تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

بازداشت ۷ متهم به فساد مالی در پرونده قیر خراسان شمالی

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تاکنون هفت نفر از متهمان و متخلفان اصلی پرونده قیر در این استان بازداشت شده‌اند که احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

بازداشت ۷ متهم به فساد مالی در پرونده قیر خراسان شمالیرویداد۲۴  حجت الاسلام اسدالله جعفری  اظهار داشت: در این پرونده، سوء استفاده مالی نسبتا گسترده به صورت شبکه ای و باندی انجام شده است و بر اساس گزارش های رسیده از سربازان گمنام امام زمان(ع)، هفت نفر از مسوولان وقت در آن تخلف داشته اند.

وی افزود: متهمان، در زمینه اختصاص رایگان قیر رایگان، به علت نبود نظارت بر اجرای درست، سبب سوء استفاده پیمانکار شده است که البته با تبانی مسوولان وقت بوده است.

وی گفت: این موضوع در دستور کار و پیگیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قرار گرفت و تحقیقات در شعبه ویژه آغاز شد، تاکنون هفت نفر از عوامل اصلی، دستگیر شده اند که ۶ نفر بازداشت به سر می برند و یک نفر به قید وثیقه آزاد شده است.

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: یک نفر از این افراد، معاون سابق استاندار خراسان شمالی است، ۲ نفر از مدیران کل، ۲ نفر کارشناس و یکی از شهرداران، در بازاشت موقت به سر می برند.

وی افزود: پس از شناسایی اموال، بخش قابل توجهی از اموال سوء استفاد شده، مسترد شده است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تلاش در این زمینه ادامه دارد و بر اساس آخرین آمار و اطلاعات، احتمال اینکه افراد دیگر دخیل و مرتبط با این پرونده شناسایی شوند، وجود دارد.

حجت‌الاسلام جعفری پیش‌تر گفته بود که ۲ مدیر سابق و شماری از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان به اتهام ارتشای ۱۱ میلیارد و ۹۰۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، پول‌شویی و اختلاس ۲۵ میلیارد ریال و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۱۱۱ میلیارد و ۲۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال در زمینه توزیع قیر رایگان دستگیر شده اند.

حجت‌الاسلام جعفری اظهار داشته بود: در پی رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در بررسی نحوه توزیع قیر رایگان در استان مشخص شد در این حوزه و در یک فرایند پیچیده نوعی فساد مالی توسط تعدادی از مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی افزوده بود: با توجه به ماهیت جرایم ارتکابی و نیز ابعاد مختلف موضوع، متهمان با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان مرکزی بجنورد شده اند و پرونده قضایی متشکله هم اکنون در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد و زیر نظر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، در حال رسیدگی است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازداشت ، اختلاس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان