تاریخ انتشار: ۲۳:۱۶ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸

شوخی شمخانی با مسئولان امنیت ۶ کشور دنیا/چرا آژیر خطر سالن کنفرانس امنیتی به صدا درآمد؟

اجلاس گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای امروز چهارشنبه ۲۷ آذر با حضور سران امنیتی کشور‌های جمهوری اسلامی ایران، روسیه، هند، چین، تاجیکستان، ازبکستان و افغانستان در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد.

شمخانی

رویداد۲۴  این اجلاس با ۴ حاشیه جالب همراه بود که در ادامه آن‌ها را می‌خوانید

۱- کنایه جالب شمخانی به سران امنیتی ۶ کشور

پیش از آغاز مراسم افتتاحیه اجلاس «گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای» قرار شد که سران هیئت‌های خارجی شرکت‌کننده در اجلاس عکسی به یادگار بگیرند.

وقتی که سران امنیتی ۷ کشور کنار هم ایستادند و ژست عکس یادگاری را به خود گرفتند، عکاس‌های حاضر در سالن همایش با صدای بلند به امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان گفتند «آقای شمخانی، سران رو به بالای سِن ببر تا عکس بهتر بشه» شمخانی هم در پاسخ به عکاس‌ها گفت «این‌ها پیرمرد هستند، اذیت‌شان نکنید».

در نهایت اصرار عکاس‌ها نتیجه داد و شمخانی خودش به عنوان اولین نفر به بالای سِن رفت و دست یک یک مقامات را گرفت و آن‌ها را هم به بالای سِن برد.

۲-آژیری که بی‌خود سروصدا راه انداخت

در پایان اجلاس و دیدار‌های دوجانبه مقامات امنیتی کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس تهران، قرار بود که نشست خبری شمخانی در هتل پارسیان آزادی برگزار شود. خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران حاضر در هتل پارسیان آزادی از ساعتی قبل از شروع نشست خبری در محل نشست حاضر شده بودند. حدود ۲۰ دقیقه قبل از شروع نشست خبری ناگهان صدای آژیر خطر سالن کنفرانس به مدت ۳۰ ثانیه به صدا درآمد که این موضوع باعث نگرانی اصحاب رسانه شد.

در نهایت مسئولان برگزاری مراسم گفتند که آژیر خطر به دلیل مشکلات فنی سالن به صدا درآمده است.

۳-واکنش جالب شمخانی به سوال خبرنگار راشاتودی

در پایان اجلاس گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای، علی شمخانی در نشست خبری حاضر شد تا به سوالات خبرنگاران پیرامون این اجلاس پاسخ دهد.

دومین خبرنگاری که برای سوال از دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به پشت تریبون رفت خبرنگار راشاتودی روسیه بود. او در ابتدای سوال خود، خودش و رسانه‌اش را معرفی کرد.

در همین لحظه شمخانی که گویی جا خورده بود صحبت‌های خبرنگار راشاتودی را قطع کرد و گفت: خدا را شکر که شما اینجا هستید. «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه امروز گلایه‌مند بود که چرا خبرنگاری از روسیه برای پوشش رسانه‌ای اجلاس امروز حضور ندارد. فورا بعد از نشست به پیش او بروید و بگویید که شما هم اینجا هستید.

۴- شوخی جالب دبیر شورایعالی امنیت ملی با خبرنگاران

در پایان نشست خبری ۳۰ دقیقه‌ای شمخانی با اصحاب رسانه، وی سخنان خود را اینگونه خاتمه داد: «والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته. صلوات بفرستین. اگه هم حال کردین کف بزنین».

خبرنگاران حاضر در نشست هم با شنیدن این جمله، هم صلوات فرستادند و هم دست زدند.
 
منبع: صبح شد
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شمخانی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان