تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
جعفرزاده ایمن‌آبادی:

در ایران از وجه مثبت دولت در سایه استفاده نمی‌شود/ بازنده‌های انتخابات چوب لای چرخ دولت می‌گذارند

نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: در کشور ما دولت در سایه به معنای حذف دولت و چوب لای چرخ دولت گذاشتن است. متاسفانه در ایران از وجه مثبت دولت در سایه استفاده نمی‌شود. تعبیر دولت در سایه در کشور از زبان آقای جلیلی مطرح شد و می‌خواستند دولت در سایه تشکیل بدهند.
دولت در سایه
رویداد۲۴ غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت و نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، به تعریف دولت در سایه پرداخت و گفت: دولت در سایه یعنی چوب لای چرخ دولت گذاشتن. معمولاً در کشور‌هایی که اغراض سیاسی بزرگ وجود دارد دولت در سایه تشکیل می‌دهند که متناظر با آن دولت ایجاد زحمت می‌کند. در برخی از کشور‌ها دولت در سایه کمک‌کننده است.

در ایران از وجه مثبت دولت در سایه استفاده نمی‌شود

او ادامه داد: در کشور ما دولت در سایه به معنای حذف دولت و چوب لای چرخ دولت گذاشتن است. متاسفانه در ایران از وجه مثبت دولت در سایه استفاده نمی‌شود. تعبیر دولت در سایه در کشور از زبان آقای جلیلی مطرح شد و می‌خواستند دولت در سایه تشکیل بدهند.

حضرت آقا به شدت با تشکیل دولت در سایه برخورد کردند

این نماینده مجلس با گفتن اینکه رهبری با تشکیل دولت در سایه مخالفت کرده‌اند تاکید کرد: مرجع دیگری نزد مقام معظم رهبری دولت در سایه را مطرح کرد تا آن دولت کار‌ها را به دست بگیرد، اما حضرت آقا به شدت با تشکیل دولت در سایه برخورد کردند. رهبر انقلاب خطاب به مطرح‌کنندگان تشکیل دولت در سایه فرمودند دولت را باید کمک و حمایت کرد. رهبری از تمام دولت‌ها حمایت کردند و می‌کنند.

جعفرزاده تصریح کرد: مخالفت‌های سیاسی‌مان تبدیل به مخالفت‌های شخصی می‌شود و تا قصد خون ریختن پیش می‌رویم. در همه کشور‌های دنیا زمانی که انتخابات تمام می‌شود و یکی می‌برد، بازنده‌ها به آن فرد کمک می‌کنند. اما در کشور ما بازنده‌های انتخابات چوب لای چرخ دولت می‌گذارند که آن فرد نتواند حرکت کند.

او در خصوص مباحث مطرح‌شده در مورد استعفای روحانی گفت: کسانی که باختند برای اینکه ثابت کنند باخت حق‌شان نبوده و کسی که برده مستحق این برد نبوده، به دنبال حذف او هستند. بعید می‌دانم آقای روحانی تسلیم این فشار‌ها شود، اما به خاطر رأی ۲۴ میلیونی که به ایشان دادند امیدواریم با قدرت کار خودش را ادامه دهد.

این نماینده مجلس ادامه داد: قطعاً تمامی تقصیر‌ها در پدید آمدن وضعیت نابسامان کنونی به گردن دولت، مجلس، قوه قضاییه و حتی رهبری نیست. به هر حال هر کسی سهمی از تقصیر‌ها دارد. اگر این موارد را کنار هم در نظر بگیریم، معتقدم دولت می‌توانست بهتر کار کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
رضا معروفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
0
مگه روحانی قبل از ریاست جمهوری از قدرت ، نفوذ ، اهداف و تاکتیک دولت سایه بیخبر بود؟ اگه بیخبر بود که با عدم لیاقت به مردم دروغ گفت و رییس جمهور شد و اگه خبر داشت که الان باید جوابگوی خرابکاریهاش باشه. چرا مردم باید قربانی جنگ قدرت داخل نظام باشن؟
نظرات شما
پیشخوان