تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸

۱۰ روش برای داشتن قلبی سالم

قلب سالم


رویداد۲۴حرکات سالم انجام دهید.

حداقل ۵ روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه حرکات ورزشی انجام دهید. شما می‌توانید آن را به ۱۰ دقیقه هم تبدیل کنید. آن را به هر طریقی که می‌توانید انجام بدهید مثلا برای رفتن به سر کار از دوچرخه استفاده کنید.



▪ سیگار را ترک کنید.

سیگار کشیدن یکی از دلایل اصلی انسداد شریان‌های قلب و بیماری‌های مربوط به آن است. شما با ترک سیگار خطر سکته قلبی را به نصف افراد سیگاری می‌رسانید.
 

بیشتر بخوانید:




▪ وزنتان را کنترل کنید.

افزایش وزن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. به رژیم غذایی متعادل که شامل چربی‌های کم و استفاده زیاد از میوه‌ها و ورزش فراوان است رو بیاورید.



▪ از ۵ سهم استفاده کنید.

در هر روز از ۵ سهم میوه و سبزیجات استفاده کنید. به مربای صبحانه خود میوه خشک اضافه کنید. به سس پاستایتان سبزیجات اضافه کنید.



▪ روغن ماهی بخورید.

ماهی اسقومری ماهی ساردین و تن ماهی تازه و سالمون منابع غنی از امگا ۳ هستند که می‌تواند از قلب شما در برابر بیماری‌ها محافظت کند.



▪ از استرس دوری کنید.

اگر شما تحت فشار هستید ذهنتان را با راه رفتن پاک کنید. این کار افکار شما را متمرکز می‌کند و برای کاهش تنش به شما کمک می‌کند. اگر که این راه رفتن تند تند باشد جز فعالیت‌های روزانه تان نیز حساب می‌شود.



▪ از خوردن روغن‌های اشباع دوری کنید.

تغییرات کوچک در رژیم غذایی تان می‌تواند اثرات مثبتی بر روی سلامت شما داشته باشد. به جای شیر‌های پر چرب از شیر‌های نیمه چرب استفاده کنید. از گوشت استفاده نکنید و غدا‌های آب پز و بخار پز را به غذا‌های سرخ شده و کبابی ترجیح دهید.



▪ کمتر از مشروبات استفاده کنید.

الکل‌ها چاق کننده هستند اگر شما روزانه ۲، ۳ شات جین یا تونیک به غذای روزانه تان اضافه کنید در ۴ هفته به میزان ۲ کیلوگرم چاق می‌شوید.



▪ برچسب روی محصولات غذایی را بخوانید.

برچسب روی محصولات را بخوانید تا متوجه شوید که هر کدام حاوی چه موادی است تا بتوانید برای اینکه سالم‌تر زندگی کنید، انتخاب بهتری انجام دهید.

منبع:www.nhs.uk
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
پیشخوان