تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸
اولیایی:

آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد بر حشیش و گل متمرکز است

مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور گفت: باورهای اشتباهی بین دانشجویان شکل گرفته است که گل، اعتیاد آور نیست این باور بین خودشان دهان به دهان می چرخد بنابراین میزان شیوع آن در حال افزایش است.

آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد بر حشیش و گل متمرکز است

رویداد۲۴ آزاده اولیایی روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: آموزش های پیشگیری از اعتیاد از سوی بهزیستی بر آموزش های پیشگیری از خانواده کانابیس ها از جمله حشیش و گل متمرکز است؛ کانابیس ها طبقه‌ای از مواد اعتیاد آور هستند که از جمله شناخته شده ترین آن‌ها می‌توان به حشیش، گل و ماری جوانا اشاره کرد.

وی اضافه کرد: آموزش های پیشگیری از اعتیاد از سوی بهزیستی، اعتیاد به هر ماده مضری از جمله پیشگیری از اعتیاد به سیگار کشیدن را در بر می گیرد. در پیشگیری های اولیه، آموزش ها در مورد حشیش، کوکائین و هروئین یکسان است هرچند که این مواد عوارض متفاوتی دارند اما فعالیت های آموزشی و اگاه سازی آن یکسان است.


بیشتر بخوانید: مجازات کاشت گل چیست؟ 


مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور گفت: در این آموزش ها، پیامدهای مصرف مواد اطلاع رسانی می شود اما درمان اعتیاد به برخی مواد، آسان تر است. به طورمثال درمان اعتیاد به مواد محرک سخت تر است.

اولیایی افزود: مواد خانواده کانابیس ها و شیشه، وابستگی روانی دارند و درمان آنها سخت است چون مواد نگهدارنده در این مواد کمک می کند سهم «روان درمانی» در آنها بیشتر شود.

وی درباره اعتیاد به گل و حشیش، تصریح کرد: باورهای اشتباهی بین دانشجویان شکل گرفته است که گل، اعتیاد آور نیست این باور بین خودشان دهان به دهان می چرخد بنابراین میزان شیوع آن در حال افزایش است.

مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور گفت: با برگزاری کمپین و ساخت کلیپ در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعالیت داریم. کلیپ هایی از سوی بهزیستی ساخته می شود که نام ونشان سازمانی ندارد و بهزیستی فقط در پشت صحنه است و هدف آن نیز معطوف به آگاه سازی ها در حوزه پیشگیری از اعتیاد است.

بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، اکنون ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور وجود دارند که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان