تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۳۰ آذر ۱۳۹۸
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

اسناد صندلی فروشی در دانشگاه در اختیار مجلس است

عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس طرح تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس درباره «نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد» خبر داد و گفت: در این تقاضا به موضوعاتی از قبیل «صندلی فروشی» رسیدگی خواهد شد.
صندلی فروشی در دانشگاه
رویداد۲۴ جبار کوچکی‌نژاد از طرح تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره «نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد» خبر داد.

وی افزود: پیرو اعمال این ماده می‌کوشیم نحوه پذیرش دانشجو در سال‌های گذشته را مورد بررسی قرار دهیم.

عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس تصریح کرد: در این تقاضا به موضوعاتی از قبیل «صندلی فروشی» رسیدگی خواهد شد و در حال حاضر اسناد خوبی در این زمینه به دست آمده است.

کوچکی‌نژاد تاکید کرد: به عنوان مثال فردی در کنکور شرکت نکرده، اما در بهترین رشته آموزشی قبول شده است و یا اینکه فردی با رتبه ۷۰ هزار قبول شده، اما در صندلی ۲ هزار نشسته است. به همه این موارد باید رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید:

در ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آمده است هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه برای رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود.

کمیسیون حداکثر طی ۱۰ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیئت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد. طبق تبصره ۱ این ماده چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع برای رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند.
منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان