تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸

وزارت بهداشت: مدارس باید تعطیل شود اگر باران نبارد

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت می‌گوید: اگر امشب بارش باران اتفاق نیفتد و شاخص کیفی هوای تهران همچنان روی عدد ۱۶۷ یا نزدیک به آن باشد، باید مدارس تعطیل شود.

وزارت بهداشت: مدارس باید تعطیل شود اگر باران نباردرویداد۲۴ عباس شاهسونی دوشنبه شب؛ درباره وضعیت آلودگی هوای تهران و تعطیل نشدن مدارس در این شرایط افزود: شاخص کیفی هوای تهران روی عدد ۱۶۷ قرار دارد و با توجه به اینکه سازمان هواشناسی پیش بینی کرده که اواخر امشب ناپایداری جوی اتفاق می‌افتد و از حجم آلودگی هوا کاسته می‌شود، کمیته اضطرار تشکیل نشده و مدارس هم تعطیل نشده‌اند.

وی درباره مشکلات ناشی از باران پس از آلودگی هوا نیز بیان کرد: نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد. زیرا در حال حاضر مشکل ما ذرات معلق در هواست و بارش باران مشکلی برای سلامت افراد ایجاد نمی‌کند.

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای پایتخت در حالی رو به افزایش است که کمیته اضطرار تصمیمی برای تعطیلی مراکز علمی و آموزشی شهر تهران ندارد و همچنین طرح زوج و فرد نیز فردا (سه شنبه) از درب منازل اجرا نمی‌شود.

محمد تقی زاده، معاون عمرانی استانداری تهران شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدارس استان تهران فردا باز است، اما فعالیت تمام معادن شن و ماسه فردا متوقف بوده و تردد کامیون‌ها نیز در سطح شهر همچنان ممنوع است. پیش بینی هواشناسی این است که از صبح فردا (سه شنبه) ناپایداری جوی داریم و آلودگی هوا کاهش می‌یابد و به همین منظور فردا مدارس و دانشگاه‌ها دایر هستند.

محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران نیز به ایرنا گفت:‌ در حال حاضر شاخص کیفی هوای شهرداری منطقه یک ۱۸۸ و شهرری ۱۹۰ در وضعیت قرمز و نیز منطقه پیروزی با شاخص ۲۱۱ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) قرار دارد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر شاخص لحظه ای کیفیت هوای تهران روی عدد ۱۶۷ قرار دارد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان