تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۴
یک محقق طب اسلامی عنوان کرد:

تخم خرفه عوارض هوای آلوده را کاهش می‌دهد

یک محقق طب اسلامی گفت: خرفه سرشار از گلوتاتیون است که این ماده عوارض هوای آلوده را کاهش می‌دهد, افراد می‌توانند یک قاشق چای‌خوری از تخم خرفه را در یک لیوان آب سیب ریخته و میل کنند.

رویداد24: محسن ضیایی درباره آلودگی هوا اظهار داشت: یک ماده در عالم خلقت وجود دارد که کبد مسئول ساختن آن است به‌ نام گلوتاتیون که از سه اسید آمینه به‌ نام اسید آمینه گلایسین، سیستئین و گلوتامیک اسید تشکیل می‌شود.
این سه اسید آمینه وقتی که از طریق خوراکی‌ها وارد بدن می‌شود, داخل کبد سنتز شده و به ماده گلوتاتیون تبدیل می‌شود.

این محقق طب اسلامی افزود: گلوتاتیون یکی از شاهکارهای عالم خلقت است که خدا به انسان‌ها ارزانی داشته است. اگر شما راننده هستید سرب استنشاق می‌کنید، اگر در هوای آلوده تهران و شهرهای صنعتی هستید, باید کاری کنیم تا عوارض آلودگی هوا را از بدن کاهش دهیم.

ضیایی بیان داشت: چه‌ چیزی باید این عوارض را کاهش دهد تا فلزات باعث کشتن افراد نشود و سرطان نگیریم؟ ماده‌ای که می‌تواند این فلزات سنگین را مهار کند, گلوتاتیون است.

وی ادامه داد: اما کبد یک ظرفیتی دارد، باید دانست که چگونه بدن گلوتاتیون بیشتری را می‌تواند جذب کند؛ سبزی اسفناج یکی از مواد غذایی است که گلوتاتیون دارد اما کبد و دستگاه گوارش گلوتاتیون اسفناج را نمی‌تواند به‌ راحتی جذب کند.

این محقق طب اسلامی عنوان کرد: سبزی سیر و خرفه نیز سرشار از گلوتاتیون است اما گلوتانیون موجود در خرفه همه جذب بدن می‌شود. گلوتاتیون باعث زیبایی می‌شود.

ضیایی خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق(ع) می‌فرماید: ما می‌دانیم چرا مادرمان حضرت فاطمه(س) به مردم توصیه می‌کنند که تمام مردم علی‌الخصوص زنان سبزی خرفه مصرف کنند. البته تخم خرفه نیز خواص سبزی خرفه را داراست. افراد می‌توانند یک قاشق چای‌خوری از تخم خرفه را در یک لیوان آب سیب ریخته و میل کنند.
به‌ گفته وی امام رضا(ع) می‌فرماید: حکمت صحبت‌های ما را بگویید؛ مردم خودشان همه به اسلام رو می‌آورند و شیعه می‌شوند.

منبع: تسنیم
نظرات شما
پیشخوان