تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۸
یک نماینده مجلس:

ناگفته‌هایی از پروژه دستگیری زم/ ۱۰۰ نفر در پروژه بازداشت روح الله زم فعال بودند

اما امروز و حدود ۹۰ روز پس از بازداشت روح الله زم سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی نکات جالبی را از وضعیت کنونی زم و پرونده او در گفتگو با «صبح‌شد» مطرح می‌کند.
روح الله زم
رویداد۲۴ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر دوشنبه ۲۲ مهر ماه بود که در بیانیه‌ای گرفتار شدن «روح الله زم» سرشبکه سایت معاند و ضدانقلاب «آمدنیوز» در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه را اعلام کرد.

روح الله زم متولد ۵ مرداد ۱۳۵۷در تهران و فرزند حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی زم از سیاست‌مداران کشور است؛ محمدعلی زم در کارنامه سوابق خود، ریاست حوزه هنری، ریاست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، ریاست هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس و مسئولیت معاونت فرهنگی- اجتماعی مناطق آزاد را دارد.

بعد از بازداشت زم، قرار بود مستندی از او پخش شود که در آن، زم نحوه دستگیری اش را، روایت کند، اما این مستند بدون اعلام هیچ توضیحی پخش نشد؛ علاوه بر این انتشار متنی در یک وبسایت درباره احتمال کشته شدن روح‌الله زم در بازداشتگاه، سبب شد تا برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز موضوع خودکشی یا کشتن او را مطرح کنند؛ احتمالی که توسط حسینعلی حاجی دلیگانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رد شد؛ او اعلام کرد «در گزارشی که ارائه شد خبری مبنی بر اینکه برای روح‌الله زم در زندان اتفاقی افتاده باشد اعلام نشد.».

اما امروز و حدود ۹۰ روز پس از بازداشت روح الله زم سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی نکات جالبی را از وضعیت کنونی زم و پرونده او در گفتگو با «صبح‌شد» مطرح می‌کند.

آرزو می‌کنند که روح الله زم بمیرد!

سید محمد جواد ابطحی با اشاره به انتشار شایعه خودکشی روح الله زم در زندان می‌گوید: برخی از افراد آرزو می‌کنند که این شاه ماهی دستگیر شده به گونه‌ای بمیرد؛ از این رو مدتی بحث مریضی او را مطرح کردند و هم اکنون هم اعلام می‌کنند که او خودکشی کرده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در ادامه می‌افزاید: روح الله زم «سرو مرو گنده» و سالم است و مشکلی ندارد.

ابطحی در خصوص برخی حواشی پس از پخش نشدن مستند دستگیری زم نیز عنوان می‌کند:، چون بر روی اطلاعات او دارد کار انجام می‌شود مستند او هم پخش نشد.

پس از بازداشت زم عده‌ای ممنوع الخروج شدند و عده‌ای هم تحت نظر هستند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اعترافات زم و تحقیقات دستگاه‌های امنیتی کشور می‌گوید: هم اکنون برخی ممنوع الخروج و برخی هم تحت نظر هستند.

ابطحی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه گفته می‌شود برخ عمده‌ای از این دستگیری‌ها مربوط به یک قوه خاص بوده است، افزود: مجلس و دولت ندارد و در همه جا این موضوع وجود داشته است.

۱۰۰ نفر در پروژه بازداشت روح الله زم فعال بودند

نماینده مردم خمینی‌شهر علاوه بر این می‌گوید که پرونده روح الله زم پرونده ساده‌ای نبوده است و حدود ۱۰۰ نفر برای به ثمر رسیدن این پروژه فعالیت کردند.

او در واکنش به انتقاداتی که در مورد نحوه اطلاع رسانی در مورد این پرونده مطرح می‌شود نیز عنوان می‌کند «در این شرایط فتنه بنزینی صلاح نمی‌دانند که بعضی از مطالب را عنوان کنند، اما کار‌ها در حال انجام است.»

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی گفت و گوی خود با «صبح‌شد» بر روی این نکته نیز تاکید کرد که برخی از اعترافات روح الله زم ممکن است بلاوجه باشد» می‌افزاید: ممکن است زم به افرادی اتهام بزند تا فضا شلوغ شود.

ممکن است زم چهره‌های موجه را هم در این بازی درگیر کند

ابطحی در خاتمه با بیان اینکه باید ارتباطات و همچنین اینکه افراد با چه سهمی با زم در ارتباط بودند مورد بررسی قرار گیرد، می‌گوید: افرادی که پایین کشیده شدند دوست دارند همه‌ی افراد را نیز به پایین بکشند، بنابراین ممکن است زم چهره‌های موجه را هم در این بازی درگیر کند.
 
منبع: صبح شد
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان