تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۰۱ دی ۱۳۹۸

ماجرای شبح مخوف اتوبوس‌های شب رو

شبح مخوف اتوبوس های شبرو که طعمه هایش ساعت ها با مرگ دست و پنجه نرم می کردند، درحالی با تلاش ماموران پایانه مسافربری مشهد به دام افتاد که هنوز سرنخی از برخی قربانیان این جوان خطرناک در جاده های کشور وجود ندارد!

ماجرای شبح مخوف اتوبوس‌های شب رو

رویداد۲۴ فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته با اشاره به ماجرای دستگیری شبح مخوف اتوبوس های شب رو اظهارکرد: مدتی قبل پلیس مشهد با اعلام شکایت یک مرد جوان به اطلاعاتی دست یافت که نشان می داد برخی از مسافران اتوبوس های شب رو مشهد- تهران، دچار مسمومیت های مرگبار شده اند و درحالی که بیهوش بوده اند به عنوان مسافر مجهول الهویه به مراکز درمانی تهران انتقال یافته اند.

سردار محمد کاظم تقوی افزود: تحقیقات مقدماتی نیروهای انتظامی با توجه به نظریه های پزشکی بیانگر آن بود که مسمومان این حوادث، طعمه یک سارق جوان شده اند و سارق مذکور برای دستبرد به اموال مسافر اتوبوس، آن ها را با ترفند نخ نمای تعارف نوشیدنی، مسموم کرده است!

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: به دنبال افزایش قربانیان این گونه حوادث وحشتناک که سرنخ آن به مشهد می رسید، بلافاصله گروه های زبده اطلاعاتی با فرماندهی مستقیم سرهنگ عباس صارمی ساداتی (رئیس پلیس مشهد) وارد عمل شدند و برای جلوگیری از وقوع حوادث تلخ، تحقیقات گسترده شبانه روزی را در حالی ادامه دادند که پرونده های این ماجرا به سه نفر رسیده بود!

رئیس پلیس امنیت سرزمین خورشید اضافه کرد: تجزیه و تحلیل های اطلاعاتی و کارشناسی نشان می داد که اولین قربانی نوشیدنی های مسموم حدود 48 ساعت در یکی از مراکز درمانی تهران به کما رفته بود و یک هفته پس از نجات از مرگ نیز هنوز قدرت تشخیص افراد را نداشت و نفر دوم نیز در حالت بیهوشی دچار شکستگی فک شده بود که حتی نمی توانست چگونگی وقوع این حادثه را به خاطر بیاورد!

وی با اشاره به سنگدلی این سارق خطرناک ادامه داد: بررسی های پلیسی نشان می داد که او حتی در تماس همسر یکی از قربانیانش که به خاطر نگرانی شدید با تلفن همراه شوهرش تماس گرفته بود، با خونسردی اظهار کرده که همسرت در بیمارستان بستری است و شما مبلغی را به حساب بانکی او واریز کنید! که خانواده وی از این کار خودداری کرده اند!

سردار تقوی تاکید کرد: با جمع آوری این اطلاعات از مراکز درمانی و برخی شاکیانی که در مشهد اعلام شکایت کرده بودند، ردیابی سارق مذکور وارد مرحله جدیدی شد و نیروهای انتظامی با توجه به حساسیت و اهمیت ماجرا، به بررسی دوربین های مداربسته پرداختند و از سوی دیگر نیز برخی اطلاعات را به رانندگان اتوبوس و شرکت های مسافربری ارائه دادند تا از اقدامات بعدی این فرد که شاکیان از او به عنوان «شبح مخوف» نام می بردند، جلوگیری شود!

فرمانده خستگی ناپذیر خراسان رضوی در تشریح ادامه این ماجرا گفت: چندین گروه عملیاتی با لباس های مبدل و در پوشش های مختلف اطلاعاتی به تحقیق در این باره پرداختند تا این که با استفاده از تصاویر به دست آمده از این سارق خطرناک، وی هنگام سوار شدن به اتوبوس شب رو در پایانه مسافربری مشهد مورد شناسایی عوامل اطلاعاتی قرار گرفت و در یک عملیات هماهنگ دستگیر شد.

سردار محمدکاظم تقوی با اشاره به اعترافات این متهم خاطرنشان کرد: این سارق که به گفته پدرش حدود پنج سال از عمرش را به خاطر شرکت در نزاع، پشت میله های زندان گذرانده است، در اعترافات خود تاکنون به پنج فقره سرقت با شگرد تعارف آب میوه های آلوده به داروهای ترامادول اقرار کرده است در حالی که از سرنوشت برخی از قربانیان وی هنوز اطلاعی در دست نیست و تحقیقات گسترده پلیس در این باره ادامه دارد. مقام ارشد انتظامی استان خراسان رضوی افزود: متهم این پرونده مدعی است که برخی گوشی های همراه سرقتی را در یکی از مراکز معروف خرید و فروش گوشی تلفن در تهران به فروش رسانده است.

وی افزود: این جوان 25 ساله که هر بار پوشش و چهره خود را تغییر می داد، در بخشی از اعترافات خود گفت: وقتی سوار اتوبوس های شب رو می شدم با یکی از مسافرانی که همسفر بودیم طرح دوستی می ریختم. وقتی در مسیر جاده، راننده برای صرف شام توقف می کرد من داروی مخدردار، مانند ترامادول را در آب میوه یا نوشیدنی وی تزریق می کردم و قبل از آن که راننده چراغ های داخل اتوبوس را برای خواب مسافران خاموش کند، آب میوه مسموم را به مسافر تعارف می کردم و زمانی که بیهوش می شد با سرقت لوازم و پول هایش از اتوبوس پیاده می شدم!

سردار تقوی با تاکید بر این که تحقیقات پلیس مشهد در این باره همچنان ادامه دارد، از شهروندانی که با این شگرد در تهران و مشهد طعمه این سارق شده اند خواست، برای پیگیری موضوع به کلانتری پایانه های مشهد مراجعه کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان