تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۲ دی ۱۳۹۸
کاظم جلالی:

اگر می‌خواستم از طریق لاریجانی به جایی برسم، رسیده‌ام/ کشور را بدون دعوا می‌توان اداره کرد

رئیس پیشین مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: زمان دانشجویی خیلی انقلابی بودیم، الان هم ظاهراً خیلی انقلابی هستیم.

اگر می‌خواستم از طریق «لاریجانی» به جایی برسم، رسیده‌ام/ کشور را بدون دعوا می‌توان اداره کرد

رویداد۲۴ کاظم جلالی رئیس پیشین مرکز پژوهش‌های مجلس امروز در آیین تکریم رئیس سابق و معارفه رئیس جدید مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس از نیروهای بسیار خوب علمی که دارای روحیه انقلابی هستند تشکیل شده است حقیقتا دوستان ما در مرکز پژوهش‌ها افراد جوان، با انگیزه و کارآمد هستند.

وی افزود : مرکز پژوهش‌ها از سازمان‌هایی است که افراد به سرعت در آنجا تاثیر کارهای خود را در سطح کلان می بینند. زمانی دانشجویی خیلی انقلابی بودیم الان هم ظاهراً خیلی انقلابی هستیم. نماینده ای را پیدا می‌کردیم و با او صحبت می کردیم و بعد وقتی صحبت های ما در نطق های وی منعکس می شد خیلی خوشحال می شدیم.

اگر می خواستم از طریق «لاریجانی» به جایی برسم، رسیده‌ام

رئیس پیشین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی عامل تاثیر گذاری و توسعه مرکز پژوهش ها را شخص رئیس مجلس خواند و گفت: نگاه ویژه آقای لاریجانی به مباحث کارشناسی موجب ارتقاء جایگاه مرکز پژوهش‌ها شده است و این نکات که عرض می کنم برای مداحی نیست، اگر می خواستم از طریق آقای لاریجانی به جایی برسم، رسیده ام.

جلالی گفت: سال ۹۱ بودجه مرکز پژوهش ها حدود ۹ میلیارد بود، امسال ۶۴ میلیارد تومان است از این رو با حمایت دکتر لاریجانی وضعیت بودجه مرکز پژوهش‌های امسال بهتر شد.


بیشتر بخوانید: گلایه‌های صریح لاریجانی از هجمه‌ها علیه مجلس/ تخریب مجلس هنر است؟


وی در خصوص انتقال مرکز پژوهش ها به ساختمان جدید،  اظهار داشت: ساختمان قبلی دارای مشکلات زیادی بود، هر روز یک جای ساختمان ترک می خورد. بعد از حادثه پلاسکو جابجایی انجام شد، مثل زمین که رزمنده‌ها وجب به وجب می‌گیرند،  این ساختمان را طبقه به طبقه گرفتیم. ساختمان اداری مجلس ساخته شده، کار بسیار مهمی است که در دوران آقای لاریجانی انجام شد. دوست داشتم در دوران مدیریتی ام در ساختمان جدید مرکز مستقر شویم.

سفیر جدید ایران در روسیه گفت: در معارفه بنده،  آقای لاریجانی گفتند که گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها دیر به دست ما می‌رسد. مرکز پژوهش‌ها فقط یک معاونت پژوهشی داشت  که در دوران بنده به ۴ معاونت پژوهشی افزایش یافت.

جلالی در مورد اقدامات خود در مرکز پژوهش‌ها، افزود: قراردادهای حجمی و خرید خدمت در مرکز پژوهش ها احیا شد، از نیروهای علمی و پژوهشی استفاده می‌کنیم اما دیگر جذب نیرو نداریم و زمانی که به مرکز وارد شدم ۲۷۶ نفر نیروی ساعتی و کار معین داشتیم که امروز به ۲۵۴ نفر تقلیل پیدا کرده است.  

وی با اشاره به فشارها برای جذب نیرو، گفت: استخدام در مرکز پژوهش‌ها را قاعده‌مند کرده‌ایم تا بعد از این به بعد بر اساس قوانین و مقررات،  نیروها در مرکز استخدام شوند.

سفیر جدید ایران در روسیه ادامه داد: تعاونی مسکن در مرکز پژوهش‌های ایجاد شد و ۱۷۷ واحد ساختمان در برجی در غرب تهران ساخته شده و در اختیار دوستان قرار گرفته است.

کشور را بدون دعوا می توان اداره کرد

جلالی گفت: زمانی که به مدیریت مرکز آمدم مشاهده کردم که وضعیت معیشتی دوستان در سطح نازل است، نظام پرداختی آن‌ها را درست کردیم و بیمه سلامت برای خود و خانواده هایشان ایجاد کردیم .

وی با تاکید بر اینکه می‌شود کشور را بدون دعوا اداره کرد،  افزود: وقتی مسئولیت مرکز پژوهش ها را برعهده گرفتم نیروهایی که با آقای توکلی کار می‌کردند را تغییر ندادم، تلاش داشتم که نیروهای بومی مرکز رشد کنند.

رئیس سابق مرکز پژوهش های مجلس گفت : در حال حاضر بسیاری از گزارش مرکز برای جلوگیری از سوء استفاده دشمنان به صورت طبقه بندی منتشر می شود.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان