تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

تهدید به بمب گذاری در ۳۰ ایستگاه مترو مسکو

رسانه‌های روسیه از تهدید بمبگذاری در بیشتر از ٣٠ ایستگاه مترو در روسیه خبر داده اند.

تهدید به بمب گذاری در ۳۰ ایستگاه مترو مسکورویداد۲۴   رسانه های روسیه به نقل از. وزارت موقعیت های اضطراری روسیه با اعلام این خبر افزودند: یک فرد ناشناس با ارسال پست الکترونیکی به این وزارتخانه مدعی شده است که در بیش از ٣٠ ایستگاه متروی مسکو بمب و مواد منفجره جاسازی کرده است.

در حال حاضر نیروهای امنیتی روسیه و عوامل وزارت امور اضطراری این کشور در حال بررسی این موضوع هستند و تدابیر امنیتی در متروهای مسکو تشدید شده است.

پیام‌های تهدید آمیز از دو سال پیش در روسیه آغاز شده و به چالشی جدی برای دستگاه امنیتی این کشور تبدیل شده است.

در رویداد مشابه دیگری، چند ماه پیش خبرگزاری روسیه امروز و کاخ وزارت امور خارجه روسیه تهدید به بمب گذاری شده بود که به همین دلیل نیز کارکنان هر دو دستگاه از ساختمان‌های خود تخلیه شدند.

موج جدید تهدیدهای تلفنی با وجود آنکه قانون جدیدی در روسیه برای تشدید برخورد با چنین اقداماتی تصویب شده است از چندماه پیش دوباره از سر گرفته شد.

مقامات امنیتی روسیه بارها اعلام کرده اند که اکثر این پیام‌ها از خارج از کشور و حتی اوکراین صورت می‌گیرد با این وجود هنوز گزارشی برای دستگیری افراد یا متهمان در این زمینه گزارش نشده است.

هر از چند گاهی تهدید تلفنی در روسیه باعث می‌شود که برخی از مجتمع‌های تجاری یا مراکز بزرگ فرهنگی، اجتماعی یا ترابری روسیه تخلیه شوند و به کنترل نیروهای امنیتی و ویژه درآید.

تاکنون هیچیک از این تماس ها جدی نبوده است اما در فرودگاه‌ها باعث تاخیر پروازها و نگرانی مردم شده است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مترو ، بمب گذاری
نظرات شما
پیشخوان