و از رسیدن آن به سرمنزل واقعی و حقیقی‌اش جلوگیری کنند.


بیشتر بخوانید: تبلیغات زیرپوستی مشاور قالیباف در مترو و صداوسیما/ سید مجید حسینی آماده انتخابات مجلس یازدهم!


شخصا معتقدم مجید حسینی و امثالهم تریبون نخبگان سیاسی اصولگرا هستند و نه تریبون توده مردم! اما این تریبون‌داران چگونه توانستند راهی برای ظهور و بروز خود پیدا کنند؟ طرح این سوال به شکست جریان سیاسی اصولگرا در جذب آرا نخبگان در انتخابات ۸۸ برمی‌گردد. این جریان از سال‌های ریاست جمهوری احمدی‌نژاد به این مهم پی برد که در بین نخبگان دانشگاهی و نظام آموزش عالی جایگاهی ندارد، فی المثل احمد توکلی به عنوان یکی از سردمداران این جریان در سال ۸۸ با نطقی عنوان کرد که آرا اصولگرایان به سرکردگی احمدی نژاد یک چندم آرا اصلاح طلبان در دانشگاه‌ها نیز نبوده است و همین احساس کمبود‌ها باعث شد جریان اصولگرا به فکر ایجاد پایگاهی در نظام آموزش عالی کشور بیافتد و برای ایجاد چنین پایگاهی سه استراتژی را در پی گرفت:
۱- اخراج اساتید اصلاح طلب دانشگاه‌ها به عنوان استراتژی کوتاه مدت
۲- جذب اساتید همفکر در دانشگاه‌های کشور به عنوان استراتژی میان مدت
۳- اعطای بورسیه و اعزام دانشجویان همفکر به کشور‌های پیشرفته به عنوان استراتژی بلندمدت

مجید حسینی از آن اساتیدی است که ذیل استراتژی دوم وارد فضای آموزش عالی کشور شد و به مرور زمان به دنبال ایجاد جایگاهی برای خود شد و در این راه با اساس قرار دادن آشفته بازار جامعه ایران و استفاده از ابزار‌های مختلفی همچون فریاد‌های شورانگیز پشت تریبون‌ها، ارائه نقد‌های بی در و پیکر و بی‌راهکار، رفتار‌های پوپولیستی و عوام فریبانه و ... توانست به موفقیتی نسبی دست یابد. اما هدفگذاری نهایی اصولگرایان چیزی فراتر از این بود! آنان به دنبال این بودند که جامعه دانشگاهی ایران به خصوص در حوزه علوم سیاسی، به جای اینکه با اساتیدی همچون حسین بشیریه و ... شناخته شوند با امثال مجید حسینی شناخته شود، اما از این مهم غافل بودند که کارشناسان و منتقدان علوم انسانی در ایران به دنبال فردی نیستند که بتواند پشت تریبون قرار گرفته، به دوربین خیره شده و خودش را با هزار شیوه موجه و غیرموجه همچون «طبل بلند بانگِ در باطن هیچ» به پرده نمایش عرضه کند!

همگان نیک می‌دانند که اساتید علوم انسانی ایران که به دنبال اصلاح جامعه بوده و در صف مبارزه با فساد بوده‌اند یا خانه نشین شده‌اند یا لب فرو بسته در گوشه‌ای خزیده و خون دل می‌خورند! آن‌ها نه همچون مجید حسینی همه روزه به صدا و سیما راه داده می‌شوند و نه تریبون‌ها و رسانه‌هایی که معلوم نیست از کدامین نهاد فرانهادی تامین مالی می‌شوند را در خدمت خود دارند!

رابطه مجید حسینی با مسئله فساد همان رابطه‌ای است که میثاقی با فوتبال دارد! همان رابطه بشیر حسینی با رسانه هست، همان رابطه یامین پور با سیاست است! اینان تماما افرادی هستند که جریان تمامیت خواه ایران می‌خواهد هرکدامشان را در حوزه‌ای به هر نحوی که شده به خورد مردم بدهد تا مردم نیز به مرور زمان گوششان را به منبر آنان بسپارند، زیرا از نظر توتالیتر‌ها اینها افرادی هستند که به راحتی می‌توان مدیریتشان کرد و چار‌های جز حرکت در مسیری که سرمدارانشان می‌خواهند ندارند!

جریان تمامیت خواه نیک می‌داند که مدیریت سیدمجید حسینی بسیار راحت‌تر از فلان استاد برجسته علوم انسانی هست و هر زمان که لازم باشد ترمزشان را می‌کشند و هر زمان که لازم بدانند دستور حرکتشان را صادر می‌کنند! پیاده نظام جریانی‌اند که تخصصشان در این است که چگونه مردم را از وقایع و فساد‌های اصلی منحرف کرده و افکار آن‌ها را به بیراهه بکشانند!

همانگونه که جامعه به آقای احمدی‌نژاد می‌گوید دیگر برای زدن حرف‌های روشنفکرانه و دفاع از آزادی‌های مدنی برای شما خیلی دیر شده است، بایستی به ایشان نیز گفته شود که دیگر برای شما مبارزه با فساد بسیار دیر شده است! بالاخره جامعه و مردمانش از خود خواهند پرسید که ایشان دیرزمانی در خدمت مجموعه‌ای بودند که شائبه‌های بسیاری در آن وجود داشته است و حق شهروندان شهرش تضییع می‌شده است، اما این بزرگوار در محکومیت آن همه تخلف، اعتراض و حتی کلمه‌ای بر زبان نیاورده‌اند و نخواهند آورد، زیرا اگر کلامی می‌گفتند نه تنها برایشان نان و نامی به ارمغان نمی‌آورد بلکه حقوق و مزایای مدیریتی اشان نیز قطع می‌شد! بایستی به ایشان توصیه کرد که ترجیحشان بر این باشد که گمنام بمانند تا اینکه به ویژگی‌ای اشتهار یابند که بویی از آن نبرده‌اند و مبادا خویشتن را به گونه‌ای معرفی کنند که آن‌سان نیستند!

پند آخر خلق را که بدانند بسیار کسان در خرقه دوستی خلق، در خدمت غیرخلق درآمده‌اند، زیرا که دشمن چو از همه حیلتی فرو مانَد، سلسله‌ی دوستی بجنبانَد، پس آن‌گه به دوستی کار‌هایی کند که هیچ دشمن نتواند...

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سید مجید حسینی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
27
75
ایشان به جای اینکه مجید حسینی را منصفانه نقد کند دق و دلی خود را درآورده و صد البته عافیت طلبی و بی عرضگی و ترسویی اساتید از بابت از دست دادن سنار سه شاهی حقوق ذلیلی که می گیرند را توجیه نموده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
7
38
فکر کنم این گفت و گو نیست یه یادداشته
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
25
19
آفرین بر سید مجتبی
محمدباقر
|
Germany
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
13
26
ایشون تو پیجشون تشریف دترن و مخاطب هم مدتهاست بالا و پایین تفکراتشون رو میخونن و مبینن و هر جا خواستن له یاعلیه شون نظر میدن. شما استاد محترم و تفکراتی با در و پیکر بفرما خودت رو به مردم عرضه کن
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
18
41
اگه نام مجید حسینی برای شما آزار دهندس پیشنهاد میکنم از بردن نام ایشون مجدانه اجتناب کنید و لطفا افکار و حرفهایی که در این مدت زدند رو نقد کنید
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
20
36
شما هم نمی تونی ادعای نقد داشته باشی ذهن مجید حسینی رو خوندی که فهمیدی دو رو و مزوّره ؟
رضا
|
Japan
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
15
38
اگه جوابی به مشکلات و انتقادات ایشون در مورد مافیای کنکور و کلاسها و کتابهای آمادگی کنکور داری بسم الله، وگرنه با تخریب شخصیت به جایی نمیرسی .
م ع
|
Germany
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
11
29
دلیلی نمیبینم آقای بابایی را بپذیرم فقط یک مشت ادعاست کرده اند و تهمتهای مبهم زده اند و تازه داستان آن درویشنما را سعدی خودش هم پاسخ نداد ایشان چگونه به خود حق میدهد درویش را محکوم شمارد. برخلاف نظر ایشان روند زندگی تا همانجا و بویژه تا امروز حق را به درویش داده و میدهد. من میترسم شناختی که ایشان از آقای حسینی دارند بر پایه همان شناختشان از درویش سعدی باشد. اینهم بفزایم متاسفم برای مردمیکه روشنفکرش پس هشتصدسال سعدی عدالتخواه را در پوشش درویش نشناخته است یا بعمد نمیخواهد بشناسد
ناشناس
|
Germany
|
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
2
3
پس کو چرانگذاشتید؟
ح ي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
25
20
خوشابه حال مجيد حسيني ، كه اينقدر نيچه ونوچه دارد ، منم بر اين باورم كه ادم هاي نيچه ونوچه دار ، خودشان به مافيا وصلند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
19
37
اقای مجید حسینی واقعا درد های مردم را بیان میکند ازجمله فاصله ای طبقاتی،مافیاو.... درود بر شرف شان
.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
19
37
مطمئنن هر کس با حرف های آقای حسینی مخالف است حتما زخمی از ایشان خورده و حرفی برخلاف منافعش زده شده.
درود بر عدالت خواهی دکتر حسینی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
16
24
واقعا عقده ای هستی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
11
22
شما اومدید منتقدو نقد میکنید واقعا که . شما باید از مشکلات بگید نه ضد کسی که داره از مشکلات میگه حرف بزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
6
14
خوب است خودتان هم میگویید آشفته بازار یعنی امثال خودتان که ادعای تحصیل کردگی دارید هم کاری نکردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
4
19
خب... اگه حسینی جای امثال زیبا کلام رو تنگ کرده، ما خیلی هم خوشحالیم
اب عصارنیا کوتل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
14
19
چندین سال در نشر شهر مدیر ما بود به حق رانت خوار و پوپولیست و ... هست ایشون، خدا شر این جور زالوها رو از سر مردم کم کند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
10
15
به دلیل اینکه به شما ها باج نمی دهد نمی‌تواند جزو افراد فسادستیز باشد.
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
13
6
شما جرات داری بیا باهاش مناظره کن . در مورد همین چرا و پرت هایی که نسبت میدی .از دور واق واق نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
تو لاتی ؟ این چه طرز حرف زدنه ؟ در شگفتم از سایتی که این مدل اظهار نظر رو اصلا منتشر میکنه
کبیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
آقای محترم نامبرده در پیش نام آقای حسینی مستمرا از کلمه بزرگوار استفاده کرده چرا شما ایقدر غیر مودب سخن برقلم رانده اید؟!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
10
15
مملکت پزشک پرور ،وکیل پرور و مردم کش شده با این مدیریت
سید مجید حسینی راست میگه
پزشک توایران بهشته براش
این حرف همی مردمه
پاسخ ها
سیف اله
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
کجا ایران بهشت پزشکاس !!؟؟
اکثرا دارن مهاجرت میکنن. بایه سرچ ساده میتونی بفهمی چقدر سرعت مهاجرت پزشکان زیادتر شده مجید حسینی فقط داره عوام فریبی می‌کنه
None of your business
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
9
14
همین نقد های خصمانه و دشمنی ها نشون میده دکتر حسینی دست روی جای درستی گذاشته... و حسابی اونجای مافیا و این مفت خورا را سوزانده... درود بر شرفش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
خیلی خوبه کسی جرات مقابله با رانت خوارها و مافیا را داشته باشد به شرط آنکه خودش از مافیاها و رانت خوارهایی که در تقابل با گروه دیگری از مافیاها و رانت خوارهاست نباشد ، خلاصه اش این هست : نبرد بین مافیاها نباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
6
اخراج استادان اصلاح طلب ، عده ای اصولگرا استادان اصلاح طلب را اخراج کردند و این چقدر بده ، اما اگر اتحاد استادان اصلاح طلب و اصولگرا ، استادانی که شبیه این دو جریان نیستند رااخراج کنند این خیلی خوبه ؟ و هیچ مشکلی نیست . کی به شما گفته صاحب ایرانید ؟ عمریست اسیر دامتان هست ایران غارت شده تمامتان هست ایران شاه و شیخ و امیر و سردارو وزیر ارث پدر کدامتان هست ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
3
7
لطفا نظرات آقای حسینی را مورد بررسی قرار دهید بطور مجزا نه اینکه آسمون و ریسمون کنید.
علیرضا دوست
|
Germany
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
5
10
اول سخن رانی مجید حسینی را گوش کردم.
بعد نقد حضرت عالی را مطالعه کردم.
سپس تمام نظرات را بررسی کردم.
و نتیجه ای که گرفتم این بود،
نویسنده این مقاله شخصی عقده ای، لیبرال، کج فهم ، و کسی بوده ه از این گونه افراد مثل مجید حسینی زخم خورده است.
فکراتان را درست کنید. یا علی
صادقیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
2
7
چطور است که دیگرانی که سخنانی به تیزی ایشان نگفته اند محکوم به حبس و ...می شوند اما ایشان به سرعت عضو هیات علمی و استاد دانشگاه و مسئول و مشاور می شود؟
دیگر این که آیا هر کسی به صرف منتقد بودن، بی آشنایی علمی و اشتغال عملی به یک رشته می تواند در مقام منتقد(دست کم منتقد دانشگاهی) باشد و لفاظی و نظرپردازی کند؟
چرا این دوستان، ادبیات انتقادی را به استهزا می گیرند؟ همه جای جهان، انتقادیون مستقل از ساختار هستند نه مجری پوزیسیون حاکم. ایشان کلیدواژه های ادبیات انتقادی را که اساتید ش با رنج و خون دل و عزت قلم توسعه داده اند در خدمت پوپولیسم خودشان درآورده است.‌ از توجیه وضع موجود و "طبیعی"نشان دادن آن با نهایت .... صحبت می کند، از آلودگی هوای تهران می گوید، ... اما از بانیان بنزین آلوده حرفی نمی زند. از افسردگی ملت بی پناه و شهروندان می گوید اما از عوامل‌ سرکوب اندیشه آزاد و دیگر علت های افسردگی نمی گوید. از هروئین دروازه غار می گوید اما از سازمانهای مردم نهاد دروازه غار که درشان را تخته کرده اند چون همنوا با آقایان نبوده اند نمی گوید. از فیلم و از همایش گرگ وال استریت می گوید اما از آقازاده ها و پدرشان و..... که سالها ایشان را به کرسی انتصاب نشانده نمی گوید، بدتر این که از فروش تراکم در شهر و افت کیفیت زندگی شهری می گوید اما از تراکم فروشی که شهردار شهر بود و خود ایشان مشاور شان بودند نمی گوید.
چرا دانشگاهیان جواب اینها را نمی دهند؟ به هرحال، به هر ضرب و زوری بوده اکنون اینها کرسی دار دانشگاهند.

بیچاره آزادی و عدالت که اینها پرچمدارش هستند.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
7
3
نه این نه اون لعنت به هردوتاشون
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
3
5
تا بوده همین بوده افرادی که از حقایق تلخ جامعه پرده برداشته و دست مفسدان را رو کرده اند پیوسته مغضوب بوده اند تهمت و فحش هم چاشنی سخنانشان بوده عجیبه که بعضی از کامنت گذاران فریب چند بار کلمه بزرگوار گفتن این آقا را خورده و مقاله سراپا فحش و ناسزا را ندیده اند حالا باید آقای دکتر حسینی با این حرفای صدمن یه غاز میدان را خالی کند؟ هرگز این اصلاحطلبای فساد انگیز مفسده جو جز ویرانی مملکت و افتادن در دامن دشمنان چیزی دیگه نمیخوان
مخمل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
3
4
شما که منتقد دکتر حسینی هستی در این آشفته بازار از سمتهای که تا حالا خود داشته ایید هم بفرمایید تا همگان بدانند سهم وسهمیه شما در وجود و ظهور این بی سرو سامانیها چند درصد است؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
2
0
ترك برداشته تختِ تسلّط
سياهى مى زنَد، بختِ تسلّط
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
4
6
باسلام.بانظرآقای بابایی اصلاموافق نیستم ودکترمجیدحسینی اونی نیست که ایشون میگن ایشان سرمایه داری وغرب راخیلی خوب شناخته وتصویرسازی می کندایدئولوژی ایشان بسیارمتعالی وژرف است بنده ایشون رو قبول دارم وبهش اعتقاددارم موفق باشند.انشااله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
5
4
آیا شما برای رضای الهی مطلب مینویسی؟
دستورات شما از کجا صادر می شوند؟
بی دلیل تصمیم به کوبیدن کسی گرفتی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
4
4
در هنگام خواندن این نقد، احساس نکردم که نویسنده صداقت دارد.
بهرام‌
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
3
3
آقای محترم
لطفا‌پشت سرگویی ممنوع
جرات داری باهاش مناظره کن
و نتیجتا این مردم‌هستن که متوجه میشن حق با کیه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
2
2
نظرات رو خوندم
صحبت از علوم انسانی در ایران و چه بسا سایر کشور ها ی مشابه فایده نداره این کشور خیلی وقته به خودش باخته مردم ما نمیدونند حق چیست که حالا بخوان طرفدار واقعی حق رو شناسلیی بکنند جالب بود برام که از کلمات خود آقای حسینی استفاده کردنده بودند که مخالفاشون لیبرال هستند چند نفر تو جامعه عوام ما معنی لیبرال رو میدونند واقعا؟تو ایران روشن کردن فکر مردم اینقدر سخته که چه بسا نیاز به آتش زدن خود داشته باشه
البته تو فرهنگ عامه داریم خلایق هرچه لایق وقتی مردم خودشون سمت امثال حسینی میروند چه میشه کرد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
4
1
هنگام مطالعه این مطلب اصلا متوجه نشدم ک نویسنده حامی اصلاح طلبان و لیبرال ها هست
محمد
|
Romania
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
3
0
همانطور که مسئولین اصلی در جایگاه اپوزیسیون صحبت میکنن. ایشون همین کار میکنه.حرف ها دکترسید مجید حسینی درست و قشنگ ، همانطور که صحبت رهبران کشور از فقر و بی مدیرتی شکایت میکنن درست و قشنگ است و گویا افراد دیگری مسئول این مدیریت اشتباه هستند. همانطور که سرمایه داران ،نقد سرمایه داری را میکنن.
علی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
3
3
خدا لعنتتون کنه، الا کاری به ذات مجید حسینی و احمدی نژاد و یامین پور و بشیر حسینی و امثالهم ندارم اما شما بی وجودا از میسوزین ک اینجوری دست به تخریب زدین . جریان اصلاح طلب ک منبع انواع و اقسام فساد و لجن پراکنیه اونوقت به پاچه‌ی بقیه رو میگیرین...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
1
0
واقعا که سیستم تو گمراه کردن مردم و حکومت بر جاهل بهترین عملکرد رو داره.آخه مردک بی هنر اگر مردی به مردم آگاه و مطالبه گر حکومت کن.نه این که واسه حفظ حکومت سعی کنی مشتی بی سواد به جامعه اضاف کنی
نیکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
3
3
نمی تونم دقیقاً بیان کنم چرا و بچه نیتی دکتر مجید حسینی مطالبش را بیان می کند؛ این قضاوت سخت است
ولی مطمئناً بالای 80 درصد صحبت های ایشان در مورد مافیای کنکور و مافیای درمان به صورت کاملاً ملموسی می دانم که صحیح است؛
امید که چشم حق بینی داشته باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
3
2
یکی علم مبارزه با فساد برداشته چرا شما ناراحتی؟ میگه چرا مردم به صحبتای این بی سواد گوش میدن چون از امثال شما با سوادها چنین چیزایی نشنیدن! برای این مسایلم باید حسادت بکنید
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
3
1
به نظر من سخنان شما بیشتر یک یادداشت بی ثمر بود تا نقد. عدم صداقت و نفع طلبی نویسنده کاملا مشهود بود. و این دشمن ستیزی شخص نویسنده گویای این بود که تمام سخنان جناب حسینی به ضرر شخص امثال ایشان است.
علی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
2
2
خبرگزاری شما چرا وقتی حرف حقی کسی میزنه طرف رو میکوبه
کیان ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
1
0
من با مجید حسینی برخوردی نداشتم ونقدهایی هم به ایشون دارم ولب آقای بابایی یک جوری حرف میزنند انگار اصلاح طلبان ضدفساد فاقد رانت و فرهیخته هستند. ایشان رو به مناظره دعوت می کنم. سوابق و حقایقی درباره سران اصلاحات و مثلا نخبگان دانشگاهیشون. هست که بعید میدونم با افشای اونها بتون در آخر مناظره سرشون رو بالا بگیرند و کمر راست کنند. اگر مناظره نکردید لطفا زبان به گزافه باز نکرده و اندر خم بلایی که مثلا نخبگان اصلاحات در ۸ سال اخیر بر سر ملت ایران آوردند و در ۲۵٠٠ سال گذشته بی سابقه هست بمانند و بیاندیشند که اگر به راستی خدایی هست باید از مزخرفاتی که در طول سی سال گذشته به خورد ملت دادند عذرخواهی کنند
اکسیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
1
0
میدونید موضوع چیه؟نه حرفها و مواضع آقای حسینی صادقانه و از سر دردمندی و اصلاح هس و نه نقدهای مقابل به ایشان.همه بفکر جذب افکار مردم بسود خودشون هستن و بس.سالها و سالها هر کدوم اینا در مصدر امور بوده و مردم عمل انها را دیده اند.بسی تاسف ک هنوز هم عده ای با شنیدن سخنان پرشور یک طرف باز هم تحت تاثیر قرار میگیرند.چند بار .....؟
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
3
1
اول بگم که قلم قوی ای داشتید و معلومه که فلان و بهمان
دوم هم بگم که تازه با کلام آقای حسینی آشنا شدم و قعلا نظرم مثبته مگر اینکه خلافش ثابت بشه
اما اینکه بر ایشان عیب گرفتید که مثل اساتید دانشگاه تهران نیست باید گفت که (گاه باشد که کودک نادان، به خطا بر هدف زند تیری)
خروجی اساتید دانشگاه تهران رو داریم می بینیم. هم خودشون و هم شاگردانشون.به استثنای عده ای پاک و پاک سرشت که سر سفره ننه بابای خوبشون بزرگ شدن،‌بقیه یک مشت کپی پیس کن خودبزرگ بین هستند که تاب تحمل روش ها و سخنان جدید علمی را ندارند چرا که همه اعتبارشان را از همان جویده شده و بالا آورده های علم غرب وام گرفته اند.
آنقدر به نظریات منسوخ علوم غربی باور دارند که مرحوم صاحب اثر هم باور نداشت!
مجلس ایران به یک وزیر علوم جوان، رای اعتماد نداد به جرم شبیه نبودن و نداشتن سابقه در دولت های قبل غافل از اینکه شبیه نبودن به این ها یک امتیاز است نه یک عیب!
حسن وطن پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
0
اگه کسی برای خدا بخواهد کاری کند عمل میکنه نه فقط حرف بزنه راه کار ارایه میده و در صدد اصلاح هستش. سخنی که از دل بر آید لاجرم بر دل نشیند
آقای رجب علی خیاط که چشم برزخی داشت روحش شاد گفته بود یه روزی از چهار راه مولوی تا چهار راه بعدی پیاده میرفتم فقط یک آدم دیدم بقیه شبیه حیوان سگ و خوک وغیره بودن بله درود بر شما تحصیل کرده های دانشگاهی .
اهورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
2
1
انصاف هم خوب چیزیه.
اینکه ایشون میگه چرا یه کارگر بعد از 27 سال ،باید همچنان قرار داد یکماهه امضا بزنه، حرف پوپولیستیه؟
معلومه بر خلاف منافع حضرتعالی و دوستات حرف زده که اینقدر برافروخته شده ای، عزیز دل برادر
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
1
3
جناب حسینی مشخصا دنبال قدرته و با این حرفها خودشو مطرح می کنه.
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
2
1
شما خودت قلم به دست کدوم جریان هستی سخنان شما هم آنقدر بی بو نیست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
0
2
برای عدالت خواهی باید پاک بود نمیشه با خرده شیشه داشتن به صاف کردن دل دیگران مشغول شد کسی که جمع هزینه های سفرهای غیر ضروری ش به خارج از کشور میشد بیمارستان یه شهرستان منطقه محروم رو تکمیل کرد بیاد و فریاد عدالت خواهی بزنه یه کم قضیه داره
شفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
0
3
سلام و درود، ممنونم از مطالب مهم شما، ایکاش توده مردم بیشتر مطالعه و تحقیق کنند و بازیچه ی حمال قدرت و پوپولیسم نباشند. حمال قدرت موظف است با حرفهای زیبا، مردم را مقابل هم قرار دهد تا همو تیکه پاره کنند. مجید حسینی به خوبی از پس این وظیفه برآمده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
1
2
چرا زیبا و متین این موجود فاسد رو نقد کردید ، درود بر شما
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
3
1
خیلی گفتگوی یک طرفه ، غیر عقلانی و حیف وقت بود ، متاسفم برای نحوه تخریبتون
یونس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
3
1
یه مشت چرندیات برا خودتون بلغور کردین به اسم نقد؟؟؟؟
متن شما سراسر پر بود از نفرت و کینه ،پر از بازی های جناحی .فریادهای این شخص قطعن منافع شمارو میزنه ک اینجوری نتونستین تحمل کنین و اومدین برای تخریبش وقت مارو گرفتین با این چرندیات....اگه علمی نیست ،اگه راهکار نداره ،خب یه نفرتون بره رودررو باهاش مناظره کنه .شماااااا دستتون برا مردم رو شده .شماها هیچی نیستین .یه مشت حقیر به دردنخور رانتی و طرفدار اشرافی گری ک نمیتونین شخصی ک نقدتون میکنه رو بربتابین .شما جریانی هستین که کسی ک نقدتون کنه رو بی هویت خطاب میکنین .شما درواقع همواره ذاتتون برابر با گدایی کردن از غربیاس و اسمشو وقیحانه میذارین روشنفکری .این متنو خوندم مطمعن شدم شما داغونای دوزاری خیییییلی بدبختین
صدرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
2
0
سید مجید حسینی وجودش رو داره که هر جایی با هرکسی مناظره کنه ، به جای پارس کردن از دور به یک شیر ، برو و جواب سوالاتت رو در حضور مردم ازش بگیر ،
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
1
1
نقد بسیار عالی بود مجید حسینی یک پوپولیست تمام عیار هست،که از منافع قدرت طلبان بهره می برد ولی ادعای اصلاح امور دارد،در همین چند وقت اخیر یک سفر به دوبی و یک سفر به ترکیه داشته،سفرهای خارجی متعدد میره معلوم نیست چطور با حقوق استادیاری دانشگاه این همه سفر میره،یار غار قالیباف بوده و هست،متأسفانه یکی از علل عقب ماندگی ما ایرانیان همین هست که مطالعات دقیق نداریم،هر کسی چهار تا کلمه عوامفریبانه غیر مستند بزند عاشقش میشیم و...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
0
1
مجید حسینی عامدانه یا ناخودآگاه به عامل دبی برای فرار پزشکان از ایران شده است پزشکانی که با هزینه این ملت پرورش یافته اند بعلت غیر سودده شدن پزشکی و توهین به پزشکان از خدمت به ایرانیان کنار گذاشته میشوند .نمیدانم مزدی هم از دبی و اسرائیل دریافت کرده است؟
الهه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
1
0
همش قضاوت بود و توصیف. به جای منطق و استدلال. هر چند مجید حسینی رو تایید نمیکنم. چون شناخت زیادی ازش ندارم.
افسانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
0
0
خب این آقای مبارز میدان های فساد الان که افتضاح سفر خانواده قالیباف و آپارتمان و سیسمونی خریدن در ترکیه رسوا شد هم مبارزه کرد؟؟؟ یا نه دیگه ایشون فقط وقتی پای چند تا پزشک و مدرس معمولی وسط هست یاد مبارزه با فساد می افته؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
0
0
دریک جمله بابای مجید حسینی پسرخاله قالیباف هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
0
0
سلام عکسای امارات اقای دکتر حسینی رو تو سایت ها دیدیم فهمیدم ایشون چقدر فساد ستیزن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
0
0
هرجور که صحبت میکنه هرنیتی که داره که ممکنه جلب توجه باشه وبه نفع هر حزب وتفکری که حرف میزنه مهم‌ نیست مهم‌این است که چه‌میگوید و حرفهایش دروغ نیست بدبختی مملکت ما امروز یک دلیل دارد و‌آنهم تفکر لیبرال سرمایه دارییست او دقیقا راست میگوید راه حل هم همان فرموده امام است که فرمود غرب گراها در مملکت نباشند یعنی خاتمی وروحانی به گفته ی امام‌خمینی به مملکت ضربه میزنند که البته زده اند
ST
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
0
0
سلام ایشون حرف و صحبتش مثبت وبه نفع مردم عادی هست همین.بنده مخلص حرف حسابم.از مناظره ایشون وحرفاشون درباره پزشکان خیلی خوشم آمد.ایران بهشت پزشکان هست.خصوصا این روزا خدا نکنه کسی گذرش به مطب دکترابیفته.وانشاالله کسی در ایران مریض نشه .جدا از گرانی شدید دارو پزشکان مثل سر گردنه لختش میکنن.جهت ناخن دخترم رفتم پیش ارتوپد.منشی قبل از هرچیز ۱۰۵ هزارتومن ازم گرفت .بعد ۴ساعت رفتم پیش دکتر دست بچمو با وسایلی که خودم از بیرون گرفته بودم کمک دکتر بست.امدم بیرون دوباره منشی گفت باید ۴۰۰گرفت
علی
|
Ireland
|
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
0
0
سلام، ایشان حرف حق را میزند،سعی کنیم بفهمیم.
Gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
0
0
هر جا که نظرات طرفداری و هشتک طرفداری از کسانیکه در صدا و سیما راه دارند باشه متنفرم و غیر قابل اعتماد .در لباس خلق .عزیزان نویسنده میگه اونموقع که در شهرداری قالیباف سمت داشت و دزدی میشد چرا لب نگشود و حرف نمیزد؟.ضمنا میگه بیمارستانها مال کی هست؟ میشه خودش بگوید مال کی هست؟ اگر گفت من هم عقیده شما میشم.بگم بگم که نشد حقیقت
بشارت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
0
0
سلام علیکم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
0
زندگی شخصی ایشون و سفر ایشون به دبی، چه ربطی به فساد مالی پزشکان و فرار مالیاتی این قشر مرفه داره؟
سفر حسینی به هر جایی به ما لطمه نمیزنه اما فرار مالیاتی و مافیا گری پزشکان جامعه رو عقب میبره.
یه کم فکر کنیم
سمانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
با سلام ایشون بحق از بی عدالتی میگن در حوزه آموزش و سلامت و حرفاشون جز حقیقت چیزی نیست کسانیکه که به مخالفت ایشون حرف میزنند خودشون بخشی از جامعه سرمایداری در ایران هستند وگرنه هیچ آدمی از حرف زدن از بی عدالتی انتقاد نمیکنه مگر خودش جز جامعه ذی نفع باشه، ایشون بارها گفتن حرف ما حقوق پزشکان نیست حرف اختلاف حقوق معلم و پزشک هست و هیچ کجای دنیا برای پزشکان بهتر از ایران نیست چون مالیاتی ازشون گرفته نمیشه هرکجا برن باید نصف درآمدشون رو مالیات بدن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
0
0
تمام حرفاتون چیزی جز حقیقت نیست. ایشون هم جزوی از این سیستم فاسد هستند که دغدغه ای جز تغذیه از خون بی رمق و بی جان پیکر ایران ندارند. گرگی هستند در لباس بره. امیدوارم به زودی دستشون بر همگان رو شود.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
0
0
آقاااایانِ حضراااات..ایشون قصدشون پررنگ کردن اصلاح طلبا نیست و اکثرا متوجه نیت نویسنده این مطالب نشدن..ایشون میگن آقای حسینی چرا وقتی زیربیرق فلان شخص بودی و ازین کمبودها و فسادها چیزی نگفتی؟ ضرب المثل قدیمی میگه عروس وقتی تنگش میگیره آش شب عروسی یادش میفته..منظور این نویسنده هم دقیقا اینه که آقای حسینی تو اون دوران قاووت تو دهنش بود؟وگرنه اصلاح طلب جماعت مضراتشون برکسی پوشیده نیست..همینطور اصولگراها!سگ زرد برادر شغاله.آقای حسینی الان که ازین نمد کلاهی نصیبش نشد طبل رسواسازی دیگران رو داره میکوبه مث احمدی نژاد که متحجررررر ترین دیدگاهها رو داشت اما الان سنگ آزادی به سینه میکوبه و کیست که نداند احمدی نژاد اکثر دانشگاهها رو خالی از اساتید خوب کرد وبنام خس وخاشاک شهربدرشون کرد ورسوایِ عالم..اما بقول معروف الان داره ادای تنگا رو درمیاره..
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
0
0
تا یکی پیدا از ریشه مشکلات صحبت کنه یه عده مفت خور منفعت طلب..که سودشون خفه بودن اشخاص هست..صداشون در میاد..دروود بر دکتر حسینی و آتش دوزخ به اصلاح طلبان بی هویت دنیا پرست.
تیرتپرتر
|
United States of America
|
۰۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
0
0
اقایی که تومار مینویسی و فضارواشغال میکنی از خودت بحرف ونبه جای دیگران .
نظرات شما
پیشخوان