تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

کالدرون به ژنرال چسبید!

تیم فوتبال پرسپولیس با گل زیبای ترابی و یک گل به خودی به دشواری از تیم قابل احترام مجید جلالی سه امتیاز گرفت تا در جدول رده بندی با یک امتیاز اختلاف نسبت به استقلال در رده سوم قرار بگیرد.

کالدرون به ژنرال چسبید!رویداد۲۴   در این بازی گل های پرسپولیس توسط مهدی ترابی 52 و عبدالله حسینی مدافع گل گهر در دقیقه 79 به ثمر رسید و علیرضا ابراهیمی در دقیقه 87 یکی از این دو گل را پاسخ داد. این مسابقه در لحظات پایانی به جنجال کشیده شد.

هفته چهاردهم لیگ نوزدهم، سه‌شنبه 19/09/98، ساعت 17:30، ورزشگاه آزادی
داور: اشکان خورشیدی کمک ها: حسن ظهیری و سعید قاسمی

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی، محمد انصاری، مهدی شیری، احمد نوراللهی، محسن ربیع خواه، مهدی ترابی(87 کمال کامیابی نیا)، بشار رسن(83 مهدی عبدی) ، وحید امیری(66- فرشاد احمدزاده)، علی علیپور

سرمربی: گابریل کالدرون

گل گهر:

میلاد فراهانی، علیرضا ابراهیمی، مهران گلزاری، عبدالله حسینی، حسام پورهاشم، یوسف وکیا( 85 - محسن طرحانی)، امین پورعلی، مهرداد عبدی( 85 مهرداد عبدی)، بهنام برزای، رضا محمود آبادی(70 - علی قربانخانی)، پیمان رنجبری

سرمربی: مجید جلالی

کارت زرد: بهنام برزای(83)و(4+90) علیرضا ابراهیمی(1+90) از گل گهر مهدی عبدی(88) محمد انصاری(2+90) از پرسپولیس

اخراج: بهنام برزای(4+90)

 

شرح گل ها :

پرسپولیس 1 گل گهر 0 (دقیقه 52، مهدی ترابی): حرکت پا به توپ مهدی ترابی با سوپرشوت وی او ادامه یافت و در نهایت تبدیل به گلی دیدنی شد. شوت هافبک موثر پرسپولیسی ها بالاتر از دست دروازه بان از بالاترین نقطه سه کنج چپ دروازه گل گهری ها تبدیل به گل شد.

پرسپولیس 2 گل گهر 0 (دقیقه 80، گل به خودی) : حرکت هجومی پرسپولیسی ها در این دقیقه با پاس به موقع مهدی ترابی ادامه یافت و علی علیپور که تنها دروازه بان گل گهری ها را روبرو خود می دید و در حالی که تصور می شد وی توپ را به دروازه این تیم بزند با ارسالی کوتاه قصد داشت تا دیگر بازیکن پرسپولیس را صاحب توپ کند اما برخورد این توپ به پای عبداله حسینی، مدافع حریف وارد دروازه شد.

پرسپولیس 2 گل گهر 1 (دقیقه 89، علیرضا ابراهیمی) : در حالی که سرخ پوشان با خیال راحت تری نسبت به بازیکنان حریف بازی می کردند ارسالی دقیق روی دروازه این تیم با ضربه سر دیدنی مدافع پیش تاخته گل گهری ها یعنی علیرضا ابراهیمی دروازه بیرانوند را باز کرد.

 

اتفاق ویژه

بهنام برزای مهاجم آبادانی گل گهر در نیمه دوم با دو کارت زرد از بازی اخراج شد و جو بازی را به هم ریخت. برزای که سابقه حضور در استقلال را دارد از اواسط نیمه دوم در درگیری لفظی با بازیکنان حریف از سوی اشکان خورشیدی دوبار جریمه و در نهایت از زمین بازی اخراج شد تا مسابقه بعدی تیمش را هم از دست بدهد. اتفاقی که موجب خشم شدید مجید جلالی شد.

 

بهترین بازیکن

مهدی ترابی در دیدار مقابل گل گهر ششمین گل فصل به نام خودش ثبت کرد تا بار دیگر عصای دست کالدرون و تیم پرسپولیس بشود. البته این تنها تاثیر مستقیم ترابی روی سه امتیاز پرسپولیسی ها نبود و او پاس گل دوم بازی که البته با اشتباه عبدالله حسینی گل به خودی شد را نیز ارسال کرده بود که مثل بازی های اخیر سرخپوشان ویژه ترین چهره تیمش و البته بازی باشد.

 

دقایق حساس: دقیقه 1 - حمله پرسپولیس از سمت چپ ، پاس رو به عقب ترابی با سانتر محمدانصاری همراه شد اما ضربه سر علیپور از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه 12 – حرکت گل گهری ها در این دقیقه دروازه سرخ پوشان را با خطر روبرو کرد اما توپ ارسالی توسط مدافعان پرسپولیس دور شد.

دقیقه 27 – ارسال رسن روی دروازه گل گهر فرصت خوبی برای پرسپولیسی ها به وجود آورد اما گلر گل گهری ها این توپ را دور کرد.

دقیقه 29 – شوت سنگین انصاری از فاصله سی متری با سیو میلاد فراهانی راهی به دروازه گل گهر نیافت و یک کرنر برای پرسپولیسی ها به همراه داشت.

دقیقه 34 – گل گهری ها باز هم میل به دروازه پرسپولیس کردند اما توپ آنها راهی به دروازه بیرانوند پیدا نمی کند.

دقیقه 46 – اولین حمله در نیمه دوم توسط پرسپولیسی ها صورت گرفت اما در نهایت این مدافعان و دروازه گل گهر بودند که دروازه خودی را بسته نگه داشتند.

دقیقه 47 – ضربه خطرناک نوراللهی در حالی که چیزی نمانده بود تا دروازه حریف را باز کند در نهایت با برخورد به پای مدافع سیرجانی به بیرون رفت.

دقیقه 59 – ارسال دیگری از سوی گل گهری ها دروازه پرسپولیس را با تهدید روبرو کرد اما در نهایت اتفاقی جز یک اوت به همراه نداشت.

دقیقه 62 – ارسال کرنر روی پرسپولیسی ها خطرناک ترین فرصت گل گهری ها برای گلزنی به وجود آمد اما ضربه سر مدافع این تیم از کنار دروازه به بیرون رفت.

درحاشیه

* نزدیک 30 هزار نفر در تماشاگر دیدار امروز پرسپولیس برابر گل گهر هستند. این در حالی است که فراخوانی جدی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه انجام شده بود.

* بازگشت محمدحسین کنعانی زادگان و بازی نکردن سیدجلال حسینی مهمترین تغییر ترکیب پرسپولیس است.

* مجید جلالی سرمربی گل گهر که قدمت مربیگری اش در حد گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس و حتی بیشتر از او است به عنوان پرسابقه ترین مرد نیمکت های لیگ برتر مقابل پرسپولیس صف آرایی کرده است.

*گابریل کالدرون همچنان صورت خود را با شالی قرمزرنگ پوشانده تا نشان دهد با سرمای تهران هنوز کنار نیامده است.

* مهدی ترابی ستاره اینروزهای پرسپولیس رشد خود در فوتبال ایران را مدیون مجید جلالی است و به همین دلیل در ابتدای مسابقه برای گرفتن رخصت نزد او رفت.

*تلاش مهدی ترابی در دقیقه 5 برای زنده کردن یک توپ مرده تشویق شدید هواداران را در پی داشت. البته استارت سریع ترابی با پاس اشتباه محمدانصاری به دلیل آفساید هدر رفت.

*بهنام برزای مشهورترین چهره تیم گل گهر محسوب می شود.

*باخروج سیدجلال حسینی از ترکیب سرخپوشان بازوبند کاپیتانی به احمدنوراللهی تعلق گرفته است.

* اولین اعتراض به داوری در دقیقه 20 و در پی خطای محمدحسین کنعانی زادگان به روی مدافع چپ گل گهر رخ داد که با تشخیص داور توپ به تیم میهمان تعلق گرفت. کنعانی زادگان عقیده داشت در این صحنه مرتکب خطایی نشده است اما اشکان خورشیدی به او تذکر داد که در صورت تکرار اعتراض به او کارت می دهد.

*مهدی ترابی پس از گل، از بازیکنان درخواست کرد به او مهلت بدهند تا شادی مدنظر خود را با بوسه برانگشتانش به نمایش بگذارد.

*در دقیقه 57 مصدومیت بازیکن گل گهر و فیرپلی پرسپولیسی ها در موقعیت حمله اعتراض هواداران را در پی داشت.

*گل گهر بعد از دریافت گل حملات خود به سمت دروازه پرسپولیس را با احتیاط آغاز کردند.

* نیمکت ذخیره های پرسپولیس همچنان سوژه عکاسان کنار زمین است و آن ها از ستاره هایی مثل کامیابی نیا، سیدجلال، رادوشوویچ ، نادری و... عکس می گیرند.

*فرشاد احمدزاده با ورود به زمین در دقیقه 65 بازی به جای وحید امیری اولین تعویض پرسپولیس را رقم زد.

*در دقیقه 70 پاس اشتباه بیرانوند به نوراللهی و قطع توپ توسط برزای با خطای کاپیتان پرسپولیس همراه بود و یک موقعیت خطرناک را پشت هجده قدم برای گل گهر به وجود آورد.

* در دقیقه 72 قسمتی از ورزشگاه به شعار علیه امیرقلعه نویی پرداخت که سیدجلال حسینی از روی نیمکت بلند شد و این قسمت از ورزشگاه را دعوت به سکوت کرد.

*دومین گل پرسپولیس روی پاس ترابی و ضربه علیپور و برخورد آن با بدن عبدالله حسین مدافع سابق پدیده به ثمر رسید تا او دردومین هفته متوالی در گل های پرسپولیس سهیم باشد.

*در دقیقه 83 بشاررسن که یکی از بهترین های پرسپولیس در این بازی بود جای خودش را به مهدی عبدی جوان داد. با این تعویض پرسپولیس عملا از حالت تک مهاجم درآمد و با دومهاجم بازی کرد.

* در دقیقه 84 در پی برخوردی در میانه میدان بهنام برزای به سمت حسین کنعانی رفت تا با او به جر و بحث بپردازد. این دو بازیکن در استقلال همبازی بوده اند.

* مهرداد بایرامی آقای گل سابق فوتبال ایران در دقیقه 84 وارد میدان شد تا یک بار دیگر مقابل پرسپولیس به میدان برود.

*کمال کامیابی نیا به عنوان آخرین تعویضی در میان تشویق هواداران به ترکیب بازگشت.

* به محض ورود کامیابی نیا به زمین مسابقه، احمد نوراللهی بازوبند کاپیتانی را به او تعارف زد.

*مهدی عبدی هم در بدو ورود به زمین با یک حرکت اضافی از داور کارت زرد گرفت تا به نوعی خاطره بازی پیکان را تکرار کند.

*علیرضا ابراهیمی مدافع گلزن گل گهر در دقیقه 88 با یک ضربه سر تماشایی فاصله را کم کرد تا بازی با هیجان بیشتری دنبال شود این در حالی بود که پرسپولیس در لحظه گل ابراهیمی سه هافبک دفاعی در زمین داشت.

* محمد انصاری در دقیقه 90+2 یک کارت زرد سبکسرانه از داور دریافت کرد.

*هواداران پرسپولیس روی حرکت علی علیپور به اعلام نشدن پنالتی از سوی داور اعتراض داشتند.

* در ثانیه های پایانی بازی بعد از برخورد بین ابراهیمی و شجاع دو مدافع دوتیم ، داور هر دوبازیکن را جریمه کرد.

*در پی دخالت بهنام برزای در درگیری آخر بازی داور دومین کارت زرد را به او نشان داد تا این مهاجم جنوبی از بازی اخراج شود. برزای در این ثانیه ها مشغول درگیری با داور بود که با عصبانیت مجید جلالی به بیرون از زمین هدایت شد.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان